„Per pastaruosius 10 mėnesių stabiliai mažėjo išankstinio mokėjimo klientų ir auga sudariusių sutartis klientų skaičius“, – sakė su žurnalistais iš Rygos teletiltu bendravęs „Omnitel“ generalinis direktorius Danas Strombergas.
„Pateikus neribotų pokalbių planus žmonėms atkrito poreikis turėti keletą kortelių, todėl per metus klientų skaičius sumažėjo nuo 1868,5 tūkst. iki 1763,1 tūkst., o sudarančių sutartis ir perkančių brangius išmaniuosius telefonus skaičius didėja“, – kaip visada sukvietęs žurnalistus į restoraną „Saint Germain“ sakė „Tele 2“ generalinis direktorius Petras Masiulis.
Taigi, keletą metų besigyrusios nuolatiniu abonentų skaičiaus augimu ir ignoruodamos faktą, kad daugelis tų abonentų iš įsigyto numerio skambino tik kartą, abi kompanijos pakeitė toną ir prabilo apie realius dalykus. Tai išties geras ženklas, rodantis, kad pelnas auga realiai, o ne imituojamas keistomis formulėmis.
Ir akivaizdu, kad auga jis iš to, kad dauguma esamų „Tele 2“ ar „Omnitel“ abonentų per mėnesį savo tiekėjams sumoka daugiau pinigų. Kaip teisingai pažymėjo D.Strombergas, tai pirmas kartas po daugelio metų, kai lietuviai savo noru pradeda rinktis brangesnius mokėjimo planus, nes jaučia didesnę jų naudą.
„Esami klientai naudoja daugiau duomenų ir perka brangesnius planus. Žmonės juda iš pigiausio plano zonos ir pagaliau matome, kad klientai sutinka rinktis brangesnį planą dėl didesnio duomenų kiekio.
Visoje Europoje vyksta tas pats. Nors mes vėluojame, manau, po metų mažiausią planą sudarys 2 GB duomenų“, – sakė D.Strombergas ir neužmiršo pridurti, kad Skandinavijos šalyse daugiausia duomenų sunaudojama vaizdo turiniu, o Lietuvoje tokių paslaugų nėra gausu.
Taigi, neįtikėtinas faktas – išskirtinai taupūs ir racionalūs lietuviai savo noru pradėjo mokėti ryšio tiekėjams daugiau tik todėl, kad patys nutarė daugiau to ryšio sunaudoti.
Pelningesnė – „Tele 2“
„Omnitel“ savo pajamų duomenis pateikė šiek tiek painokai, tačiau atmetus švediškų kronų ir euro vertės pokyčius, bendrosios bendrovės pajamos vietine valiuta 2015 m. pirmą ketvirtį, lyginant su tuo mačiu laikotarpiu prieš metus, augo 4,9 proc. O pajamos iš mobiliųjų paslaugų – 1 proc.
„Tele 2“ pajamos per tą patį laikotarpį augo 9 proc.
Tačiau pajamos pajamomis, o pelnas yra svarbiau, ir čia „Tele 2“ smarkiai priekyje. Šios įmonės EBIDA marža padidėjo nuo 35,6 iki 37,6 proc., o „Omnitel“ liko praėjusių metų lygyje – 24,1 proc.
Be to, „Tele 2“ investicijos šį ketvirtį buvo didžiausios per pastaruosius trejus metus ir siekė 4 mln. eurų (prieš metus per tą patį laikotarpį jos siekė 2,3 mln. eurų).
Aktyvesnė – „Omnitel“
„Mūsų tinkle duomenų persiunčiama daugiau negu „Tele 2“ ir „Bitės“ kartu sudėjus“, – džiaugėsi D.Strombergas.
Taip buvo 2014 m., dabar „Tele 2“ itin sparčiai plečia LTE tinklą, tad ir duomenų naudojimas augo 116 proc. Vidutinis vartotojas aktyviausias išlieka „Omnitel“. Vienas šios kompanijos abonentas vidutiniškai per mėnesį naudoja 1423 MB duomenų. „Tele 2“ naudotojas sunaudoja 625 MB ir atsilieka net nuo 4G ryšį tik dabar pradėjusios diegti „Bitės“, kurios abonentas per mėnesi sunaudoja 834 MB.
„Omnitel“ lyderiauja ir 4G vartotojų skaičiumi. Prieš metus tokių nebuvo nė 10 tūkst, o dabar – 110 tūkst.
73 proc. „Omnitel“ parduotuvėse parduodamų telefonų yra išmanieji, o pusė „Tele 2" tinkle veikiančių išmaniųjų palaiko 4G internetą.
Tiesa, „Omnitel“ klientai siunčia mažiausiai SMS – tik 87 žinutes („Bitės“ – 163, o „Tele 2“ – 152). Bet tai tik patvirtina, kad ši kompanija sugebėjo surinkti šiuolaikiškiausius vartotojus.
„Tele 2“, nors jau ir kalba apie inovacijas, vis dar išlieka pigiausia telekomunikacijų bendrove su visais tokio vardo privalumais ir trūkumais. Nors jų abonentai dar daugiau kalba – šiais metais prakalbėjo 973,8 mln. minučių (prieš metus per tą patį laiką – 926,7 mln. min.), vis daugiau jų naudojasi neribotų pokalbių planais, tad pelnui tai neturi didelės įtakos. O štai brangių telefonų ir 4G interneto visi „TV pagalbos“ žiūrovai nepirks dar ilgai.
