Anot T.Cooko, nemokamas paslaugas teikiančios bendrovės pažeidžia žmonių teisę į privatumą, nes jų verslo modeliai paremti vartotojų duomenų monetizavimu.
„Kai kurios žinomos ir sėkmingos kompanijos Silicio slėnyje sukūrė verslus įtikindamos savo vartotojus savo geranoriškumu dėl jų asmeninės informacijos, – pareiškė „Apple“ vadovas. – Jie siurbia viską, ką gali sužinoti apie jus ir bando tai monetizuoti. Mes manome, kad tai neteisinga. Ir tai nėra ta kompanija, kokia „Apple“ norėtų būti.
Mes atmetame idėją, kad mūsų vartotojai turėtų rinktis tarp privatumo ir saugumo. Mes galime ir privalome užtikrinti abu dalykus vienodai. Mes tikime, kad žmonės turi prigimtinę teisę į privatumą. Amerikos žmonės to reikalauja, konstitucija to reikalauja, moralė to reikalauja.“
Tai ne pirmas kartas, kai T.Cookas užsipuola konkurentus, kurie tiesiogiai konkuruoja tokiose rinkose, kaip debesų kompiuterija. Panašu, kad nauji komentarai pirmiausia susiję su nauju „Google“ pasiūlymu – nuotraukoms ir vaizdo įrašams ši bendrovė pasiūlė neribotą vietą „debesyje“. Kritikų manymu, vartotojų įkeltas nuotraukas analizuos „Google“ algoritmai, o gautus duomenis apie klientų pomėgius kompanija panaudos tam, kad galėtų rodyti labiau jiems pritaikytas reklamas.
„Jums gali patikti šios tariamai nemokamos paslaugos, tačiau mes nemanome, kad verta jiems atiduoti savo el. paštą, paieškos istoriją, o dabar – dar ir šeimos nuotraukas nežinia kokiems reklamos tikslams. Mes manome, kad vieną dieną žmonės supras, kas yra kas“, – vylėsi T.Cookas.
Taip pat jis užsipuolė JAV valdžios institucijas, kurios siūlo uždrausti duomenų šifravimą internete, esą tai – paprasta priemonė teroristams bendrauti slapta.
„Pašalinus šifravimo įrankius iš mūsų produktų, kaip kai kurie Vašingtone norėtų kad padarytume, tik pakenks įstatymų besilaikantiems vartotojams, kurie mums patiki savo duomenis. Blogiukai ir toliau šifruos duomenis, tai – lengva“, – sakė „Apple“ generalinis direktorius.