Konkurencijos taryba vakar paskelbė galutinį sprendimą: „Labas kontraktas“ reklamos yra melagingos ir klaidinančios. Dėl to jas užsakiusiai kompanijai „Eurocom“, kuri priklauso „Bitės“ grupei, skirta 18,6 tūkst. Lt bauda.
Vertinant mobiliojo ryšio operatorių pajamas, tokia suma – lašas jūroje. Užtat reputacijai kilęs šurmulys turėjo nemažą įtaką.
O ir lapo ramiai užversti nepavyko: tarybos ekspertai pareiškė nustatę, kad „Labas kontrakto“ reklamose nusifilmavę žmonės nesinaudojo reklamuojamu mobiliojo ryšio planu.
Pasispardė, bet susitaikė
Viskas prasidėjo dar vasario mėnesį: tuomet „Tele2“ atstovai paskelbė išsiaiškinę, kad „Labas kontrakto“ reklamoje nusifilmavusi buvusi jų tinklo klientė Ugnė meluoja, esą per tris mėnesius sutaupė 70 Lt. Anot jų, didelę dalį buvusios klientės sąskaitos sudarydavo mėnesinis telefono mokestis, kuris siekė 17 Lt.
„Tele2“ pateikė skundą Konkurencijos tarybai dėl klaidinančios lyginamosios reklamos.
Pirmiausia į tai sureagavo „Eurocom“: kompanijos vadovas Aurimas Kapočius pareiškė, kad reklamų tikslas buvo atspindėti tendencijas. „Mes neturime jokios įtakos vartotojo reiškiamai nuomonei. Vartotojai buvo įspėti, kad turi sakyti teisingą informaciją, ir žinojo apie šią savo pareigą ir atsakomybę“, – tuomet sakė jis.
Jau kitą dieną „Bitės“ atstovai pakvietė žiniasklaidą susitikti su pačia Ugne ir išklausyti jos nuomonę. Mergina teigė, kad jaučiasi apjuodinta ir dievagojosi, jog nėra melagė. Tiesa, tuo pačiu ji pripažino, kad „Tele2“ mokėjo ne tik už paslaugas, bet ir už telefono aparatą, o iš „Labas kontrakto“ naujo telefono aparato negavo.
Vėliau reikšdami priekaištus dėl „Tele2“ atsakomosios reklamos tiek „Eurocom“, tiek „Bitė Lietuva“ atstovai nurodė, kad Ugnė yra „Labas kontraktas“ klientė. Vis dėlto po pusantro mėnesio „Labas kontrakto“ reklamų kūrėjai pripažino, kad skaičiai, kiek sutaupė jų klientė, buvo netikslūs.
Planas tas pats, tik...
Konkurencijos tarybai beliko pripažinti, kad reklamos yra klaidinančios (netikslumų buvo ne tik Ugnės, bet ir kitos reklamos veidų – Monikos bei Martyno – žodžiuose). Tiesa, atlikus tyrimą nustatytas ir dar vienas įdomus faktas: „Labas kontraktas“ klientais prisistatę vartotojai net nesinaudojo reklamuojamu mobiliojo ryšio planu.
Ar tai reiškia, kad „Eurocom“ ir „Bitės“ atstovai, bandydami glaistyti klaidinančias reklamas, patys melavo?
„Bitės“ Korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovė Žana Jakevičienė teigia, kad tai – labiau formalus netikslumas, o ne melaginga informacija.
„Tai buvo tikri „Labas kontrakto“, teikiamo įmonės „Eurocom“, klientai, besinaudojantys įmonės paslaugomis. Kaip ir aiškinome Konkurencijos tarybai, neatitikimas buvo tik planų pavadinimuose, tačiau pačių paslaugų kainos (minučių, SMS ir mobiliojo interneto megabaitų) buvo vienodos. Tai reiškia, kad paskaičiavus suteikiamų paslaugų kainą vienai minutei, trumpajai žinutei ar megabaitui, kainos buvo vienodos“, – teigė ji.