Pelnu besidžiaugianti „Omnitel“ rengia klientams staigmenų

2015 m. liepos 17 d. 14:30
Arnoldas Lukošius
Pirmą kartą per septynerius metus galėjęs pasigirti pajamų augimu visose veiklos srityse, „Omnitel“ vadovas Danas Strombergas užsiminė, kad dar nesibaigus liepai bendrovė pristatys naujus planus, tarp kurių nebeliks nesiūlančių nė kiek mobiliojo interneto. Daugiau negu abu konkurentai kartu sudėjus mobiliųjų duomenų perduodančios bendrovės vadovas netiki, kad „Omnitel“ EBITDA marža kada nors pavys „Tele 2“, ir pripažįsta, jog dėvimi įrenginiai nėra tokie populiarūs, kaip buvo tikėtasi. Tačiau lojalūs klientai pajus, kad kokybiškiausiu ryšiu besigirianti bendrovė iškopė iš nesėkmių ruožo.
Daugiau nuotraukų (2)
Jau įprasta, kad žurnalistai „Omnitel“ vadovą mato ekrane – jis bendrauja internetu pats būdamas kažkur užsienyje.
„Tai pirmas kartas per septynerius metus, kai galiu pasigirti, kad pajamos iš visų veiklos sričių auga tris ketvirčius iš eilės. Paskutinį kartą tai buvo 2008 m.“, – pradėjo savo pristatymą D.Strombergas.
Bendrosios bendrovės pajamos pasiekė 33,17 mln. eurų. Palyginti su 2014 m. II ketvirčio pajamomis (31,09 mln.), pastebėtas 6,7 proc. augimas.
Pajamos iš paslaugų augo 3,1 proc. ir siekė 23,63 mln. eurų (prieš metus tuo pat laikotarpiu – 22,93 mln. eurų).
EBITDA pasiekė 7,52 mln. eurų ir augo 20 proc., palyginti su 2014 metų II ketvirčiu. EBITDA marža siekė 22,9 proc. Tuo pat metu pernai buvo 22,1 proc.
Danas Strombergas neslepia savo džiaugsmo dar ir dėl to, kad „Omnitel“ pajamos iš paslaugų, dar kritusios paskutinį 2014-ųjų ketvirtį, augo nuo pat 2015 m. pradžios, nors bendra rinka tuo metu traukėsi.
„Tai geriau negu rinkos vidurkis. Augo ne tik pajamos iš įrangos pardavimo, bet ir iš aptarnavimo. Rinkai sumažėjus 3,1 proc., mes judėjome priešinga kryptimi ir augome.
Kokia priežastis? Smarkiai daugėja sutartis turinčių klientų, stabilizavosi išankstinio mokėjimo klientų skaičius. Manau, svarbiausia yra tai, kad, palyginti su praėjusiais metais,  50 proc. sumažinome vartotojų nutekėjimą, o išankstinio mokėjimo klientai vis dažniau sudaro sutartis“, – sėkmės priežastis vardijo D.Strombergas.
Tiesa, jis pripažino, kad nesitiki pavyti „Tele 2“, kurios EBITDA beveik dvigubai didesnė negu „Omnitel“ ir siekia 40 proc.
„Manau, mūsų pajamos augs, jau atlikome didžiąja dalį investicijų. Tačiau gerbiu abu konkurentus, jie geri, bet geri konkurentai verčia augti. Nesiekiu vytis „Tele 2“, noriu didinti pelningumą žingsnis po žingsnio. Svarbu, kad radome būdą auginti verslą ir išlaikyti vartotojus.
Suprantu, kad yra kur tobulėti ir neriečiu nosies, tačiau kompanija auga ir atmosfera viduje yra labai gera. Siekiamybė – augti greičiau negu rinka, o ne užimti pirmąją vietą. Nors anksčiau ar vėliau atsidursime ir ten“, – sakė kompanijos vadovas.
Jis ypač pabrėžė, jog smarkiai sumažėjo į kitas bendroves perbėgančių klientų, o tai rodo, kad „Omnitel“ rado savo kelią ir tenkina savo vartotojų poreikius. Svarbiausia, kad pasiteisino pagrindinė „Omnitel“ korta – spartus 4G mobilusis internetas ir didesnės pajamos iš didėjančių perduodamų duomenų srautų.
„Pajamos iš mobiliųjų duomenų sudaro 30 proc. visų aptarnavimo pajamų. Mūsų tinkle jau 40 proc. visų duomenų siunčiami 4G ryšiu. Tikime, kad artėjame prie esminio lūžio, kai 4G aplenks 3G, ir tai atsitiks dar iki metų pabaigos.
Stebime milžinišką duomenų vartojimo augimą. Jau perduodame daugiau duomenų negu abu konkurentai kartu, o kas bus toliau? Stebime vartotojų įpročių pokyčius. Prieš dvejus metus 1 GB mobiliųjų duomenų per mėnesį daugeliui atrodė labai daug, o dabar jau turime 64 GB ir 128 GB planus. Matome naujos kartos vartotojus, kurie mobiliuosius duomenis naudoja visai kitaip“, – džiaugėsi dėl pasitvirtinusių prognozių D.Strombergas.
