Nors „Trojan“ tipo kenkėjas yra bjaurus ir pavojingas, apsisaugoti nuo tokios atakos nesudėtinga. Tiesiog gavus iš bet kokių paslaugų tiekėjo elektroninį laišką su prisegtu atskiru failu, kuriame neva yra „sąskaita už pokalbius“, pakanka jį ignoruoti ir jokiu būdu neatidaryti prisegto dokumento failo. „Tele 2“ primena, kad savo klientams jokių sąskaitų ar archyvuotų dokumentų elektroniniu paštu nesiunčia. Klientas elektroniniu paštu gauna tik pranešimą, kad sąskaita jau paruošta ir ją galima rasti „Tele2“ savitarnos svetainėje mano.tele2.lt.
Iš esmės toks patarimas universalus – gavus bet kokį nelauktą elektroninį laišką iš bet kokios bendrovės, kuriame prisegti kažkokie failai, saugiausia iškart jį ištrinti, tų failų nė nepalietus. Nes rimtos kompanijos savo klientams visokių šiukšlių be įspėjimo nesiuntinėja. Tai savo pranešime primena ir „Tele 2“:
„Operatorius su savo klientų kontaktiniais duomenimis visais atvejais elgiasi atsakingai ir nepageidaujamos informacijos nesiunčia. „Tele2” Lietuvos Respublikos nacionaliniam elektroninių ryšių tinklų ir informacijos saugumo incidentų tyrimo padaliniui (www.cert.lt) bei kitoms institucijoms perduos informaciją apie kompiuterinių sukčių laiškus ir bendradarbiaus užkertant kelią jų veiklai.“
„Trojan“ virusai gali platinti savo kopijas kompiuterių tinkluose ar suteikti sukčiams nuotolinę prieigą prie kompiuterio. Dažniausiai jie naudojami informacijos vagystėms – nusikaltėliams persiunčia svarbią informaciją, pavyzdžiui, slaptažodžius ar banko sąskaitų duomenis.
„Trojan“ virusai dažnai paslepiami prie laiško prisegtuose archyvo bylose ZIP ar RAR ir įsidiegia pamėginus jas atverti. Taip pat jie gali būti pasiekiami paspaudus nuorodą elektroniniame laiške. IT saugumo specialistai pataria atsargiai elgtis su neaiškiomis bylomis ir nuorodomis, o iškilus abejonėms – paklausti siuntėjo, ar tikrai siuntė laišką.
Jei abejonių keliantį laišką su nuorodomis ir prisegtais archyvais atsiuntė nepažįstamas siuntėjas, jį geriau ignoruoti. Tačiau jei vis dėlto esate labai smalsūs ar įtariate, kad kompanija turi priežasčių siųsti jums kažkokius dokumentus, visada laikykitės elementarių saugumo taisyklių. Atnaujinta antivirusinė programinė įranga greičiausiai įspės apie pavojų, o atidžiai perskaitę lydintį failą laišką, greičiausiai pamatysite prastai paslėptų loginių klaidų.
Mums „Tele2“ pateikė tokių laiškų pavyzdžius, kuriuose matyti tipinės sukčių klaidos. Viename nurodytas išgalvotas „Tele 2“ adresas, pažvelgus į kitą darosi dar įdomiau – nurodyta, kad „Tele 2“ sąskaitą atsiuntė… „Omnitel“. Būtent ši klaida ir skatina galvoti, kad sukčiai darbuojasi siuntinėdami virusą abiejų telekomunikacijos bendrovių vardu. Be to, sukčių elektroniniai laiškai su „Tele 2“ sąskaita siunčiami aklai, tad pasiekia atsitiktinius elektroninio pašto naudotojus, kurie visai nebūtinai yra bendrovės klientai. Jei atversite tokį, kurį gavote nežinia nuo ko ir nežinia kodėl, liks kaltinti save ir kuo greičiau kreiptis į kompiuterinės įrangos specialistus, kad pašalintų grėsmes. Užkrėstą kompiuterį „pagydyti“ itin sudėtinga, tad dažniausiai lengviau tiesiog iš naujo perrašyti operacinę sistemą ir visas programas.