Dirbtinis intelektas: telematikos ateities formavimas Lietuvoje

2024 m. liepos 30 d. 08:00
Visame pasaulyje dirbtinis intelektas (DI) iš esmės keičia pramonės sektorius ir plečia mašinų galimybių ribas. Lietuvoje bendrovės „Gurtam“ ir „Teltonika“ yra dirbtinio intelekto telematikos automobilyje pradininkės, demonstruojančios, kaip tai dera su Lietuvos nacionaline dirbtinio intelekto strategija.
Daugiau nuotraukų (3)
Kaip veikia telematikos sistemos
Integruodamos transporto priemonių operacijas stebėti ir valdyti skirtus programinės ir aparatinės įrangos komponentus telematikos sistemos atlieka svarbų vaidmenį valdant transporto priemonių parką. Šios sistemos renka duomenis iš transporto priemonių techninės įrangos, pavyzdžiui, bendrovės „Teltonika“ teikiamų GPS įrenginių ir jutiklių, ir tuos duomenis perduoda į programinės įrangos platformas, kur jie analizuojami, kad būtų galima pateikti naudingų įžvalgų (pvz., „Gurtam“ platforma „Wialon“), arba apdorojami tolesniam perdavimui (pvz., „Gurtam“ platforma „flespi“).
Techninės ir programinės įrangos integracija yra labai svarbi siekiant veiksmingai koordinuoti transporto priemonių parko veiklą, užtikrinti jos saugą, sumažinti išlaidas ir pagerinti paslaugų teikimą.
Sudėtingoms telematikos sistemoms integruoti reikalingos techninės žinios, kad būtų galima tiksliai koordinuoti aparatinę ir programinę įrangą ir įveikti susijusius iššūkius, pvz., duomenų formatų standartizavimą ir tobulėjančių sekimo įrenginių ir jutiklių integravimą. Norint užtikrinti patikimus rezultatus yra būtina, kad techninė įranga tiksliai rinktų duomenis, pavyzdžiui, apie greitį, vietą, degalų kiekį ir transporto priemonės būklę, o programinė įranga – teisingai juos interpretuotų. Efektyvus automobilių parko veikimas priklauso nuo nepriekaištingo duomenų gavimo ir apdorojimo, o tam reikia gerai suprasti technines specifikacijas ir teikti patikimą techninę pagalbą, ypač atsižvelgiant į nuolat didėjančią aparatūros įrenginių modelių įvairovę ir jų unikalias savybes.
Dirbtinis intelektas keičia žaidimo taisykles telematikos srityje
„Gurtam“ platformos „flespi“ komanda naudoja dirbtinį intelektą, kad pagerintų techninę pagalbą. Norint tai padaryti, reikalinga gerai struktūrizuota visų techninių žinių architektūra. „Gurtam“ metodas apima didelių techninių specifikacijų rinkinių konvertavimą, kad robotai galėtų juos perskaityti. Šiam kruopščiam konvertavimui reikia daug laiko ir išteklių reikalaujančio tikslaus formatavimo ir struktūrizavimo, norint pritaikyti duomenis dirbtiniam intelektui.
Kai gamintojas taiko šiuolaikinius techninių dokumentų tvarkymo būdus, užduotis išsprendžiama daug kartų efektyviau. Štai čia bendrovės „Teltonika“ telematikos komanda išsiskiria iš kitų. Jie teikia gerai struktūrizuotą, dirbtiniam intelektui pritaikytą žiniatinklio dokumentaciją, kad būtų galima efektyviai išgauti ir apdoroti informaciją. Tai vis dar nėra įprasta 2024 m., nes gamintojai paprastai pateikia spausdintą dokumentaciją. Modernus „Teltonikos“ darbo su dokumentacija metodas palengvina dirbtinio intelekto taikymą nurodant prietaisų modelius ir supaprastina integracijos procesus.
Kokią naudą tai duoda verslui?
Tiesioginę – gerokai sutrumpinamas techninio specialisto darbo laikas.
Pavyzdžiui, „Gurtam“ platformos „flespi“ techninės pagalbos komanda kas mėnesį apdoroja apie 250 užklausų, susijusių su „Teltonika“ įrenginiais, iš kurių populiariausi yra šie modeliai: FMC650, FMC003 ir FMC920. Įprastai, jei techninės pagalbos specialistas vienai užklausai (vidutiniškai) sugaišta apie 3 minutes, tai iš viso sudaro apie 1,5 darbo dienos per mėnesį. Tuo tarpu „flespi“ dirbtinio intelekto asistentas tą patį darbo krūvį gali suvaldyti per kiek daugiau nei valandą. Taip milžiniškai padidinamas efektyvumas, nes sumažėja darbo sąnaudos ir daug greičiau suteikiamos paslaugos naudotojui.
