Per dvejus metus nuo „ChatGPT“ paleidimo viena po kitos plūdo dirbtinio intelekto (DI) produktų ir funkcijų, žadančių mus išgelbėti nuo kasdienių nuobodžių užduočių, banga. Tačiau kol kas dovanų pirkimas DI įrankiams buvo neįkandamas.
Tačiau iki kitų Kalėdų viskas gali pasikeisti. Daugelis ekspertų tikisi, kad 2025 m. atsiras dirbtinio intelekto agentų – programų-robotų, kurie galės atilikti tam tikrus veiksmus už mus realiame pasaulyje.
DI agentai atliks kasdienes užduotis
Pavyzdžiui, dirbtinio intelekto agentas galės ne tik pasiūlyti, kur galite įsigyti Kalėdų Senelio kostiumą – jis galės jį nupirkti už jus ir pristatyti jums į namus. Svarbiausia, kad dirbtinio intelekto agentai turėtų gebėti koordinuoti veiksmus keliose svetainėse.
Apskaičiuota, kad 2024 m. rizikos fondai į DI agentų projektus investavo 1,8 mlrd. Naujausioje „Deloitte“ pasaulinių prognozių ataskaitoje teigiama, kad 25 proc. generatyvinį DI naudojančių įmonių 2025 m. pradės vykdyti DI agentų projektus.
Tyrimų bendrovė „Gartner“ prognozuoja, kad iki 2028 m. 15 proc. kasdienių darbo užduočių atliks dirbtinio intelekto agentai.
DI agentai visiems?
Pastebima, kad jau pradeda atsirasti ir vartotojams skirtų agentų – sistemų, kurios potencialiai galėtų automatizuoti daugelį naršyklės užduočių (įskaitant apsipirkimą).
Spalį bendrovė „Anthropic“, sukūrusi populiarų generatyvinį dirbtinio intelekto pokalbių robotą „Claude“, išleido „kompiuterio naudojimo“ funkciją, kuri leidžia dirbtiniam intelektui perimti naudotojo pelę ir klaviatūrą bei naršyti ir atlikti veiksmus bet kurioje interneto svetainėje.
Neseniai „Google DeepMind“ išleido savo versiją „Project Mariner“, kuri panašiai leidžia dirbtiniam intelektui savarankiškai naršyti ir atlikti veiksmus „Chrome“ naršyklėje.
Abi šios sistemos dar yra pradinėje stadijoje – tačiau jos yra užuomina apie tai, ko galime laukti ateityje.
Šiandien, siekiant automatizuoti kalėdinį apsipirkimą, greičiausiai nepavyktų pasinaudoti nė viena iš šių priemonių. Taigi, ko reikėtų, kad būtų sukurtas tikrai naudingas DI agentas, padėsiantis su kalėdiniais pirkiniais?
Pasitikėjimo problema
Technologinė apsipirkimo agento pusė yra gana paprasta, bet yra dvi svarbios kliūtys, trukdančios padaryti dirbtinio intelekto agentus naudotinus.
Pirmoji ir akivaizdžiausia – pasitikėjimas. Ar patikėtumėte dirbtinio intelekto agentui savo kredito kortelės duomenis?
Nepaisant pažangos dirbtinio intelekto srityje, haliucinacijos – kai dirbtinis intelektas nežino atsakymo, todėl paprasčiausiai ką nors sugalvoja – vis dar yra problema.
Neseniai atliktas tyrimas parodė, kad net programavimo su dirbtiniu intelektu srityje – vienoje iš populiariausių ir vertingiausių dirbtinio intelekto panaudojimo sričių – 52 proc. dirbtinio intelekto sukurtų atsakymų į programavimo klausimus buvo su klaidomis.
Užtenka vienos dirbtinio intelekto klaidos, kad dovana, skirta vienam asmeniui, pasiektų kitą. Tačiau tai būtų menkesnė problema, palyginti su banko sąskaitos duomenų nutekinimu.
Kontekstinės informacijos trūkumas
Antroji ir ne tokia akivaizdi kliūtis – kad dirbtinio intelekto agentai būtų naudingi, jie turi suprasti kontekstą. Net ir tokiam gana paprastam dalykui kaip dovanų pirkimas kontekstas yra itin svarbus, o „ChatGPT“ paprasčiausiai neturi prieigos prie asmenų tarpusavio bendravimo istorijos, kuri ir padeda atrasti tobulą dovaną.
Vis dėlto dirbtinio intelekto robotai jau dabar įrašinėja informaciją apie savo naudotojus. Galbūt kada nors dirbtinio intelekto sistemos, kuriomis nuolat naudojamės, žinos pakankamai apie mus ir mūsų šeimą, kad kalėdinį apsipirkimą būtų galima visiškai automatizuoti, rašo „Science Alert“.