Antrus metus skaičiuojančios žaidimų kūrimo studijos „Pepi Play“ bendraįkūrėjas Adas Griškevičius konferencijoje „Login 2015“ teigė, kad idėja kurti žaidimus vaikams gimė apsilankius pas draugus ir pastebėjus, kaip jų mažametis vaikas noriai žaidžia su planšetiniu kompiuteriu.
Tuo metu absoliuti dauguma vaikams skirtų programėlių „App Store“ buvo el. knygos, todėl A.Griškevičius su žmona nusprendė užpildyti laisvą ir didelį potencialą turinčią nišą. Jų verslo plano pamatas – kokybiškos edukacinės programėlės 2–6 metų vaikams. Ir svarbiausias žodis čia – kokybė. Startuolio komanda vadovavosi paprasta taisykle: „Jei aplikacija prasta, reklama nepadės. Jei aplikacija išskirtinai gera, reklamos nereikės.“
Tinka visiems vaikams
Idėja kurti programėles išskirtinai vaikams buvo ne tik iššūkis, bet ir turėjo svarbų privalumą: tokių žaidimų nereikia versti į skirtingas kalbas, pritaikyti įvairių šalių rinkoms, mat žodžių juose praktiškai nėra.
Taigi iš pradžių svarbiausia buvo sukurti gerą programėlę ir tokiu būdu bandyti „prasimušti“.
Jau pirmaisiais mėnesiais teko įsitikinti, kad investuoti (tiek laiko, tiek lėšų) į kokybę teks daugiau nei planuota. Lietuviai tikėjosi, kad pirmą programėlę pavyks išleisti per tris mėnesius, tačiau iš tiesų darbai užtruko pusmetį. Siekis per dvejus metus sukurti 8 žaidimus taip pat nepasitvirtino – šiandien jie yra išleidę penkias programėles.
Kitas svarbus sprendimas buvo nepasiduoti tendencijoms ir naudoti ne „freemium“ (pati programėlė nemokama, bet galima atlikti pirkimus joje), o nemokamų ir mokamų programėlių derinį. „Daugiausia lėmė etiniai sumetimai: norime būti sąžiningi, kurti produktą, kuris tinka vaikams. Pardavimai programėlės viduje vaikams, mūsų nuomone, netinkami. Visa reklama, net žaidimai, kuriami siekiant įtraukti, suvilioti vartotoją pirkti. Vaikams tai netinka. Atsisakėme ir nemokamų programėlių, kurios uždirba iš reklamos – jos erzina, blaško, trikdo. Pasimokę tėvai tiesiog pasako, kad daugiau nemokamų programėlių nesisiųs“, – aiškino A.Griškevičius.
Pirmosios jų sukurtos programėlės idėja ir tikslas buvo išmokyti vaikus vonios kambario subtilybių: ką daryti apsilankius tualete, kaip praustis, valyti dantis ir kt. Toks žaidimas buvo ne tik įtraukiantis, bet ir sprendė tėvams aktualią problemą – vaikų nenorą praustis.
Po ilgų bandymų, taisymų ir pakartotinių bandymų su vaikais, pagaliau buvo pasiruošta programėlės startui. Lietuviai nusprendė pirmąsias tris dienas leisti programėlę atsisiųsti nemokamai, tokiu būdu vildamiesi sulaukti dėmesio. Šis sprendimas pasiteisino: per tris dienas programėlė buvo atsisiųsta apie 200 tūkst. kartų, o pirmieji jos naudotojai tapo savotiškais „žodžio skleidėjais“.
„Nustebino tai, kad buvo netikėtai daug atsisiuntimų iš arabų šalių. Pasidomėję sužinojome, kad, mūsų atveju, tai susiję su kultūriniais dalykais: arabai maistą valgo rankomis, todėl plauna rankas prieš kiekvieną valgį, taip pat jie religingi – meldžiasi daug kartų ir kaskart prieš maldą prausiasi rankas bei veidą. Ši programėlė ir šiandien populiari tuose kraštuose“, – pastebėjo A.Griškevičius.
Šiandien programėlė „Pepi Bath“ atsisiųsta jau daugiau nei 4 mln. kartų (skaičiuojama mokama ir nemokama versijos). Prie tokio rezultato prisidėjo ir tai, kad aplikacija ne sykį buvo reklamuojama „Google“ bei „Amazon“ parduotuvėse kaip redaktorių siūloma programėlė.
„Kaip pakliūti į jų siūlomas programėles? Sėkmės reikalas. „Amazon“ ir „Google“ pačios susisiekė su mumis: turinio talpintojai ieško gero, kokybiško turinio ir jam sudaro geras sąlygas. Įdomi situacija – su mumis buvo susisiekęs net „Facebook“ atstovas. Jis siūlė perkelti programėlę į „Facebook“ platformą. Tačiau mes nesupratome, koks to tikslas – juk tokio amžiaus vaikams nevieta „Facebook“. Tai buvo kurioziškas atvejis, bet jautėme didelį dėmesį iš turinio talpintojų. Deja, iš „Apple“ dėmesio taip ir nesulaukėme, nors net patys ieškojome jų kontaktų“, – prisiminė „Pepi Play“ vienas iš įkūrėjų.
Tik penkta lietuvių komandos programėlė, antroji sėkmės sulaukusios aplikacijos versija „Pepi Bath 2“, padėjo atkreipti JAV technologijų milžinės dėmesį.
„Pagaliau radome priėjimą prie tos komandos. Su penktu žaidimu pavyko: „Pepi Bath 2“ išleidimo dieną tapo redaktorių siūlomu pasirinkimu daugelyje pasaulio rinkų. Tai yra pati geriausia pozicija „App Store“ ir tai davė puikių rezultatų“, – džiaugėsi A.Griškevičius.
Antrą, smarkiai papildytą ir patobulintą, to paties žaidimo versiją nuspręsta išleisti atsižvelgiant į pirmojo sėkmę bei žmonių pageidavimus, pasiūlymus. Taip pat, turėdami jau penkias programėles, lietuviai pasinaudojo galimybe „App Store“ pasiūlyti savo programėlių rinkinį (angl. bundle) – visas penkias programėles galima įsigyti trečdaliu pigiau. Tai naudinga ir vartotojams, kurie gauna daugiau už mažesnę kainą, ir programėlių kūrėjams, mat auga pardavimai ir programėlių atsisiuntimų skaičius.
Įvairius reklamos būdus išbandę lietuviai pastebėjo, kad dauguma atvejų jie nepasiteisino arba davė itin mažai naudos. Todėl nusprendė atlikti naują eksperimentą: išleis nemokamą pilną programėlės versiją, tikėdamiesi, kad ji jiems pasitarnaus kaip reklama. „Žinant, kad reklamą reikia pirkti, – geriau mes tas lėšas investuosime į aplikacijos gamybą, bet gausime naujų vartotojų srautą kitoms programėlėms“, – sakė „Pepi Play“ atstovas.