„Prieš maždaug trylika metų galimybė telefono paklausti ir akimirksniu gauti atsakymą, ar rytoj lis lietus, atrodė kaip nesuvokiama technologijų pažanga. Deja, nuo to laiko „Siri“ ir kai kurie kiti jo konkurentai mažai tepasistūmėjo į priekį. Jie vis dar tinkami nebent buitinėms užduotimis, yra visiškai nekūrybingi bei per laiką nė kiek neprisitaiko prie individualių vartotojo įpročių. Nenuostabu, jog siekdama išvengti asistento nugarmėjimo į dulkėtą technologijų archyvą, pati „Apple“ ketina „Siri“ integruoti su „ChatGPT“ ir nuosavais DI modeliais“, – teigia „Telia“ DI intelekto teisės ekspertas dr. Paulius Pakutinskas.
Populiarumas išlieka mažas
Kai „Siri“ buvo pristatyta su 2011 m. debiutavusiu „iPhone 4S“, ne vienas technologijų entuziastas kalbėjo apie naujos eros pradžią. Daugeliui žmonių tada atrodė, jog visai netrukus savo išmanųjį galėsime valdyti balsu, prie jo beveik neprisiliesdami. Bet metams bėgant, ši vizija taip ir neišsipildė. „Siri“, net ir po daugybės gyvavimo metų, ne visada teisingai išgirsta komandas, gavęs nors kiek sudėtingesnę užduotį pagalbos kreipiasi į „Google“ bei savo negebėjimu atlikti tiksliai to, ko prašoma, tiesiog priverčia pasigailėti, kad asistentui ir vėl davėme šansą.
Neišsipildžiusius visuomenės lūkesčius patvirtina statistika. „Vixen Labs“ duomenimis, balso asistentus naudoja vos trečdalis JAV ir Jungtinės Karalystės gyventojų, o šalyse, kuriose „Siri“ ir jos konkurentai debiutavo vėliau arba iki šiol nepalaiko vietinės kalbos, naudojančiųjų dalis galėtų būti dar mažesnė. Dar įdomiau tai, kad remiantis „eMarketer“ statistika, balso asistentus labiausiai naudoja dabartiniai trisdešimtmečiai – technologijų madas diktuojančioje Z kartoje šis sprendimas susilaukia mažiau entuziazmo, kas prognozuoja liūdnas jo perspektyvas.
„Pagrindinė mažo žmonių susidomėjimo priežastis – „Siri“ nesugebėjo evoliucionuoti iš paprastų užduočių vykdytojo į tikrą mūsų asmeninį padėjėją. Jo galima paklausti, koks šiuo metu laikas Niujorke, kas laimėjo paskutines krepšinio varžybas, paprašyti paleisti muziką bei nustatyti žadintuvą. Visus šiuos veiksmus vos kelių mygtukų paspaudimais galime atlikti ir patys. Tačiau, prireikus labiau „kvalifikuotos“ pagalbos – tvarkingai suformuluoti elektroninį laišką, sudėlioti darbus į tvarkaraštį ar tiesiog sudėtingus terminus paaiškinti paprastai – „Siri“ ir kiti balso asistentai išlieka bejėgiai“, – pagrindinę problemą įvardina P. Pakutinskas.
Daugeliu atžvilgiu nusileidžia „ChatGPT“
Pernai išleista pokalbių funkcionalumą palaikanti „ChatGPT“ programėlės versija dar labiau aptemdė „Siri“ perspektyvas. Žmogaus balsu prabilęs robotas jau pirmąją dieną gebėjo suprasti bei kalbėti kone visomis pasaulio kalbomis, įskaitant lietuvių, o jo intelektas, lyginant su populiariausiais balso asistentais, prilygo kone genijui. Šiandien „ChatGPT“ gali juoktis iš vartotojo pokštų, keisti intonaciją priklausomai nuo pokalbio temos ir per akimirką tapti užsienio kalbos vertėju.
