Vaikiškos programėlės tapo tramplinu į viso pasaulio rinkas

2014 m. lapkričio 23 d. 08:35
Gediminas Gasiulis
Jų sukurtomis programėlėmis naudojasi milijonai žmonių visame pasaulyje. Nors didelė dalis tikrųjų vartotojų nemoka šnekėti, skaičiuoti ir apskritai neuždirba pinigų, lietuviai jiems kuria mokamas programėles. Toks šeimos verslas, kad ir nedidelis, „PepiPlay“ įkūrėjams teikia malonumą.
Daugiau nuotraukų (1)
Kurti programėles mažiems vaikams Adas Griškevičius ir Indrė Selenytė nusprendė prieš keletą metų. Neįprastą rinkos segmentą jie pasirinko pastebėję, kokie imlūs inovacijoms yra mažieji ir kaip jiems patinka lietimui jautrius ekranus turintys įrenginiai.
Nors pirmąją programėlę tikėjosi sukurti per tris mėnesius, šis darbas užtruko dukart ilgiau, mat didelio masto reklamai pinigų neturėję lietuviai norėjo startuoti su kuo kokybiškesniu produktu. Todėl teko daugiau dėmesio skirti gamybai, testavimams.
Galiausiai, 2012-ųjų pradžioje „Apple“ ir „Google“ programėlių parduotuvėse debiutavo jų pirmasis mokomasis žaidimas-aplikacija „Pepi Bath“.
„Absoliuti dauguma konkurentų tuo metu buvo į išmaniuosius įrenginius perkeltos knygos. Mes nusprendėme eiti kitokiu keliu: edukacija per žaidimą, – teigė A.Griškevičius. – Pradžioje tikėjomės, manau, visko. Ir didelės sėkmės, ir visiškos nesėkmės. Nes tai yra absoliučiai naujas dalykas, Lietuvoje mažai kas buvo bandę, sėkmės istorijų praktiškai nebuvo – labai sunku prognozuoti.“
Eksperimentas pasiteisino: ikimokyklinio amžiaus vaikams skirtą žaidimą, kuriame jie mokomi higienos, vos per kelias dienas atsisiuntė per 100 tūkst. žmonių.
Po sėkmingo starto programėlės kūrėjai sulaukė pasiūlymų kurti platesnio pobūdžio aplikacijas, tačiau jų atsisakė: jie nusprendė nesiblaškyti ir visas jėgas atiduoti savo projektui. Per pustrečių metų jie išleido dar tris programėles, o naujausia – žaidimas „Pepi Ride“ – pasirodė praėjusią savaitę.
„Bandome eksperimentuoti su auditorija, amžiumi, teritoriją išplėsdami į žaidimus. Bet tai nereiškia, kad mes keičiame, atsisakome pirminės krypties – šiame žaidime yra daug ir edukacinių dalykų. Manau, ir toliau kursime produktus mažiausiųjų grupei“, – aiškino A.Griškevičius.
Šiuo metu „PepiPlay“ komandoje dirba trys žmonės, dalį darbų atlieka laisvai samdomi kūrėjai. Pašnekovas pripažino, kad įmonės plėtrą riboja tai, jog jų programėlės yra mokamos (nemokamose versijose leidžiama išbandyti tik dalį funkcijų), tačiau tai – sąžiningiausias būdas uždirbti iš vaikams skirtų programėlių.
Išleidus nemokamas programėles su reklamomis, jos blaškytų ir erzintų vaikus. O populiaraus „freemium“ modelio (aplikacija nemokama, tačiau apmokestinamos tam tikros vidinės funkcijos) atsisakyta, nes tai sukeltų riziką tėvams patirti didelių nuostolių – vaikai nesupranta, kas yra pinigai, todėl pirktų viską iš eilės.
„Iš finansinės pusės, taip, mums tai nenaudinga. Ne veltui tokią kryptį pasirinkome: mums tai – ne tik pajamų šaltinis, bet ir veikla, kuri teikia malonumą“, – teigė A.Griškevičius.
Iš kitos pusės, tai, kad programėlės skirtos vaikams, leidžia pasiekti platesnį vartotojų ratą. Jose nėra daug teksto, įgarsintų žodžių ir kitų dalykų, kuriuos reikėtų versti ar kitaip pritaikyti įvairių šalių gyventojams.
O svarbiausias lietuvių ginklas – kokybė. „Tiesiog patys žmonės, turėdami gerą produktą, parodo jį draugams, aplinkiniams, kurie pamatę ir patys užsimano pirkti. Dažnai suveikia šis principas. Taip pat kartais padarome akcijas, suteikiame nuolaidas, kartais net pasiūlome nemokamai atsisiųsti, kad galėtų išbandyti ir parodyti kitiems“, – sakė „PepiPlay“ įkūrėjas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.