Naudotojų gaunama nauda yra pateiktų užklausų gavimo greitis ir kokybė
„Gurtam“ platformos „flespi“ naudojamas dirbtinis intelektas veikia panašiai kaip projekto konsultantas, siūlydamas tikslias nuorodas į patikrintus duomenis iš oficialios „Teltonika“ duomenų bazės.
Gali kilti klausimas, kodėl informacijos tiesiog nepaieškojus oficialiame internetiniame „Teltonika“ vadove. Tiesą sakant, tai – tinkamas metodas tipiniams klausimams spręsti. Tačiau telematikos srityje dažniau pasitaiko sudėtingesnių užklausų, kurioms reikia atlikti išsamią paiešką keliuose šaltiniuose, o tai atima daug laiko ir pastangų. „flespi“ dirbtinio intelekto asistentas supaprastina šį iššūkį atlikdamas paiešką pagal oficialią „Teltonika“ dokumentaciją sukurtoje žinių bazėje. DI asistentas atlieka išmaniąją paiešką sudėtingame nuorodų ir šaltinių tinkle, pateikdamas technines įžvalgas, kurios yra tikslesnės už tas, kurias naudotojas gali rasti naudodamasis pagrindinių raktinių žodžių paieška oficialioje dokumentacijoje. Šis tinklas yra patvirtintas ir sukurtas remiantis oficialia gamintojo dokumentacija.
Šis patobulinimas ypač vertingas automobilių parko valdymo srityje, kur techninės pagalbos greitis ir tikslumas gali padėti sutaupyti nemažai lėšų.
„Didžiuojamės, kad „Teltonika“ yra mūsų partnerė diegiant dirbtinį intelektą, visų pirma dėl to, kad jų novatoriškas požiūris sutampa su mūsų požiūriu. Dėl to pradėjome diegti DI technologiją telematikos prietaisų valdymo srityje ir pirmiausia pradėjome nuo „Teltonikos“ prietaisų. Tai aktualu ir todėl, kad „Teltonika“ nuolat užima pirmąsias vietas tarp „Gurtam“ klientų pasirenkamų techninės įrangos prekės ženklų. Be to, šių įrenginių integracija „flespi“ platformoje auga sparčiausiai,“ – sako „Gurtam“ generalinis direktorius ir „flespi“ vadovas Aliaksei Shchurko.
„Mūsų klientai ir verslo partneriai yra „Teltonikos“ telematikos komandos dėmesio centre. Įsiklausydami į jų poreikius ir suprasdami unikalius iššūkius, mes pritaikome savo daiktų interneto sprendimus ir gaminius, kad užtikrintume didžiausią vertę bei veiklos efektyvumą. Dėl laiku pritaikytos dirbtinio intelekto technologijos ir sumanaus „Gurtam“ komandos požiūrio į verslą, telematikos sektorius dar labiau priartėjo prie esminių pokyčių. Labiausiai didžiuojamės, kad toks novatoriškas metodas bei sėkmingas dviejų įmonių bendradarbiavimas suteiks ženklią vertę mūsų klientams, galutiniams vartotojams ir visuomenei“, – sako Antanas Šegžda, „Teltonika Telematics“ direktorius.
Apie partnerystę
„Gurtam“ ir „Teltonika“ puoselėja tvirtą partnerystę telematikos pramonėje. „Teltonika“ specializuojasi telematikos techninės įrangos produktų, pvz., GPS sekimo įrenginių, jutiklių ir siųstuvų gamyboje, o „Gurtam“ teikia GPS sekimui ir daiktų internetui skirtas programinės įrangos platformas. „Gurtam“ produktų asortimentą sudaro „flespi“, „Wialon“ ir „GPS-Trace“.
Abiejų įmonių bendradarbiavimas leidžia efektyviai valdyti transporto priemonių parkus ir atlikti sudėtingą duomenų analizę ir stiprina jų dalyvavimą pasaulinėje rinkoje. „Teltonikos“ telematikos produktai sklandžiai integruojami su dėl savo patikimumo, kurį teikdama kokybiškus sprendimus užtikrina „Gurtam“, rekomenduojamais „Wialon“ ir „flespi“ sprendimais.
Abi bendrovės kartu aktyviai dalyvauja pramonės renginiuose, reklamuodamos savo integruotus sprendimus ir demonstruodamos savo pasiryžimą tobulinti telematikos technologijas. Šioje partnerystėje optimaliai derinama aparatinės įrangos gamyba ir programinės įrangos kūrimas, teikiant išsamius telematikos sprendimus pasauliniu lygiu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.