„Konkurencija mobiliojo ryšio rinkoje toliau stiprėja, dėl to laimi vartotojai. Augantis naudojimasis paslaugomis rodo, kad padarėme paslaugas dar lengviau prieinamas. Toliau gerinome ryšio kokybę bei aprėptį ir mažinome kainas. Labiausiai pigo mobilusis internetas, o juo naudotis jau galima beveik visur Lietuvoje, todėl ši paslauga ypač išpopuliarėjo“, – sakė „Tele2“ generalinis direktorius Petras Masiulis.
Išties, „Tele2“ klientų meilė mobiliajam internetui auga lyg ant mielių – antrą šių metų ketvirtį jie panaudojo 886,4 mln. megabaitų. Prieš metus per tą patį laikotarpį buvo panaudota 392,1 mln. megabaitų, tad naršėme daugiau negu dvigubai aktyviau.
Beje, neribotų pokalbių įvedimas tokios didelės revoliucijos nesukėlė – prieš metus praplepėję 904,5 mln. minučių, šiais metais per tą patį laiką „Tele2“ klientai kalbėjo 973,2 mln. minučių. Atrodo, gavę neribotą pokalbių laiką, žmonės pajuto, kad ribas turi jų liežuvis.
O štai internete naršančių mikliųjų pirštelių galimybės dar neišnaudotos. Bent jau taip mano patys „Tele2“ vadovai, nutarę šiais metais imtis to, ko ši bendrovė ligi šiol nedarė – diegti moderniausią technologiją, nesulaukus, kol žmonės išties pajus poreikį ja naudotis. Kalbame apie 4G ryšį.
„Tele2“ nebebus tie, kurie žiūri į kitus ir tik paskui daro. Nors Lietuvoje 4G ryšio telefonų kol kas mažiau negu 5 proc., tai visai kito lygio interneto paslauga, atverianti naujas galimybes ir kokybę. 4G telefonų savininkai ypač prisideda prie mobiliųjų duomenų augimo, tad kurti 4G tinklą yra investicija į ateitį.
Lietuvoje jau 40 proc. visų telefonų yra išmanieji, tikimės, kad kitais metais smarkiai daugės 4G telefonų, ir siekiame, kad kiekvienas tokį įsigijęs iškart galėtų naudoti 4G ryšį.
Matome užsienio pavyzdžius ir mums jokių klausimų nekyla – dengsime 4G ryšiu visą Lietuvos teritoriją. Mums nėra taip brangu, kaip gali pasirodyti. Jau esame sumontavę universalią įrangą, kuri gali dirbti įvairiais režimais. Taigi dabar tereikia atsivežti ir sumontuoti naujus modulius, ir tas pats tinklas pradeda veikti 4G režimu.
Mums labai pasisekė su dažniais – turimi 900 MHz 3G ir 800 MHz 4G ryšio dažniai pasirodė labai funkcionalūs, signalas neprarasdamas kokybės sklinda kur kas toliau, tad paprasčiau užtikrinti visos teritorijos dengimą“, – atskleidė šiek tiek techninių smulkmenų „Tele 2“ vadovas Lietuvoje.
Taigi viena iš pelno mažėjimo priežasčių – per metus nuo 8,7 mln. iki 9,9 mln. litų paaugusios investicijos. Nors „Tele 2“ išlieka vienintele Lietuvoje kompanija, į kuria iš kitų tiekėjų pereina daugiau žmonių, negu išeina, tas procesas kiek sulėtėjo. Tiesa, ne kainų karą pradėjusios „Bitės“ naudai – antrą metų ketvirtį klientų bėgimą pavyko sumažinti „Omnitel“.
„Šį pusmetį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, mūsų pajamos mažėjo 2,6 proc., tačiau pirmą ketvirtį kritimas buvo didesnis. Palijo lietus, bet persitvarkėme, ir dabar viskas gerėja, klientų skaičius toliau auga, o dėl mažesnių kainų jiems tik geriau“, – ramino Petras Masiulis.
