Apie vieną sistemą, kuri leidžia tobulėti mokytojams ir visai mokyklai

2016 m. lapkričio 7 d. 10:47
Tėvų įsitraukimas į mokyklos gyvenimą iš tiesų gali daug pakeisti. Deja, kartais didelėse mokyklose sunku kiekvieną „pagauti už rankos“ ir paklausti, ką galvoja apie mokytojų darbą, mokykloje vykdomas patyčių prevencijos programas ir t.t.
Daugiau nuotraukų (1)
Tačiau yra vienas įrankis, kuris gali sustiprinti mokyklų administracijų ir tėvų ryšį. Jau ne vienerius metus veikia internetinė mokyklų įsivertinimo platforma IQES (https://iqesonline.lt). Čia mokytojai gali įsivertinti savo pamokas, mokykla – savo veiklą, o svarbiausiai – užmezgamas tiesioginis ryšys su mokinių tėvais.
Leidžia palaikyti ryšį ir tobulėti
Šia sistema naudojasi visos bendrojo ugdymo mokyklos. Praėjusiais metais visos mokyklos turėjo prisijungimo kodus (1256), atliko bent vieną ar kelias apklausas – 940 mokyklų, buvo pakviesta 611 945 respondentai, mokytojai pasinaudojo 33 940 bibliotekoje esančiais metodais ir metodų aprašais.
Tačiau 2015 m. pagal Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros pateiktą klausimyną mokinių apklausą vykdė tik 616 (51,6 proc.) mokyklų, o tėvų apklausą – 436 (36,5 proc.) mokyklų, tad kitoms dar yra kur pasitempti.
Štai sėkmingai tėvus į mokyklos gyvenimą įtraukianti Vilniaus Abraomo Kulviečio klasikinės gimnazijos direktorė Kristina Gudelienė teigė, kad ši sistema leidžia pasitvirtinti, ar teisingu keliu eina mokykla, ar tėvai pritaria joje vykstantiems procesams.
„Tai leidžia pasitvirtinti, ar teisingai mąstai, ar, pavyzdžiui, kažkuris mokytojas, tėvų nuomone, bus pajėgus paruošti jų vaikus kokiai nors olimpiadai ar egzaminui. Tai padeda palaikyti abipusį ryšį su tėvais ir leidžia tobulėti mokyklai“, – kalbėjo gimnazijos vadovė.
Molėtų rajono Giedraičių Antano Jaroševičiaus gimnazijos direktorė Vilė Petkūnienė pridūrė, kad sistema labai naudinga ne tik tuo, kad per ją itin lengva sulaukti grįžtamojo ryšio iš tėvų, bet išskyrė ir didelė naudą pedagogams.
„Sistemos bibliotekoje yra daug įvairios medžiagos iš Šveicarų patirties, tad tai labai svarbu mokytojų tobulinimuisi ir kvalifikacijos kėlimui.
O įsivertinimo metu naudojamės klausimynais, apklausiame tėvus. Tėvų nuomonės visuomet klausdavome per susirinkimus. Dalydavome popierines anketas.
Dabar sistema labai patogiai padeda susisteminti duomenis. Nebereikia vargti su popierinėmis anketomis. Tai – fantastiškas palengvinimas“, – kalbėjo gimnazijos vadovė.
Ką galima nuveikti su IQES?
Tiems, kurie apie IQES sistemą dar negirdėjo, reikėtų žinoti, jog šios sistemos – Instrumente für die Qualitätsentwicklung und Evaluation in Schulen (IQES) (Mokyklos kokybės tobulinimo ir vertinimo instrumentai) – kūrėjai yra šveicarų įmonė „schulentwicklung.ch“, įkurta Geroldo Braeggerio ir dalininkų.
Tarp šių kūrėjų yra ir prof. Norbertas Posse, Diuseldorfo universiteto profesorius, Andeas Helmke, Koblenco-Landau universiteto profesorius bei kiti mokslininkai ir mokytojai-praktikai, IQES konsultantai.
Šia sistema plačiai naudojasi Šveicarijos (Cugo, Vilio, Berno, Bazelio, Liucernos, Obvaldeno kontonų), Vokietijos (šiaurės Reino-Vestfalijos, Heseno) , Italijos – Pietų Tirolio švietimo įstaigos.
Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros Mokyklų įsivertinimo skyriaus vedėja Laima Gudaitė, tiems, kurie apie šią sistemą dar negirdėjo, paaiškino, kad tai – tiesioginė internetinė sistema www.iqesonline.lt skirta bendrojo ugdymo mokykloms įsivertinti ir tobulinti savo veiklą. „Ši internetinė sistema sudaryta iš dviejų dalių – vertinimo centro, kur online būdu, pasinaudojant mokslininkų sukurtais valdžiais instrumentais.
Klausimynais, sudarytais iš pozityvių teiginių, kuriuos mokyklos gali redaguoti pagal savo kontekstą, poreikius atliekamos tėvų, mokytojų, mokinių, kitų mokyklos bendruomenės narių apklausos apie mokyklos veiklos kokybę, apie konkrečios pamokos kokybę; po apklausos rezultatai vieno mygtuko paspaudimu sugeneruojami ir pateikiami mokykloms kiekvienam klausimyno teiginiui diagramų forma, išskiriant aukščiausiais ir žemiausiais teiginių reikšmes; mokyklos gali filtruoti atsakymus pagal respondentų tipą; apie rezultatų interpretavimo galimybes mokykloms tuo pačiu atsiunčiama instrukcija „Paaiškinimai ir nurodymai, kaip įsivertinti rezultatus“. Sistema garantuoja visišką konfidencialumą – gautais duomenimis gali disponuoti tik duomenų turėtojas, t. y. pati mokykla.
Antroji dalis yra veiklos tobulinimui skirta dalis. Joje yra mokytojams ir mokiniams skirti darbo metodai, biblioteka. Metodai pateikti patogia forma – mokytojams tereikia atsispausdinti reikalingą padalomąją medžiagą, paveikslėlius, lenteles ir iš karto neštis į pamoką ir juos pritaikyti“, – aiškino L.Gudaitė.
Pasak specialistės, mokyklos, veiksmingai naudodamos šią sistemą, gali labai konkrečiai išsiaiškinti savo veiklos privalumus ir trūkumus ir gauti pagalbą, kokiu būdu tobulinti veiklą. Tam būtent ir pasitarnauja mokinių, jų tėvų ir pačių mokytojų apklausos apie veiklos kokybę.
„Ypač tėvai turėtų būti suinteresuoti aktyviai ir atvirai dalyvauti apklausose, gauti apklausų rezultatų analizę iš mokyklos ir domėtis tobulinimo pasiekimais, kad jų vaikams mokykla teiktų kuo geresnį ugdymą“, – įsitikinus L.Gudaitė.
ugdymasMokiniaimokytojai
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.