Artėja jau aštuntasis žymių (angl. hashtag) gimtadienis – tai yra žodžiai, kurių priekyje pridėtas grotelių simbolis (#), tačiau iki šiol nemokame išnaudoti šios socialinių tinklų funkcijos ir tai kartais tiesiog išveda iš kantrybės. Jaučiu pareigą papasakoti ir paaiškinti, kas tai per grotelės ir kaip jas reikėtų (ne)naudoti.
Jeigu kalbėtume labai paprastai, žymė – tai grotelėmis pažymėtas žodis, kuris suteikia jūsų įrašui ar nuotraukai kategoriją.
Žymės – tai galimybė stebėti įvykius, kurie šiuo metu yra aktualūs jūsų draugams ir pačiam atsidurti svarbiausių įvykių sūkuryje. Tai galimybė filtruoti informaciją ir pačiam sukurti naują filtrą, kuris bus aktualus tam tikrą laiką. Tai neįtikėtinas paieškos galimybių patobulinimas ir milžiniškas žingsnis į priekį kategorizuojant informaciją.
Žymės pradėtos naudoti „Twitter“ svetainėje 2007 metų rugpjūtį, o šiuo metu jų mechanizmą naudoja daug socialinių tinklų, įskaitant ir mūsų mylimą „Facebook“.
Žymių nauda jums ir draugams – paspaudę ant jos pateksite į automatiškai susikūrusią kategoriją, į kurią „įkrenta“ visi įrašai su tokiomis pačiomis žymėmis, nesvarbu, kas ir kur pasaulyje jas panaudojo.
Kitas pavyzdys: dalyvaujate renginyje ir nežinote, kur vyksta įdomiausi vakarėliai, kur verta užsukti ir pan.? Įsijunkite „Instagram“, „Twitter“ ar tą patį „Facebook“ ir pagal žymę pasižiūrėkite, kas šiuo metu vyksta – žmonės nuolat įkelia naujas nuotraukas arba rašo viešas žinutes.
Žymės naudingos ir prekiniams ženklams. Norite, kad žmonės skleistų informaciją, susijusią su jumis, o jūs turėtumėte galimybę prie to prisidėti? Kurkite turinį patys ir paskatinkite savo gerbėjus.
Žymes galima naudoti ne tik tam, kad sukurtumėte kategoriją: tai gali būti puiki priemonė pristatyti naujoves, rengti žaidimus, didinti gerbėjų skaičių.
O dabar – esminė ir svarbiausia šio įrašo dalis: kaip turi atrodyti žymės ir ko jokiais būdais negalima daryti.
Patarimai jums:
1. Rašydami žymę, kuri susideda iš kelių žodžių, rašykite juos visus be tarpų, tačiau kiekvieną naują žodį pradėkite iš didžiosios raidės, pavyzdžiui, #SocialusMarketingas.
2. Žymės turi būti prasmingos: kuo mažiau trumpinių, junginių ir kuo daugiau prasmingų žodžių.
3. Nebūtinai naudokite žymes įrašo pabaigoje. Jos turėtų būti tose vietose, kuriose jų reikia.
4. „#Aš #esu #labai #laimingas #nes #gavau #dovanų“, – tokios žinutės yra tiesiog tragiškos. Šie žodžiai neatspindi nei įrašo, nei suteikia jam pridėtinės vertės: tai nepadės paieškai, filtravimui, kategorijoms. Nedarykite taip!
5. Tas pats pasakytina ir apie žmones, kurie mėgsta pridėti smarkiai per daug žymių. Dažniausiai parašomas įrašas, o tada pridedama 20 žymių, kurios visiškai netinka įrašui ir niekaip jam nepadeda, o tik smarkiai klaidina paieškas, sudėlioja neteisingą filtravimą ir sukuria daug žalos. Nedarykite taip!
Todėl esminis patarimas: prieš pradėdami dėti žymes pamąstykite, kodėl tai darote ir koks yra jūsų tikslas. O jeigu norite, visada galite pasitarti su specialistais.