Inspekcijos atstovai teigia sulaukiantys nemažai gyventojų skundų ir skambučių dėl mobiliojo ryšio operatorių ir kitų ūkio subjektų vykdomos tiesioginės rinkodaros.
Remiantis Lietuvos įstatymais, šiuo tikslu skambinti į asmeninį telefono numerį galima tik gavus išankstinį vartotojo sutikimą, kadangi telefono numeris yra laikomas asmens duomenimis ir gali būti tvarkomas tik turint tam teisinį pagrindą (šiuo atveju – išankstinį asmens sutikimą).
Kai kurie operatoriai linkę traktuoti, esą įstatymai tiksliai nenurodo, kada toks sutikimas turi būti gautas, todėl jį galima „išprašyti“ ir skambučio metu. Tačiau inspekcija pabrėžia, kad taip interpretuoti įstatymų nevalia: „Toks sutikimas turėtų būti gautas iš anksto, o ne tuo pačiu metu, kai naudojamos tiesioginės rinkodaros priemonės. Todėl bet kokia komunikacija, netgi ir skambutis atsitiktinai sugeneruotu telefonu numeriu, siekiant gauti sutikimą teikti tiesioginės rinkodaros pasiūlymus, yra negalima, dar prieš komunikaciją neturint abonento ar registruoto elektroninių ryšių paslaugų naudotojo sutikimo.“
Kitaip sakant, tiesioginės rinkodaros pasiūlymai gali būti teikiami tik turint konkretaus asmens išankstinį sutikimą dėl jo telefono numerio ar kitų elektroninės komunikacijos priemonių naudojimo tiesioginės rinkodaros pasiūlymų teikimui.
Tiesiogine rinkodara užsiimančios kompanijos dažnai teigia, jog telefono numeris, sugeneruotas atsitiktine tvarka, nesusiejant jo su konkrečiu asmeniu, nelaikomas asmens duomenimis. Inspekcija, vadovaudamasi Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo 2 straipsnio 1 dalimi, laikosi pozicijos, kad telefono numeris yra asmens duomuo, kuriuo remiantis gali būti nustatyta asmens tapatybė.
Tokią poziciją palaikė ir Vilniaus apylinkės teismas administracinio teisės pažeidimo byloje Nr. A2.11.-1793-295/2014, kurioje pateikiama išvada, jog telefono numeris, net ir neturint papildomų duomenų apie to telefono numerio konkretų naudotoją, yra asmens duomuo. Mat pagal telefono numerį galima identifikuoti asmenį, kuris naudojasi tuo telefono numeriu, kadangi telefono abonento numeris yra asmeninio naudojimo dalykas.
Inspekcija atkreipia duomenų valdytojų dėmesį, kad telefono numeriai, kaip asmens duomenys, turi būti tvarkomi teisėtai, nepažeidžiant teisės aktų reikalavimų. Gyventojai, manantys, kad jų asmens duomenys tvarkomi neteisėtai, nusižengiant įstatymui, gali kreiptis į VDAI konsultacijos ar pateikti skundą.