Keista, kad, nors išmaniuosius telefonus turi jau 40 proc. „Omnitel“ vartotojų, mobiliuoju internetu naudojasi 35 proc. Vadinasi, dar liko nenaudojančių, nors tokių vis mažėja.
„Kai kurie konkurentai kalba apie spartų mobilųjį internetą miestuose. Tačiau, mano įsitikinimu, mobilumas dėl to ir vadinamas mobilumu, kad veikia visur. Todėl 4G ryšiu jau dengiame 90 proc. Lietuvos gyventojų ir iki metų galo dar išsiplėsime.
Iššūkis – ir paskutinį ketvirtį išlikti šiame kelyje. Matome, kad kokybė ir patikimumas yra svarbu“, – sakė vadovas.
Pasiteisinę projektai ir nepasiteisinę laikrodžiai
„Puikiai veikia mūsų iniciatyva nustatyti palankiausias kainas tarptinkliniams mobiliesiems duomenims keliaujant užsienyje. Žmonės keliaudami vis daugiau naudoja mobiliųjų duomenų, ir tai virto tikra sėkmės istorija.
Kai pradėjome nemokamų duomenų užsienyje iniciatyvą, tikėjomės, kad atsipirkti ji pradės po metų, tačiau pinigai grįžo jau po ketvirčio. Taip, kaina mažesnė, bet ją kompensavome vartojimo apimtimi. Kokia nauda iš didelės duomenų užsienyje kainos, kai daugelis žmonių jų tiesiog nenaudoja?
Mūsų iniciatyva parodė žmonėms, kad galima mumis pasitikėti: jie tiksliai žino, kiek mokės, todėl vartojimas auga smarkiai. Tai žingsnis teisinga kryptimi“, – sakė D.Strombergas.
Be to, jis patvirtino, kad pasiteisina ir bendradarbiavimas su „Spotify“. Suaktyvinę savo paskyras vartotojai net pasibaigus nemokamo muzikos klausymo laikui dažnai sutarties nenutraukia ir naudojasi paslauga toliau.
„Suprantame, kad pasitikėjimas dar neduotas, tačiau kai parduotuvėse vartotojų gausa viršija mūsų lūkesčius, tai reiškia, kad vykdome savo pažadus“, – džiaugiasi D.Strombergas.
O štai dėvimų įrenginių pardavimas stringa.
„Prieš metus ir mes, ir gamintojai prognozavo, kad  dėvimi įrenginiai smarkiai populiarės. Bet jų pardavimas nepateisina lūkesčių, išmanieji laikrodžiai išlieka nišiniu produktu, nors tikime, kad ateityje jų populiarumas didės. Industrijos viltys pasirodė didesnės negu realybė“, – sakė D.Strombergas.
Ne išmanioji mokykla, o nauji planai!
Paklaustas, ar negalvoja skatinti mobiliojo interneto vartojimą „Bitės“ pavyzdžiu mokydami klientus mokyklėlėje, Danas Strombergas apie tai atsiliepė skeptiškai: „Galvojome apie tokį projektą. Tačiau manau, kad tinkamas laikas jau praėjo. Žmonės vis geriau moka naudotis įrenginiais, tad tikime, kad šiuo metu veiksmingiau rodyti konkrečius pavyzdžius, kaip  vieni ar kiti naudingai panaudoja duomenis sau.“
Danas Strombergas tiki, kad duomenų naudojimas auga, kai žmonės gauna galimybę juos išbandyti. Todėl išsidavė, kad „Omnitel“ parengė staigmenų, kurias pristatys dar nesibaigus liepai.
„Jaučiame pareigą mokyti vartotojus, todėl kitą savaitę paleidžiame naujus planus. Svarbiausia, kad kokį planą besirinksi, gausi bent 50 MB nemokamų duomenų. Duomenys bus teikiami visiems, tarp jų ir išankstinio mokėjimo klientams. Tačiau tai tik užuomina, daugiau pasakysime kitą savaitę“, – išsidavė D.Strombergas.
Beje, galite nesibaiminti – sąlygos galios tik naujiems planams, senų prievarta niekas nekeis. Ir dar kažkokie malonumai laukia lojaliausių „Omnitel“ klientų, bet apie tai vadovas užsiminė tik pora žodžių: „Ateityje pranešime apie naudą, kurią pasiūlysime mūsų ištikimiausiems vartotojams. Tie pasiūlymai bus naudingi būtent jiems, bet apie tai kalbėsime, kai ateis laikas. Čia tik užuomina.“
Taigi patikimas pelnas ir daug gundomų užuominų. Žaismingos nuotaikos išduoda, kad bent jau „Omnitel“ stovykloje padėtis visai nebloga.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.