Efektyvesnė – „Tele 2“
Pasirinkusi agresyvią strategiją būti tinklo lydere Lietuvoje „Omnitel“ 4G ryšiu jau aprėpė daugiau negu 80 proc. Lietuvos ir nesirengia sustoti.
„4G duomenų tinklą matau kaip vienintelį kelią į ateitį. Stebime, kaip jis keičia žmonių elgseną, bendravimo įpročius. Todėl toliau didinsime jo prieinamumą. Pasirinkome tinkamą kelią, nes matome, kad ir mūsų konkurentai mėgina vytys diegdami 4G tinklus.
Tačiau mus išskiria tinklo apimtis ir vartotojo patirtis. Esame čia lyderiai ir pozicijų neužleisime. Man tai reiškia ne tik miestuose, bet ir keliuose, namuose, kaimuose prieinamą 4G tinklą. Mūsų tikslas, kad žmonės visur galėtų naudotis 4G privalumais, todėl siekiame geresnio 4G ryšio patalpų viduje. Esame technologijų lyderiai ir būsime jais ateity“, kalbėjo D.Strombergas.
„Tele 2“ vadovas nesiginčyja – jų kompanijos klinetai tikrai naudoja mažiau mobiliųjų duomenų ir jų 4G tinklas kol kas apima 70 proc. Lietuvos. Tačiau Petras Masiulis turi argumentų savo pasirinktos strategijos naudai. Argumentų, kurie, kaip rodo pelnas, puikiai veikia.
„Mūsų tinklas dirba kur kas racionaliau, ir „Tele 2“ investicijas panaudoja gerokai efektyviau negu konkurentai. Nors pradėjome visai neseniai, 4G tinklas apima 70 proc. šalies teritorijos. To pasiekiame naudodami efektyvesnę 800 MHz dažnių juostą. Dirbanti šiuo dažniu bazinė stotis gali apimti didesnę teritoriją, nes žemesnis dažnis yra skvarbesnis ir sklinda toliau.
Be to, kitaip taip negu su 3G tinklu, šį sykį nelaukėme, kol vartotojai pradės reikalauti tokio ryšio, o pasiruošėme būsimiems jų poreikiams. Kol kas 4G telefonus turinčių žmonių mūsų tinkle mažiau negu „Omnitel“, tačiau žmonės telefonus keičia kas dvejus metus, tad netrukus viskas pasikeis.
O kai atsiras bent 5 proc. 4G+ ryšį palaikančių įrenginius, įjungsime ir šią turimų stočių funkciją“, – sakė „Tele 2“ generalinis direktorius.
Taigi, atrodo net vydamasi „Omnitel“ „Tele 2“ sugeba taupyti. O didesnes pajamas uždirba iš inovacijų. Vangiai pradėję vartotojai jau atranda muzikos paslaugą „Deezer“, bent 30 proc. įsigijusių brangesnius negu 300 eurų telefonus juos apdraudžia.
„Omnitel“ šį sykį nė neužsiminė apie daiktų internetą, o „Tele 2" tvirtina, kad telemetrija auga sparčiai ir nemaža jų klientų dalis jau nėra žmonės. Tai, pavyzdžiui, pakeliamieji vartai su įdiegta SIM kortele ir mobiliuoju ryšiu.
Užsienyje – „Omnitel“
„72 proc. po ES šalis keliaujančių ir 80 proc. keliaujančių kitur lietuvių išvis nesinaudoja mobiliuoju internetu. Pasiūlėme savo „išmaniųjų“ planų turėtojams nemokamų megabaitų kai kuriose ES šalyse. Ir nauja paslauga auga greičiau, negu tikėjomės. Todėl planuojame plėsti nemokamų duomenų geografiją. Įtrauksime tokias šalis, kaip Turkija, JAV, Tailandas“, – kalbėjo „Omnitel“ generalinis direktorius.
„Tele 2“ vadovai kol kas apie jokius nemokamus megabaitus užsienyje nekalba, daugiau diskutuoja apie palankesnes kainas ir paslaptingai užsimena, kad šiuo metu jų produktų kūrimo grupė ieško kažkokio universalaus sprendimo, apie kurį negali nieko kalbėti, nes konkurentai girdi.
Tačiau „Tele 2“ irgi turi savo kozirį. Jų pristatyta programėlė, leidžianti prisijungus prie belaidžio interneto ir bet kur pasaulyje skambinti į visus telefonus mokant tiek pat, lyg būtum Lietuvoje, sulaukia vis didesnio populiarumo.
„Omnitel“ patrauklumą didina ir iš esmės neriboto interneto planai, kai išnaudoję savo duomenys žmonės praranda greitį, o ne pinigus. Sulaukianti daugybės priekaištų už tai, kad negailestingai apmokestina savo duomenų limitą išnaudojusius žioplesnius klientus, „Tele 2" tiesiog šio susitikimo metu pažadėjo, kad jau gegužės mėnesį pristatys problemos sprendimą, kuris tenkins visus.
Išvada
Nors nesulaukę „Bitės“ ataskaitos gal kiek ir skubame, akivaizdu, kad Lietuvos telekomunikacijos bendrovėms nuostolių ir krizių laikai baigiasi. Baigėsi ir nesustabdomas klientų skaičiaus auginimas žarstant į kairė ir į dešinę SIM korteles.
Ateitis priklausys tiems, kurie sugebės tiksliausiai atspėti, kokių paslaugų pasiūlius klientams jie noriau pirks didesnį duomenų kiekį. Nes kalbamės jau kaip ir priklauso – neribotai.