Šį prekės ženklą valdanti kompanija „Mikrovisata“ teigia per dvejus metus jau spėjusi įsitvirtinti Graikijoje ir Portugalijoje bei planuoja plėstis į kitas Europos šalis – pasirašė sutartis dėl prekybos Vokietijoje, Olandijoje, Didžiojoje Britanijoje.
Šaknys plečiasi išties sparčiai, o Graikijos rinkoje „eStar“ net tapo antra pagal parduodamų įrenginių skaičių. Tiesa, Europos mastu jos nėra tokios gilios, kaip galėtų pasirodyti.
„2012 metais mūsų pajamos iš „eStar“ prekės ženklo sudarė 3 proc. bendrovės pajamų, praėjusiais metais – 24 proc., o šiemet jau viršys 50 proc. Šių įrenginių pardavimų pajamos kasmet paauga 4 kartus“, – sakė „Mikrovisata“ generalinis direktorius Mindaugas Anilionis. Atsižvelgdama į tokį augimą, kompanija kitąmet tikisi parduoti iki 0,5 mln. įrenginių.
Tai – tik lašas Europos vandenyne: prognozuojama, kad kitąmet žemyne bus parduota apie 83 mln. planšetinių kompiuterių.
Bet kuriuo atveju, lietuvių pastangos vertos pagyrimo, mat žemiausios kainos kategorijoje yra ir didžiausia gamintojų koncentracija, o kai kuriose rinkose tenka grumtis su 15–20 kitų prekių ženklų.
Kaip išsiskirti esant tokiai konkurencijai? Juk net gimtinėje ne visi žino, kad „eStar“ ženklu pažymėtos vietinio gamintojo prekės.
Lietuviai teigia, kad tiek mūsų šalyje, tiek užsienyje vardą bando užsitarnauti kokybe. Tūlas skaitytojas mintyse jau šypsosi: „Kokia dar kokybė už 300–500 litų?“
Kompanijos atstovai skeptikus tildo vienu skaičiumi: 1,6 procento. Tiek „eStar“ planšetinių kompiuterių atnešama į garantinio remonto servisus.
„Tiesą sakant, kokybės atžvilgiu nėra kur sutaupyti. Pirma, mes gaminiams suteikiame dvejų metų garantiją. Plius, jei bus daug gedimų, jų nepamėgs ne tik pirkėjai, bet ir pardavėjai – prekybos vietos. Kai žmogui kažkas sugenda, jis dėl to kaltina ne tik gamintoją, bet ir tinklą, iš kurio pirko gaminį. Taigi gaminti pigius gaminius yra didelė rizika. Bet mes užsibrėžėme, kad kokybė turi būti aukšta ir mūsų siekis yra ateityje ją išlaikyti“, – aiškina M.Anilionis.
Kodėl kitos Kinijoje pagamintos planšetės nėra tokios kokybiškos? Ir kur gamintojas sutaupo?
Artūras Byčius, „eSTAR“ produktų grupės vadovas, paaiškina, kad lietuviai ne tik patys suprojektuoja produktus, bet ir rūpinasi, kad jie būtų pagaminti būtent taip, kaip pasakyta. Beje, prastas darbų atlikimas buvo viena iš priežasčių, dėl kurių „eStar“ įrenginių gamyba buvo perkelta į kitą gamyklą (žinoma, toje pačioje Kinijoje). Taip pat lietuviai užsako gaminių auditą: paruošus naują produktų partiją, prieš jų gabenimą į Europą dalis planšečių gali būti patikrintos, o nustačius pažeidimų – partija atšaukiama.
M.Anilionis antrina, kad ir patys kompanijos darbuotojai reguliariai vyksta į užsienį, bendrauja su partneriais, išbando jų technologijų kokybę.
Dar keletas naujovių – nuo šiol visi „eStar“ gaminiai ne tik turi prieigą prie „Google Play“ programėlių parduotuvės, bet ir palaiko automatinius „Android“ operacinės sistemos atnaujinimus, tad įsigijus naują gaminį dar mažiausiai metus galėsite
Ar išties „eStar“ planšetes jau galima vadinti gaminiais, kuriuos nusipirkus neteks prisiminti patarlės, sakančios, kad šykštus moka du kartus? Tai bandysime išsiaiškinti išbandę atnaujintą „eStar Crystal“ planšetinį kompiuterį, o jo apžvalgą skaitykite po poros savaičių portalo Lrytas.lt rubrikoje „IT ir mokslas“!