Lietuvoje buvo nuspręsta neleisti viešumoje rodyti šio plakato, nes, pasak Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos, toks koncerto pateikimas gąsdina vaikus ir nepilnamečius asmenis. Nurodyta nutraukti tokią reklamą ir lauko stenduose, ir interneto svetainėse bei televizijoje.
Po tokios išvados Kauno „Žalgirio“ arenoje vyksiantį koncertą organizuojanti bendrovė „Live Nation Lietuva“ pakeitė plakatų dizainą – naujajame neliko nei kraujo, nei širdies.
Plakatą parodėme vaikams
Lrytas.lt atliko eksperimentą ir pabandė išsiaiškinti, ar tikrai uždraustasis „Iron Maiden“ plakatas, kuriame pavaizduota šiurpoka būtybė su išplėšta širdimi rankoje, gąsdina mažamečius.
Eksperimente dalyvavo septyni skirtingo amžiaus vaikai – mažiausiai plakato vertintojai Luknei – vos 11 mėnesių, vyriausiai Emilijai – devyneri.
Lrytas.lt žurnalistė kiekvieną vaiką nusivedė prie plakato, klausė nuomonės, kas jame pavaizduota ir stebėjo skirtingų amžiaus vaikų reakcijas.
Visi vaikai, kurie priėjo prie plakato, tvirtino jame matantys vaiduoklį arba zombį. Septynerių Bernarda, tik pamačiusi plakatą, sakė, kad jame pavaizduotas vaiduoklis. Ji teigė, kad šis atvaizdas jai sukelia juoką ir viešoje vietoje išsigąstų tikrojo vaiduoklio, bet ne paties plakato.
Ilgiau pažiūrėjusi į plakatą ji įvardijo, kad plakate baisiausios padaro akys, o ranka, kuri laiko širdį, pasirodė juokinga.
Septynerių Adomas plakate tikino matąs zombį. Nors plakate esančią būtybę jis apibūdino kaip žiaurią ir „su kraujuotais dantimis“, vis dėlto berniukas patikino, kad toks plakatas jam neatrodo nei žiaurus, nei gąsdinantis: „Į kojas dėčiau, jeigu pamatyčiau gyvą tokį zombį, o ne plakatą.“
Ketverių Liepa, pamačiusi plakatą, sakė, kad jame esanti būtybė jai primena linksmą animacinį filmuką. Tokį plakatą ji netgi mielai laikytų savo kambaryje.
Devynerių Emilija plakate įžiūrėjo baisų zombį. Paklausta, ar vertėtų tokį plakatą uždrausti, ji tvirtino, kad tikrai vertėtų tai padaryti dėl seilėtos ir kruvinos zombio burnos.
Dvejų su puse Goda, priėjusi prie plakato, ėmė tyrinėti jo spalvas. Pavaizduota milžiniška būtybė jos nė kiek nesudomino – jai labiau rūpėjo ryškiai raudona spalva zombio spalva.
Pačiai mažiausiai eksperimento dalyvei Luknei, kuriai vos 11 mėnesių, plakatas sukėlė šypseną. Ji iškart tiesė rankutę ir norėjo pačiupinėti ryškią būtybę, pavaizduotą plakate.
Saugome vaikus ne nuo tų dalykų
Naujienų portalo Lrytas.lt “Gyvenimo būdo“ redaktorė Jurgita Noreikienė teigė negalėjusi patikėti tuo, kad Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba uždraudė šį plakatą.
„Mums tokia išvada pasirodė labai keista, todėl nusprendėme patys patikrinti vaikų reakcijas.
Vaikams nuo kūdikio iki devynerių metų parodėme plakatą ir stebėjome, kaip jie reaguos. Prieš eksperimentą darėme prielaidą, kad plakatas vaikų tikrai negąsdins taip, kaip išgąsdino vaikų teisių gynėjus.
Eksperimentas būtent tai ir patvirtino – vaikai teigė, jog toks sutiktas zombis gal ir išgąsdintų, tačiau plakatas nesukelia didelės baimės. Šiuolaikiniai vaikai, kurie nuolat žaidžia kompiuteriu ar žiūri televizorių, tikrai geba atskirti, kas yra tikra ir kas piešta“, – teigė J.Noreikienė.
Niekas netvirtina, kad šis plakatas yra gražus, tačiau, pasak redaktorės, pasaulyje ir mus supančioje aplinkoje yra daugybė dalykų, kurie yra negražūs, tačiau tai dar nereiškia, kad jie visi mus traumuoja, daro žalą ir turėtų būti uždrausti.
„Taip, plakatas šokiruojantis, juo norima atkreipti dėmesį į sunkiojo metalo grupės koncertą, bet jis tikrai nėra tai, ko vaikai bijo.
Šiais laikais reikia bijoti kitų dalykų – vaikus reikia mokyti saugotis piktų dėdžių, kurie kėsinasi pavaišinti saldainiais ir paskui padaryti kažką pikto, reikia aiškinti vaikams, kad būtina saugoti savo daiktus.
Kartais man atrodo, kad mes saugome savo vaikus ne nuo tų dalykų, nuo kurių reikėtų. Tai yra pramogų žanras, ir vaikai akimirksniu sugebėjo atskirti, kad tai – tik fantastinis personažas“, – tvirtino J.Noreikienė.