Kas ta „Apple Music“
Kaip ir viskas, ką daro obuoliuku save žyminti kompanija, „Apple Music“ mums buvo pristatyta lyg pasaulį išgelbėsiančio muzikinio Nojaus laivo ir ateivių skraidančios lėkštės hibridas. Kam rūpi, kad visas pasaulis jau keletą metų visu tuo naudojasi. Na ir kas, kad daugelis konkuruojančių paslaugų dar ir kainuoja mažiau. Svarbiausia – „Apple“ bus išskirtinė. Dar svarbiau – kaip moko istorija ligi šiol, pradeda kiti, o laimi būtent „Apple“.
„Apple Music“ – tai paslauga, kuri viena galės tenkinti visus muzikos klausytojo poreikius. Čia bus ir galimybė sumokėjus abonentinį mokestį naudotis milžinišku muzikos internete katalogu, ir gyvai transliuojama internetinė radijo stotis, kurioje muziką leis geriausi Niujorko, Los Andželo bei Londono didžėjai, ir net socialinio tinklo, kuriame galėsite bendrauti su muzikantais, užuomazgos.
Be to, besinaudojantieji „Apple Music“ galės čia pasiekti ir savo „iTunes“ laikomus įsigytus kūrinius, o išbandę programėlę žurnalistai buvo tiesiog užhipnotizuoti jos spalvingo ekrano ir funkcijų gausos. Be to, „Apple“ patvirtino, kad siūlomą būtent jums muziką čia atrenka ne kažkoks kompiuterio algoritmas, o gyvi žmonės.
Po tokios teigiamos informacijos gausos, atrodo, galima nė nepastebėti, kad pristatymo metu nė nebuvo užsiminta apie katalogo muzikos garso kokybę. Arba, kad absoliučiai visos paminėtos funkcijos jau yra įdiegtos vieno ar kito egzistuojančio tiekėjo.
Galima užsimerkti ir į tai, kad birželio 30 d. JAV pradėsianti veikti paslauga bus nemokama tik pirmus tris mėnesius, paskui kainuos 10 dolerių žmogui arba 15 dolerių šeimai iki šešių asmenų. Kainos Europai kol kas neskelbiamos.
Kaip į tai reagavo konkurentai
Konkurentai iškilmingą pristatymą palydėjo smūgiais ir spyriais. Pirmasis smogė didžiausias – „Spotify“ (Yra nemokama versija. Visa kaina – 6,99 Eur/mėn. Lietuvoje bendradarbiauja su „Omnitel“, kuri, beje, paskelbė, kad visą vasarą klausytis „Spotify“ bus galima neribojant savęs – duomenys išnaudoti šiai paslaugai nebus apmokestinami). Generalinis direktorius Danielis Ekas iškart pasibaigus „Apple“ pristatymui savo „Twitter“ įdėjo itin išsamią recenziją iš keturių raidžių: „Oh ok.“. Lietuviškai tai būtų maždaug „Nu, jo.“
Tiesa, tuoj pat tą savo žinutę ištrynė. Tačiau, kaip mums puikiai rodo „Ten Walls“ pavyzdys, dar niekam nepavyko savo klaidos ištrinti greičiau, negu kitas ją nukopijuoja.
Už sarkastiškiausią komentarą prizą galima įteikti „Rdio“ (Yra nemokama versija. Visa kaina – 6,99 Eur/mėn.). Ji tiesiog nukopijavo 1981 m. „Apple“ reklamą, kurioje ta tyčiojosi iš nutarusios asmeninių kompiuterių gamybos imtis IBM: „Sveika atvykusi, IBM. Rimtai.“ „Rdio“ „Twitter“ įdėtas komentaras atkartojo visą senosios reklamos teksto dvasią: “Apple“ – sveika atvykusi prie labiausiai jaudinančios ir svarbiausios ribos nuo pat skaitmeninės muzikos revoliucijos pradžios prieš 16 metų.
Tikimės ir laukiame atsakingos konkurencijos, siekiant milžiniško tikslo – padaryti, kad visa muzika būtų legaliai prieinama visiems ir visur.
Nes mūsų darbas yra kelti muzikos vertę gerinant kiekvieno individualią patirtį klausant muzikos, kurią mėgsta.
Sveika atvykusį prie darbo.“
Prie teksto neužmiršo prisegti ir originalios „Apple“ reklamos (žr. nuotr.).
Priminti „Apple“, kad gerokai pavėlavo į vakarėli, pasistengė ir „Slacker Radio“. Tiesa jų tekstas „Twitter“ dideliu išradingumu nepasižymėjo: „Gera radija = menininkas + didžėjus + priežiūra. Sveika atvykusi į vakarėlį.“
Muzikos siuntimo paslauga „8Tracks“ tiesiog atsakė į vieno savo kliento sarkastišką komentarą apie atsiradusį konkurentą:
„Ha, tiesa… Bet mums nereikia kažkokių žvaigždžių didžėjų, kai turime milijonus tokių žmonių, kaip jūs, kurie ir sudaro nuostabius grojaraščius.“
Ir kas iš to?
„Aišku, nė vienas iš šių komentarų nereiškia, kad „Apple“ paslauga pasmerkta ir nesugebės konkuruoti rinkoje. Tačiau tai aiškiai parodo, kad „Apple“ gali nesitikėti automatiškai sulaukti tokios sėkmės, kokios sulaukė paleidusi „iTunes“, – įvertino visus komentarus portalas „Mashable.com“.
Išties, atrodo naujoje žaidimų aikštelėje „Apple“ buvo sutikta be tos pagarbos, kurios įprato tikėtis. Tarp įrangos gamintojų nebent „Samsung“ drįsta pabaksnoti „Apple“, tačiau muzikos siuntimo paslaugų rinkoje tokios ramybės galima nė nesitikėti. Pirmiausia dėl to, kad visos egzistuojančios paslaugos seniai veikia visų sistemų įrenginiuose ir jokios ryškios takoskyros tarp operacinių sistemų čia nėra.
Taigi, kaip visi šaipėsi iš brangoko naujoko „Tidal“, taip šaipysis ir iš „Apple“. Žodžiu – muzikos karai prasidėjo. Ir kuo jie pasibaigs, visai nesvarbu – vis tiek jau žinome, kad nugalės (kaip visada) klausytojas, o pralaimės (kaip visada) muzikantas.