„Kol kas kalbame apie tai, kas tai turėtų būti ta vieninga skaitmeninė rinka, nes kol kas jos nėra. Bet kalbame apie tai, kaip ją sukurti. Vieninga skaitmeninė rinka yra galimybė savo verslą, savo ekonomiką išvystyti į 500 mln. rinką. Dažnai kalbama apie tai, kad Lietuvos startuoliai, sugalvoję labai gerą idėją, jai realizuoti pasirenka ne vietinę rinką, o iškelia tą idėją realizuoti ir dažniausiai netgi už Atlanto. Taigi vieninga skaitmeninė rinka, trumpai tariant, padėtų, kad tos idėjos geriausios ir jų realizavimas neišvyktų, o liktų čia“, – laidoje „Aktualioji valanda“ kalbėjo pašnekovas.
Europos Komisijos Ryšių tinklų, turinio ir technologijų skyriaus atstovas Audrius Perkauskas paminėjo muzikos platformos „Spotify“ pavyzdį. Švedijos startuolis „Spotify“ pirmiausiai iškeliavo į JAV, ir tik įsitvirtinęs ten, atkeliavo užkariauti Europos.
„Europos Komisija norėtų, kad vyktų atvirkščiai. Kad įsikurtų Švedijoje ar Lietuvoje bendrovė, įsitvirtintų savo šalyje, įsitvirtintų Europoje ir tada keliautų į pasaulį“, – teigė A.Perkauskas.
Anot specialisto, vieningos skaitmeninės rinkos kūrimas yra vienas iš dabartinių Europos Komisijos prioritetų.
„Su vieninga skaitmeninė rinka siejamas Europos ekonominis klestėjimas ir ekonominis atsinaujinimas. Šiuo metu, kalbant apie Lietuvos integraciją į būsimą vieningą skaitmeninę rinką, 11 proc. Lietuvos įmonių bando pasinaudoti tos rinkos galimybėmis, parduodamos prekes ir paslaugas užsienyje. 11 proc., pasirodo, yra visai neblogai, nes tai yra 6 vieta Europos Sąjungoje (ES). Tai yra aukščiau nei ES vidurkis. EK ambicija būtų ta, kad tas procentas išaugtų daug labiau, ir kad jis pasiektų, pavyzdžiui, 40 proc., tai būtų tikra vieninga skaitmeninė rinka“, – kalbėjo pašnekovas.
Parengė Monika Kasnikovskytė.