Liftuose jus gali girdėti, stebėti ir net uždaryti

2015 m. spalio 16 d. 14:33
lrytas.lt
Kojas ir laiką taupantys miestų gyventojai kasdien bent po kelis kartus naudojasi liftais. Šis išradimas – tikras išsigelbėjimas gyvenantiems ir dirbantiems keliolika ar net keliasdešimt aukštų turinčiuose pastatuose. Tačiau ar žinojote, ką gali liftus prižiūrintys dispečeriai?
Daugiau nuotraukų (8)
Kiekviename lifte, nuo sovietinio daugiabučio iki modernaus dangoraižio, naudojami telemetrijos sprendimai (taip vadinamas nuotolinis įrenginių stebėjimas ir valdymas). Nedidelė dėžutė su modemu, įrengtu lifto šachtoje arba liftų mašinų patalpoje, nuolat palaiko ryšį su dispečerių punktu ir mobiliuoju ryšiu perduoda įvairius duomenis, reikalingus liftų prižiūrėtojams.
Kokie tie duomenys? „Dispečeris gali matyti, kuriame aukšte yra liftas, ar jame yra keleivių, ar lifto durys atidarytos, ar uždarytos, ar nėra gedimų lifto valdymo grandinėje, taip pat užtikrinamas abipusis balso ryšys. Sistema turi daug papildomų galimybių, tokių kaip lifto įjungimas ar išjungimas nuotoliniu būdu, vaizdo perdavimo galimybė ir taip toliau“, – sakė įmonės „Baltijos liftai“ direktorius Jevgenijus Vasiljevas.
Anot jo, tiek senuose, tiek naujuose liftuose montuojama ta pati įranga – skiriasi tik technologinis prijungimo procesas ir papildomų signalų matymas.
Per mėnesį – 30 MB
Visoje Lietuvoje yra per 7 tūkst. liftų, apie 2,5 tūkst. jų – Vilniuje. Įstatymai reikalauja, kad visi liftai turėtų ryšį su dispečeriniu punktu.
Liftų prižiūrėtojai patys renkasi, kokias sistemas juose diegti: vieni naudoja nuotolinį stebėjimą ir valdymą, kiti apsiriboja dvipusiu balso ryšiu.
J.Vasiljevo teigimu, jų liftuose įrengti modemai prie interneto jungiasi 2G arba 3G ryšiu – priklausomai nuo ryšio prieinamumo sąlygų. Vienas liftas per mėnesį vidutiniškai persiunčia apie 30 megabaitų duomenų.
Seklys, auklė ir sargas
Liftai – tik vienas iš daugelio telemetrijos panaudojimo pavyzdžių. Nuotoliniu būdu gali būti valdomi ir stebimi įvairūs įrenginiai, krovinių ir transporto priemonių judėjimas, klientų srautai, sandėlio likučiai ir kt.
Tokie sprendimai leidžia optimizuoti veiklą ir net keisti verslo modelį, plėsti teikiamų paslaugų spektrą.
Kur telemetrijos sprendimai naudojami aktyviausiai? „Omnitel“ pateikia tris pavyzdžius:
* Transporto įmonėse. Įdiegę telemetrijos sprendimus klientai stebi transporto priemonės techninę būklę, kuro kiekį bake, tiksliau planuoja maršrutus ir krovinių pristatymo grafikus, stebi ir koordinuoja darbuotojų veiklą.
* Prekybos ir paslaugų įmonėse. Modernūs telemetrijos sprendimai padeda matuoti, analizuoti ir valdyti klientų srautus pasitelkiant eilių generatorius. Mokėjimo kortelių skaitytuvuose jie užtikrina saugų ir greitą pinigų pervedimą.
* Apsaugos įmonėse. Su telemetrijos sprendimais biuro, sandėlių, statybų aikštelių vaizdą stebite nuotoliniu būdu, sekate judančius krovinius ir galite nustatyti jų buvimo vietą. Telemetrija suteikia galimybę ne tik apsaugoti įmonės turtą nuo išorinių įsibrovimų, bet ir nustatyti grobstymo atvejus įmonės viduje.
Baltijos liftailiftastelemetrija
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.