Tai atskleidė rinkos tyrimų bendrovės „RAIT“ atlikta reprezentatyvi apklausa.
Paslaugų kokybę labai svarbiu faktoriumi įvardijo 79 proc. apklausos dalyvių, kainą – 78 proc., o klientų aptarnavimo kokybę – 61 proc.
Kiek mažiau įtakos operatoriaus pasirinkimui turi paslaugų paketo dydis (45 proc.), siūlomos nuolaidos prietaisams įsigyti (44 proc.), rekomendacijos (38 proc.) ir spartus mobilusis internetas (33 proc.).
Kaina atrodo pastovi
Įdomu pastebėti, kad pusė (54 proc.) apklaustųjų nurodė, jog mobiliojo ryšio paslaugų operatorių kainos nekinta, o pastoviausios jos atrodo turintiems abonentines sutartis. Sutartinių paslaugų kainų stabilumas tarp trijų operatorių įvertintas apylygiai (58–59 proc.), tačiau tiek mažiausias, tiek didesnes pajamas gaunantieji naudojasi daugiausia „Tele2“ paslaugomis (atitinkamai pagal pajamas 34 proc. ir 40 proc.).
Mobiliųjų operatorių vis plečiamas spartus internetas, apklausos duomenimis, mažiausiai svarbus kriterijus renkantis mobilųjį operatorių. Ši paslauga labai svarbi tik trečdaliui besinaudojančiųjų mobiliuoju ryšiu. Tai – daugiau vadovaujančias pareigas užimantys asmenys ir išankstinio mokėjimo paslaugų vartotojai, tarp kurių daugiausia – moksleiviai ir studentai.
Vartotojai – ištikimi
Dauguma vartotojų yra ištikimi savo mobiliojo ryšio paslaugų tiekėjui bei rinktųsi jį ir šiandien. Lojaliausi – „Labas“ vartotojai: 64 proc. jų neabejodami vėl pasirinktų šią paslaugą. Tačiau geriausiai savo operatorių vertina „Omnitel“ abonentai: 57 proc. jų mano, kad šis tiekėjas yra žymiai geresnis ar geresnis už kitus operatorius.
Pusė apklaustųjų rekomenduotų savo mobiliojo ryšio tiekėją kitiems, bet į tokias rekomendacijas atsižvelgtų tik 38 proc. besinaudojančių mobiliuoju ryšiu.
Artimųjų ar draugų rekomendacijos šiek tiek labiau paveiktų moteris nei vyrus, moksleivius ir studentus, specialistus, paslaugų sektoriaus darbuotojus, mažesnes nei 180 eurų per mėnesį pajamas gaunančiuosius.
Gyventojams su mobiliojo ryšio operatoriais susisiekti ir bendrauti priimtiniausia kalbant telefonu (43 proc.) ir trumposiomis žinutėmis (42 proc.). Penktadalis apklaustųjų operatorių informacijos nenorėtų gauti visai, daugiausia tai – „Pildyk“ paslaugos vartotojai. Elektroniniais laiškais informaciją gauti patogu 14 proc. apklaustųjų. Reklama – mažiausiai priimtina priemonė informacijai gauti. Ją matyti viešose vietose ir žiniasklaidoje pageidauja atitinkamai 4 proc. ir 3 proc. apklaustųjų. Reklama žiniasklaidoje labiau linkę domėtis „Tele2“ sutarties ir „Ežys“ paslaugų vartotojai.