Pasirodžius „Labas kontrakto“ reklamai, kurioje skelbiama, kad jį pasirinkę buvę „Tele2“ klientai sutaupo, pastaroji pradėjo transliuoti atsakomąją reklamą. Joje teigiama, kad eteryje rodoma „Bitės grupės“ reklama yra klaidinanti.
„Bitė“ teigia, kad konkurentai kaltinimus adresuoja ne tam, kam turėtų.
„Įmonių grupę sudaro ne viena bendrovė, todėl vienos įmonės veiksmus priskirti visai grupei yra klaidinga. Manome, kad taip „Tele2“ siekia sąmoningai klaidinti vartotojus ir menkinti „Bitės“ reputaciją“, – sako Pranas Kuisys, „Bitė Lietuva“ direktoriaus pavaduotojas.
Anot jo, naudodami žodį „melas“, konkurentai kaltina, kad reklamos užsakovas sąmoningai siekė skleisti klaidinančius duomenis, tačiau iš tiesų patys skleidžia neetišką ir klaidinančią informaciją, pažeidžiančią daug teisės aktų.
„Labas kontrakto“ prekės ženklą valdo kompanija „Eurocom“, kurios 100 proc. akcijų priklauso bendrovei „Bitė Lietuva“.
Nepatiko reklaminis šūkis
„Eurocom“ antradienį taip pat kreipėsi į Konkurencijos tarybą, tik dėl kitokio teiginio – apie kainas. Jiems nepatiko konkurentų teiginys: „Esame tikri – ieškantys geriausios kainos renkasi „Tele2“.
„Tele2“ nepateikė nei vieno tai patvirtinančio argumento. Akivaizdu, kad net teoriškai neįmanoma, kad vienas operatorius visada siūlytų „geriausią kainą“, – teigė „Eurocom“ vadovas Aurimas Kapočius. – „Labas kontraktas“ pasiūlymai, skirti mažas kainas vertinantiems klientams, sulaukė didelio susidomėjimo ir užėmė kainos lyderio poziciją rinkoje, kas ir sukėlė konkurentų įsiūtį. Deja, reikšti emocijas versle reikia teisėtais būdais ir elgtis taip, kaip tą daro „Tele2“ – negalima.“
„Eurocom“ savo skunde taip pat pabrėžia, kad konkurentai neteisėtai panaudojo dalį „Labas kontrakto“ reklamos bei joje nusifilmavusios Ugnės atvaizdą.
Tiek „Bitė Lietuva“, tiek „Eurocom“ reikalauja įpareigoti „Tele2“ nedelsiant nutraukti veiksmus, kurie pažeidžia teisės aktus, bei bendrovei pritaikyti teisinės atsakomybės priemones.
Tačiau nei viena jų savo skunduose nepaneigia, kad „Labas kontrakto“ reklamoje pateikiama melaginga informacija.
Kaltinimų nesupranta
„Tele2“ konkurentų kaltinimai kelia šypseną: tai „Bitė“ ir „Eurocom“ yra šeima, tai – buvę sugyventiniai.
„Visų pirma, reklamos klaidinimo jie taip ir nepaneigė. O dabar, atvirai sakant, aš nelabai suprantu, ką jie bando paneigti“, – sakė „Tele2“ korporatyvinės komunikacijos vadovas Andrius Baranauskas.
Jis pastebėjo, kad prieš savaitę platintame pranešime spaudai, kuriame buvo džiaugiamasi „Labas kontrakto“ sėkme, šiais pasiekimais džiaugėsi tas pats „Bitė Lietuva“ rinkodaros vadovas P.Kuisys. Tame pranešime spaudai „Eurocom“ nė nebuvo paminėta – visame pranešime cituotas tik P.Kuisys.
Dar po dviejų dienų buvo paskelbtas pranešimas, kuriame „Bitės grupės“ vardu buvo teigiama, jog „Tele2“ dreba dėl savo pozicijos. Jame grupės poziciją jau išsakė „Eurocom“ direktorius A.Kapočius.
O naujausioje „Bitės“ finansų ataskaitoje nurodoma, kad „Eurocom“ rezultatai yra skaičiuojami drauge su „Bitė Lietuva“ rezultatais ir viešai pateikiami kaip „Bitė Lietuva“ rezultatai.
„Savo informaciniuose pranešimuose apie bendrą „Bitės grupės“ ir „Labas kontrakto“ komunikaciją kalbame tik todėl, kad tai įtvirtino patys konkurentai, – sakė A.Baranauskas. – Be to, viešoje erdvėje dabar nuolat matome, kad „Bitės grupės“ atstovai komentuoja „Labas kontrakto“ problemas. Matant visa tai, mes negalime atskirti, kur baigiasi „Bitė“ ir prasideda „Labas“. Nieko nesugalvojome, tiesiog tęsiame pačios „Bitės grupės“ pradėtą terminų naudojimą.“
Jo nuomone, viešai skelbusi apie „Labas“ sėkmes, „Bitės grupė“ neturėtų nuo jo atsiriboti prasidėjus problemoms. „Tokį žingsnį vertiname kaip konkurentų bandymą viešai išsiaiškinti, kuri gi iš „Bitės grupei“ priklausančių įmonių ciniškai melavo vartotojams“, – sakė jis.
Kaip „Škoda“ ir „Volkswagen“
„Bitė“ aiškina, kad tiek kompanijų veikla, tiek vartotojai skiriasi: „Bitę“ klientai renkasi pagal geresnį aptarnavimą ir rūpestį, o „Eurocom“ – tie, kuriems aktuali maža kaina. „Matome, kad konkurentams toks paslaugų atskyrimas nėra palankus, todėl jie sąmoningai jau ne pirmą kartą painioja abi bendroves, kaip jiems patiems parankiau“, – sakė „Bitės“ atstovė spaudai Rūta Latinytė.
Ji pastebėjo, kad pasaulyje yra nemažai kompanijų, kurios užsiima panašia veikla, tačiau turi kelis skirtingus prekės ženklus ir jų niekas nepainioja (pvz., „Škoda“ ir „Volkswagen“, „Pepsi“ ir „Lays“).
„Bitė Lietuva“ ir „Eurocom“ nesutinka su konkurentų iškeltu kaltinimu, kuris žemina šių bendrovių reputaciją ir klaidina vartotojus. „Labas kontraktas“ klientės teiginys apie tai, kad ji sutaupė, yra teisingas, nepaisant to, kad ji nurodė apytikslį skaičių per bet kuriuos tris mėnesius. Ji teigė, kiek sumažėjo jos išlaidos pradėjus naudotis „Labas kontraktas“ paslaugomis“, – sakė R.Latinytė.
Primename, kad pirmadienį Vilniaus apylinkės teismas uždraudė „Tele2“ rodyti minimą atsakomąją reklamą, kurioje matomas „Eurocom“ reklamoje nusifilmavusios „Labas kontrakto“ klientės atvaizdas bei nurodomas jos vardas. Reaguodama į tai „Tele2“ reklamą pakoregavo – nebemini klientės vardo, o jos veidą uždengė skaitmeniniu būdu.