Pigiausi išmanieji telefonai, kurie galėtų būti tinkami naudoti versle, kainuoja nuo 70–80 eurų, geresni – dar brangesni, jų kainos gali siekti 500 ar net 800 eurų. Tiesa, vargu ar išmaniausi ir naujausi telefonų modeliai įmonės darbuotojams reikalingi – ko gero, nuo to jų darbo kokybė nepagerės.
Kiek kainuoja neišmanus telefonas? Vienas optimalesnių modelių „Nokia 108“ kainuoja apie 30 eurų. Telefonas yra nedidelis, patogus, gali skambinti, siųsti žinutes ir net turi kamerą, kuria nieko nenufotografuosite (nes jei ir nufotografuosite, vargu ar sugebėsite atpažinti, ką įamžinote).
Telefonas išsikrauna? Nieko tokio
Dažniausiai išmanieji telefonai apie senkančią bateriją primena, kai energijos kiekis pasiekia 15 procentų ribą. Kartą supypsėjus telefonui jau žinome, kad liko nedaug – jei nesinaudosime telefonu, veikiausiai jis išsikraus per kelias valandas.
Žinoma, moderniausi išmanieji telefonai suteikia galimybę naudoti „Ultra Power Saving“ režimą – tokiu atveju baterija galėtų ištempti dar galbūt ir dieną. Paprasti, neišmanieji, telefonai, pranešę apie artėjančią baterijos mirtį, dar galėtų veikti bent kelias dienas.
Pavyzdžiui, ta pati „Nokia 108“ budėjimo režimu gali veikti net 31 dieną. Realus laikas veikiausiai trečdaliu būtų mažesnis.
Ar įsivaizduojate darbo telefoną, kurio nereikia krauti kasdien? Vien tai yra akivaizdus privalumas. Tai ypač patogu keliaujantiems darbuotojams, kurie gali pamiršti įkroviklį ar tiesiog neturėti galimybės jo įkrauti.
Patikimumas
Turbūt esate bent kartą girdėję juokelius apie nesudaužomąjį „Nokia 3310“ modelį. Interneto linksmuoliai mėgsta pašiepti, kad jei šis telefono modelis nukristų ant grindinio, veikiau liktų duobė, nei kas nors nutiktų telefonui.
Be abejo, tai nėra visiška tiesa, telefoną sudoroti nėra taip sunku, tačiau paprastų telefonų patvarumas yra neabejotinai didesnis nei išmaniųjų, kuriems skrydis nuo darbo stalo gali būti lemiamas.
Šį privalumą turėtumėte įvertinti, jei įmonėje darbuotojams tenka ne tik būti prie kompiuterio, bet ir keliauti, lankytis tokiose vietose, kaip, tarkime, statybų aikštelės.
Paprastumas
Dažniausiai įmonėje dirba ne išmaniųjų technologijų kartos atstovai, o vyresni darbuotojai. Nors jie gali būti ir išmokyti, jiems daug paprasčiau atlikti savo funkcijas naudojantis tuo telefonu, kuriuo galima tik paskambinti ar parašyti žinutes. Tai negalioja, jei įmonė taiko inovatyvius darbo metodus ir viskas paremta išmaniųjų technologijų naudojimu.
Neabejotinai pranašesni yra tie, kurie sugeba produktyviai ir išmaniai tvarkyti verslo reikalus. Vis dėlto tokių įmonių kol kas nėra daug, tad šiuo atveju paprastumas nugali modernumą.
Reikia paminėti ir tai, jog dažniausiai pokalbio kokybė geresnė būna naudojantis neišmaniaisiais telefonais. Matyt, priežastis yra ta, kad išmaniųjų telefonų gamintojams pokalbio kokybės užtikrinimas nėra svarbiausias uždavinys.
Saugumas
Kalbėdami apie išmaniuosius telefonus, dažnai užsimename ir apie saugumą. Nuorodos per elektroninį paštą, žalingos programėlės, įdiegtos telefone, gali sukelti daug problemų. Naudodamiesi neišmaniuoju telefonu darbe mažiau rizikuosite prarasti duomenis. Natūralu – nes neišmaniajame telefone tokių duomenų tiesiog nesaugosite.
Jei įmonėje taikoma „Atsinešk savo prietaisą“ praktika, kai darbuotojas naudojasi savo telefonu tiek asmeniniams, tiek darbo reikalams, o įmonė neturi papildomų lėšų saugumui bei darbuotojų mokymui, neišmanusis telefonas galėtų būti sprendimas.
Nesirinkite aklai
Nors visame tekste stengėmės įvardinti neišmaniųjų telefonų privalumas, palyginti su išmaniaisiais, siūlome į šią situaciją žvelgti ne tik iš kraštutinių perspektyvų.
Pirmiausia turėtumėte įvertinti įmonės darbuotojų poreikius, įpročius, taip pat finansinę būklę ir galimybes investuoti. Savaime suprantama, jog išmanusis telefonas atveria verslui daugiau galimybių, tačiau neatmestina, kad kartais tų galimybių tiesiog nereikia – tokiu atveju puikiausiai verslo poreikius gali patenkinti ir neišmanusis telefonas. Jų nurašyti dar tikrai neverta.