„Svarbiausias „ChatGPT“ pranašumas – kalbėdami su juo, galime jaustis tarsi bendraudami su žmogumi, o ne su robotu. Paklausus, ką galima pamatyti Romoje, išgirsime svarbiausias miesto įžymybes su trumpais apibūdinimais, o jei DI padėjėją pertrauksime su fraze „Man patinka gamta“, jis iš karto sureaguos ir pasiūlys keletą gamtos objektų. Be to, jis šį mūsų pomėgį įsimins ir kitą kartą prašant lankytinų vietų rekomendacijų, jas pateiks atsižvelgdamas į anksčiau įvardintą pageidavimą. Prašant analogiškų patarimų iš „Siri“, šis tiesiog atvertų pirmą nuorodą „Google“ paieškoje, o į frazę „Man patinka gamta“ atsakytų filmų apie gamtą rekomendacijomis“, – asistentus lygina telekomunikacijų bendrovės atstovas.
„ChatGPT“ taip pat gali pasigirti daug platesniu gebėjimų sąrašu. DI įrankis vaikui prieš miegą gali pasekti pasaką, sudainuoti „Su gimimo diena“ ar kalbėti su kokiu nors juokingu akcentu. Maža to, šis asistentas gali suprasti, kas matoma įkeltoje nuotraukoje, todėl su juo galima padiskutuoti, kaip svečiams pagaminti kažkada restorane ragautą ir nufotografuotą pyragą, ar paklausti nuomonės, kaip taisyti sugedusius dviračio stabdžius. Visa tai „Siri“ būtų neįveikiama užduotis.
„Siri“ sujungs jėgas su „ChatGPT“
Suvokdama abejotinas senųjų balso asistentų perspektyvas „Google“ dar šiemet nusprendė savo „Siri“ analogą „Google Assistant“ integruoti su nuosavu „Gemini“ DI paslaugų paketu. Panašiu keliu ketina žengti ir „Apple“. Vasarą vykusioje „WWDC“ konferencijoje kompanija anonsavo naują DI paremtą „Siri“ versiją, kuri bus daug pajėgesnė ir, esant reikalui, pagalbos galės kreiptis tiesiai į „ChatGPT“.
„Siri“, kitaip nei „ChatGPT“ ar kitos trečiųjų šalių programėlės, turi daug gilesnę integraciją su mūsų telefone esančia informacija, todėl gali atlikti joms neprieinamas užduotis. Registruojantis į skrydį, „Siri“ bus galima paprašyti nuotraukose surasti savo paso numerį, gavus žinutę su adresu – gauti ten vedančias žemėlapio nuorodas, o norint greitai pridėti nuotraukai pridėti ryškumo, leisti tai už mus padaryti pačiai „Siri“.
Siekiant užtikrinti vartotojo duomenų saugumą, „Apple“ asistentas naudos lokaliai įrenginyje veikiančius DI modelius, o prireikus – skaičiavimams pasitelks duomenų nesaugančius „Apple“ serverius. Vis dėlto jei vartotojo užduotis pareikalaus ypatingo kūrybingumo, „Siri“ jėgas sujungs su „ChatGPT“. Įrenginio savininkui davus sutikimą, „Siri“ kartu su minėtu robotu pagal šaldytuve esančių produktų nuotrauką parekomenduos vakarienės receptą, padės išspręsti sudėtingą matematikos uždavinį ar atliks kitą nestandartinį veiksmą.
Naujoji „Siri“ taip pat kalbės natūraliau, gebės priimti rašytines komandas ir daug geriau supras kontekstą. Jei paklausite, kada kinuose pradedamas rodyti tam tikras filmas, o po to pasakysite, kad reikia bilietų, „Siri“ supras, jog bilietus norite įsigyti būtent į anksčiau minėto filmo premjerą kine, o ne šiaip ieškote svetainių, kurios užsiima bilietų prekyba.
„Žmogiškiau“ kalbanti „Siri“ jau pasirodė „iPhone“ skirtoje naujausioje „iOS 18.1“ versijoje, o jos integracija su „ChatGPT“ turėtų pradėti veikti dar šį gruodį. Pažangesnis „Apple“ balso asistentas, kaip ir visas bendrovės DI įrankių paketas, dėl ES reguliavimo neatitikimo kol kas neprieinamas Europoje. Nors konkrečios datos nėra, tikimasi, kad teisiniai klausimai bus išspręsti per ateinančius mėnesius ir „Apple intelektas“ mūsų žemyne pradės veikti jau kitais metais“, – komentuoja telekomunikacijų kompanijos DI intelekto teisės ekspertas dr. Paulius Pakutinskas.