Vadovas užtikrino, kad taupoma tikrai ne kompanijos darbuotojų sąskaita. Jo žodžiais, dėl to nebuvo atleistas nė vienas darbuotojas, nė vienas nepajuto algų mažėjimo: „Priimdami į darbą žiūrime, kad tai būtų mums reikalingas žmogus, todėl juos vertiname.“
Tiesa, P.Masiulis pripažino, kad taupydama „Tele 2“ atsisakė planų persikelti į naujas biuro patalpas. Sutaupyti padeda ir tai, kad naujos stotys eikvoja 30 proc. mažiau elektros, o tai milžiniška ekonomija.
Kompanijos EBITDA (pelnas, neatskaičius palūkanų, mokesčių, nusidėvėjimo ir amortizacijos) taip pat krito, pusmečio marža siekia 37,1 proc. Tačiau tai vis tiek daugiau, negu akcininkų pageidaujami 35 proc., tad pagal šį rodiklį Lietuvos „Tele 2“ skyrius išlieka tarp 3 proc. efektyviausiai dirbančių Europos judriojo ryšio tiekėjų.
„Aplinkinėse šalyse nėra tokio analogo, kad viena iš konkuruojančių kompanijų užimti daugiau negu pusę šalies rinkos. O „Tele 2“ Lietuvoje užima 53,5 proc.“, – pasigyrė Petras Masiulis.
Priminęs, kad kompanijos 3G ryšys dengia 90,9 proc. šalies teritorijos, vadovas papasakojo istoriją, kaip sulaukė padėkos iš Molėtų miškininkų, kurie džiaugėsi, kad tik „Tele 2“ ryšys jiems suteikė galimybę žiūrėti futbolo čempionato finalą.
O štai apie telerinkodaros atsisakymą „Tele 2“ vadovai kalbėjo jau liūdnesniu tonu. Jų teigimu, žmonės buvo pernelyg įpratę laukti skambučių su pasiūlymais ir tik tuomet kažką keisti, todėl įvykdžius naujus reikalavimus tai tikrai pasijuto. Dabar galima skambinti tik tiems, kurie patvirtino savo sutikimą, o tai reiškia, kad iš esmės tik turimiems klientams. Paklaustas, ar nekilo noras nepaisyti įsigaliojusios tvarkos – juk Lietuvai, kaip žinia, gana sunkiai pavyksta užtikrinti įstatymų vykdymą, P.Masiulis net nustebo: „Kompanijos vadovybei Švedijoje toks klausimas nė negalėtų kilti – jei yra įstatymas, jo laikomės. Tiesiog sudėtinga panaikinti visą skyrių, kuriame buvo įdarbinta nemažai žmonių. O mūsų klientai yra įpratę sulaukti skambučio, kai baigiasi sutarties laikas. Nors ir toliau gali naudotis telefonu tomis pačiomis sąlygomis, kiti, jei tik nesulaukia skambučio, iškart galvoja, kad juos užmiršome, ir būna, kad pereina pas kitą operatorių“, – pasakojo kompanijos ryšių su visuomene vadovas Andrius Baranauskas.
Paskui juokais prisiminė, kad draudimas galioja tik reklamuojantis elektroninėmis priemonėmis, tad niekas nedraudžia prisiminti viduramžių ir samdyti miesto šauklius. Žodžiu, nors „Bitės“ pradėtas kainų karas ir padovanojo žmonėms neribotus pokalbius kompanijų pelno sąskaita, juokauti dabar vis tiek lengviau mažiausią kainą žadančiai „Tele 2“ – iš kitų žmonės vis dar bėga.
Beje, nuo rugpjūčio 1 d. „Tele 2“ galutinai nutraukia fiksuoto ryšio tiekimo paslaugą, tačiau kažkodėl nesitiki, kad tai kam nors dar aktuali naujiena.