Kartu su Vokietijos Braunšveigo technikos universiteto mokslininkais tobulinama programėlė išmaniesiems telefonams padės sutrikusio regėjimo žmonėms saugiau ir patogiau orientuotis nepažįstamoje aplinkoje.
Programėlės veikimas paremtas informacijos tarp eismo reguliavimo įrenginių ir pėsčiųjų mobiliųjų telefonų perdavimu realiu laiku. Tai pavyzdys to, kaip praktiškai veiks kol kas daugeliui sunkiai suprantama daiktų interneto sistema.
Sistema padės orientuotis, pavyzdžiui, judriose gatvių sankryžose. Taip, dalis šviesoforų pėsčiuosius informuoja garsiniu signalu, tačiau regos negalią turintiems žmonėms vis tiek sunku suprasti, kiek dar laiko degs žalia šviesa ir kur tiksliai saugu eiti.
Naudojantis kuriama sistema, pėsčiojo telefonas šią informaciją gautų tiesiogiai iš šviesoforo ir kelio ženklų. Programėlė sukurta įgyvendinant mokslinių tyrimų projektą „InMoBS“ (angl. Inner city mobility support for blind and visually impaired). Braunšveigo gatvėse jau įdiegta programinė įranga, sudaranti galimybę šviesoforams perduoti atitinkamus duomenis eismo dalyviams per bevielį vietinį ryšį (WLAN), įdiegtą daugelyje mobiliųjų įrenginių. Pėsčiasis į savo mobilųjį telefoną taip pat gauna sankryžos planą, kad žinotų, kuria kryptimi saugiausia kirsti gatvę.
Projekte pritaikytos ir jau egzistuojančios išmaniųjų telefonų programos, leidžiančios susiplanuoti kelionės maršrutą naudojantis GPS duomenimis ir skaitmeniniais žemėlapiais. Jos regėjimo negalią turintiems žmonėms padės iš anksto susiplanuoti patogiausią maršrutą. O jį įveikti „Siemens“ programa padeda informuodama balsu arba skleisdama vibracijos signalus.
Beje, tai tik vienas „Siemens“ vykdomų M2M projektų, kurie judėjimą judriomis miesto gatvėmis turėtų paversti gerokai patogesniu.
Pavyzdžiui, naudojantis kuriama „car2x“ sistema, automobilio variklis būtų automatiškai išjungiamas tuo atveju, jei jam šviesoforas perduotų informaciją apie ilgiau degantį raudoną signalą. O sistemą „car2car“ naudojantys automobiliai „kalbėsis“ patys. Pavyzdžiui, priekyje esantis įspės už jo važiuojančius apie blogą kelią ir tokiu būdu padės išvengti eismo spūsčių bei avarijų.
Taigi nesakykime, kad technologijos tik daro pasaulį šaltesnį ir mus tolina vieną nuo kito. Jos jį paverčia gerokai patogesniu, kompensuoja tai, ko kitiems pagailėjo gamta, o dabar netgi leis automobiliui su stulpu bendrauti kur kas mandagiau, negu kaktomuša.