Sekmadieni pasaulio muzikos žvaigždžių „Facebook“ ir „Twitter“ paskyros nusidažė žydrai. Taip žymiausi muzikos industrijos kūrėjai išreiškė paramą Jay-Z muzikos siuntimo paslaugai „Tidal“. Svarbiausia karšto palaikymo priežastis – pirmadienį reperis pristato itin menininkams palankios paslaugos veikimo taisykles.
Šiuo metu, kai jau ne tik menininkai, bet ir ekspertai vis garsiau kalba apie tai, kad visos egzistuojančios muzikos siuntimo paslaugos atlikėjams faktiškai nenaudingos, o ir tie nedideli pinigai, kuriuos jos išmoka, atitenka leidybos įmonėms, pažadas mokėti sąžiningai skamba labai viliojamai.
„Tidal“ savininku Jay-Z tapo po to, kai metų pradžioje už 56 mln. dolerių nusipirko dvi muzikos siuntimo paslaugas – „WiMP“ ir „Tidal“ – teikusią Švedijos kompaniją „Aspiro“. Pirmadienį 45 metų repo atlikėjas pagaliau nutarė viešai paskelbti, ką rengiasi daryti su šiuo savo pirkiniu.
Nors kol kas dar labai anksti sakyti, kokį poveikį prenumeruojamos muzikos verslui padarys naujas žaidėjas, kai kas taip patikėjo „Tidal" triumfu, kad savo platinamas žinutes apie paslaugą žymi „Ilsėkis ramybėje, „Spotify“. Tačiau tai emocijos ir kažkokių žvaigždžių pinigai. Mums svarbu, kaip toji paslauga atrodo mūsų ausims ir akims.
1. Unikali kokybė
„Tidal“ – pirmoji muzikos siuntimo internetu paslauga, dėl kurios muzikos galima klausytis muzikos tokia garso kokybe, kokia ji buvo įrašytas. Mokėdami 14 eurų per mėnesį (beje, britams tai kainuoja 20 svarų sterlingų, o amerikiečiams – 20 dolerių) galime klausytis „Lossless“ kokybės transliacijų.
Ką tai reiškia, gana sunku paaiškinti tiems, kurie klauso ne muzikos, o cypsėjimo per planšetinio kompiuterio ar telefono garsiakalbius. Kas pjauna savo ausis, tikėdami, jog „YouTube“ garsas yra gana geras. Tiek vieniems, tiek kitiems reikia paprasčiausiai išgirsti skirtumą.
O popieriuje tai atrodo taip – „Tidal Lossless“ muzikos srautas koduojamas 1411 kbps kokybe. Palyginkime: aukščiausios kokybės „Spotify" transliacija yra 320 kbps, o „iTunes" tesiekia 256 kbps.
Taip, daugeliui tokios kokybės lyg ir visai pakanka. Bent jau kol iš kokybiškos aparatūros nepaklauso geresnio garso ir iš naujo atranda muziką, kurią, atrodo, daug kartų girdėjo.
Deja, čia teks man nuleidus galvą prisipažinti, kad aukštos HiFi kokybės „Tidal" transliaciją nuvertinau klausydamas jos tiesiog įjungęs ausines per darbo kompiuterį. Paprasto kompiuterio garso korta tiesiog nepritaikyta tokiam kokybiškam garsui atkurti, tad didžioji malonumo dalis ausų nepasiekia.
Norintys pajusti, ką mums duoda „Tidal“, turėtų prisijungti prie jos per naujausią „Technics“ ar kokią kitą HiFi garso sistemą. Bet tokių turi mažai kas, tad klausimas, ar pajutau kokį nors skirtumą į kompiuterį įbedęs nebrangias „Philips“ ausines?
Atsakymas – taip. Ausys iškart išskyrė kur kas daugiau detalių. Garsai girdimi kiekvienoje dažnių spektro juostoje atrodo aiškesni, neliko būdingos žemos kokybės mp3 garsų „košės“.
Kita vertus, toks sodrus garsas kažkodėl greičiau išvargino. Matyt, verčia muzikos klausytis kur kas atidžiau, sunkiau ją traktuoti tik kaip nereikšmingą foną. Žodžiu, net liūdna, kad neturiu galimybės išbandyti, kaip „Tidal" transliacija skamba per aukščiausio klasės kolonėles.
Na, o jei vis dėlto HiFi garsas atrodo beprasmis išsigalvojimas, galima pasirinkti „Tidal Premium“ ir už 7 eurus per mėnesį gauti tokias pat dainas, tik standartinės garso kokybės. Kaina tokia pat kaip „Spotify“, tad ir čia viskas normaliai.
2. Vaizdas
Tai dar viena unikali šios paslaugos funkcija. Daugybė aukštos kokybės vaizdo klipų, kuriuos galima tiesiog žiūrėti. Paprasta, tačiau unikalu ir už tą pačią kainą.
Tiesa, nepavyko aptikti nė vieno lietuviško vaizdo klipo (tik „Ten Walls“), nors mūsų atlikėjų muzikos čia tikrai nemažai. Mamontovo albumų kiek daugiau negu „Sel“, bet rasime ir „Antį“, ir Jurgą Šeduikytę.
Taigi jei norite kokybiškos pasaulio muzikos su vaizdo klipais – „Tidal" turi ką pasiūlyti. Jei norite lietuviškos – rasime mažiau negu „Dieser“ ar „Spotify“, bet tuo atveju, jei ieškote „Ten Walls“, o ne Žvagulio ir „Žentų“, viskas gerai. Žodžiu, jei esate iš tų, kurie šią paslaugą gali įpirkti ir bent jau supras, kaip tokia naudotis, sau muzikos rasite.
Apie tai, kaip Jay Z. planuoja sąžiningiau atsiskaityti su muzikantais, šio teksto rašymo metu jis dar nebuvo spėjęs pakalbėti, bet tai klausytojui juk ir nesvarbu.
Visos jau įprastos muzikos parinkimo, rekomendacijų, savaitės „topų“, savo grojaraščių sudarymo ir t.t. paslaugos „Tidal“ yra, tad galiausiai viskas susiveda tik į tai, ar mums svarbu, kokios kokybės viralą pilame į ausis? O jei svarbu, ar turėsime, kaip išgirsti šią puikią kokybę?
Taigi turintiems aukščiausios kokybės namų muzikos centrą ši paslauga tiesiog privaloma, o likusieji 30 dienų gali pamėginti nemokamai.