Įgyvendino idėją sutrikusiems vaikams
Iš Klaipėdos kilusi K.Stankutė-Matė dirba su neįgaliais vaikais. „Esu specialioji pedagogė, dirbu su vaikais, kurie turi specialiųjų poreikių. Dirbu ir su skaitymo bei rašymo sutrikimais, emocijų ir elgesio, dėmesio, autizmo spektro ir intelekto sutrikimų turinčiais vaikais“, – prisistatė mokytoja.
Ji sakė, kad darbas su vaikais, kurie turi specialiųjų poreikių, yra tikrai sudėtingas. „Juk reikia tinkamai prieiti prie vaiko, deramai elgtis su juo. Daug laiko užima pasiruošimas pamokoms. Dažnai būna momentų, kai vaikams nesiseka ir nepavyksta atlikti tam tikrų užduočių taip, kaip norėtųsi. Tokiu atveju negalima per anksti pasiduoti ir nuleisti rankų. Reikia nemažai kantrybės, jei norima pasiekti gerų rezultatų“, – tikino pedagogė.
Mokytoja per savo 11 metų darbo praktiką įgyvendino nemažai idėjų. Viena jų – gautas finansavimas relaksaciniam kambariui laimėti. „Šio kambario idėja buvo ilgai nešiota širdyje. Vaikams dažnai pratrūksta emocijos, jie ima elgtis netinkamai ir turėtų išeiti iš klasės, tačiau tokiu atveju nebūdavo kur juos nuvesti. Todėl relaksacinis kambarys su akvariumu, sėdmaišiais, dailės terapijomis, kinetiniu smėliu pritraukia vaikus atsipalaiduoti ir nurimti“, – sakė ji.
Laimėtą sumą skirstys įvairiems tikslams
Paklausta, ar visuomenėje užtenka tolerancijos sergantiems bei neįgaliems vaikams, mokytoja tvirtino, kad žmonėms dar reikia subręsti. „Mano manymu, visuomenei reikėtų pasistengti, kad pavyktų priimti vaikus su specialiaisiais poreikiais. Sveikų vaikų tėvai iki šiol nesižavi mintimi, kai sužino, jog su jų vaikais mokysis negalią turintys moksleiviai, todėl dirbti su visuomenės nuostatomis turime visi kartu“, – aiškino pedagogė.
K.Stankutė-Matė sakė, kad po žinios apie laimėtą premiją labai susijaudino. „Negaliu pasakyti, kad visiškai nesitikėjau. Man tai didžiulė garbė ir įvertinimas. Bent dalį premijos, kuri siekia 4560 eurų, žadu panaudoti ir relaksaciniam kambariui patobulinti, nupirksiu reikiamų daiktų. Taip pat ketinu padėti ir savo seseriai, kuri taip pat socialinė pedagogė. Ji šiuo metu organizuoja projektą „Čia Lietuva – čia mano namai“, todėl pinigai tam tikslui labai reikalingi“, – atviravo moteris.
Ji neslėpė, kad palepinti ir savo vaikučius, kurie suteikia jai galimybę dirbti ir visada palaiko. „Šiuo metu man svarbiausia ne piniginė premijos išraiška, bet pats įvertinimas. Gauta premija teikiama tik jauniems mokytojams iki 35-erių metų, todėl man tai buvo paskutinė galimybė sudalyvauti konkurse. Esu laiminga, nes jaučiau didžiulį palaikymą tiek iš kolegų, tiek iš artimųjų, tiek iš vyro“, – šypsojosi pedagogė.
Apie premiją
M. Lukšienės premiją 2010 m. įsteigė Švietimo ir mokslo ministerija. Ji gali būti teikiama pedagogams (ne vyresniems nei 35 m.) už demokratiškumo, bendruomeniškumo, pilietiškumo, tautiškumo, humanizmo ir kūrybiškumo idėjų įgyvendinimą ir sklaidą. Premija siekiama įprasminti daktarės M. Lukšienės atminimą ir skatinti jaunus pedagogus aktyviai įsitraukti į švietimo plėtotės darbus. Premijos laureatas įsipareigoja tęsti ir plėtoti M. Lukšienės idėjas ir dalyvauti pažangiausių mokytojų sambūryje.
M. Lukšienės premijos laureatais yra tapę Kauno šv. Mato vidurinės mokyklos matematikos ir informatikos mokytojas Vygantas Kornejevas, Vilniaus šv. Kristoforo gimnazijos chemijos mokytojas Ramūnas Skaudžius, Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos anglų kalbos mokytoja Rūta Pivoriūnaitė, Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos fizikos mokytojas Tomas Kivaras, Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijos technologijų mokytojas Donatas Kriukas.
Kandidatūras premijai teikė patys asmenys, švietimo įstaigų vadovai, švietimo įstaigų savininko teises ir pareigas
įgyvendinančios institucijos, mokytojai, mokiniai, tėvai ir jų organizacijos, nevyriausybinės organizacijos, švietimo asociacijos.
Premijos dydis – 120 BSI (šiuo metu 4560 Eur.). Ji skiriama kiekvienais metais.