Jau programišių platinami laiškai sukelia įtarimų: nors siuntėju įvardijamas „DNB bankas“, el. pašto adresai išduoda, kad jie yra siųsti ne iš banko.
Laiškuose klientams pranešama apie tariamą pranešimą, kurį neva galima perskaityti paspaudus nuorodą. Tai atlikus vartotojai nukreipiami į suklastotą tinklalapį, kuris iš pažiūros labai primena tikrąjį DNB banko prisijungimą prie interneto bankininkystės.
Tačiau yra nemažai požymių, kurie parodo, kad tai – ne oficialus banko puslapis. Pirmiausia, adreso eilutė išduoda, kad puslapis neturi nieko bendro su pačiu banku. Antra, suklastotame puslapyje veikia vos kelios nuorodos (kurios, beje, veda į tikrąjį banko puslapį). Trečia, tinklalapis neturi saugaus duomenų šifravimo žymos.
DNB banko atstovas spaudai Andrius Vilkancas patvirtino, kad apie naują programišių masalą yra žinoma. „Pirmųjų pranešimų apie tai sulaukėme vakar vakare, klientai į tai greitai sureagavo ir mus informavo. Apie tai jau įspėjome savo klientus“, – teigė jis. Duomenų apie nukentėjusius klientus bankas neturi.
A.Vilkancas pridūrė, kad bankas taiko daugiapakopę prisijungimo sistemą, tad programišių bandymai prisijungti prie klientų sąskaitų, pasinaudojant pavogtais duomenimis, nebūtų sėkmingi.
DNB klientai raginami nesinaudoti el. laiške pateikiama nuoroda, o per klaidą suvedus savo slaptažodį – apie tai nedelsiant informuoti banką.
Apie žalingus puslapius pranešta teisėsaugai, dalis jų jau yra išjungti.