Vien pernai „Maisto bankas“ nuo išmetimo išgelbėjo 6 678 tonas gero maisto ir jį perdavė 232 tūkstančiams skurstančių Lietuvos gyventojų. „Maisto banko“ komanda ir savanoriai visoje Lietuvoje kasdien surenka dar gerą perteklinį maistą iš prekybos vietų, ūkių, gamintojų, jį surūšiuoja ir sudeda į atiduotuvių lentynas, iš kurių maisto stokojantys žmonės patys pasirenka norimus produktus.
„Mūsų skyriuose visoje Lietuvoje kasdien apsilanko šimtai žmonių – pagalbos maistu dažnai prireikia senjorams, kurių pensijos vos padengia šildymo ir vaistų išlaidas, o pinigų maistui nelieka; daugiavaikėms šeimoms, kurios net ir dirbant tėvams sunkiai išgyvena; ligotiems žmonėms, kurių ligos ar sunki negalia neleidžia susirasti darbo, o visi pinigai išeina vaistams; baisių nelaimių paliestiems žmonėms, kurių namai sudegė gaisro metu ar buvo suniokoti gamtos stichijos.
Visiems jiems be galo reikalinga pagalba – juk Lietuvoje skursta kas penktas žmogus. Nors „Maisto bankas“ remia net 232 tūkstančius stokojančiųjų, tai yra kas dvyliktą Lietuvos žmogų, tačiau tų, kuriems reikia pagalbos, yra dar daugiau.
Mes šiuo metu jau susiduriame su iššūkiais, kaip išlaikyti reguliarią pagalbą esamiems paramos gavėjams, o sulaukiame ir vis naujų prašymų. Reikalingų resursų šiuo metu neturime, todėl labai prašome gerų žmonių paremti „Maisto banko“ veiklą – skambinant numeriu 1343 paaukosite 5 eurus ar 1413 paaukosite 10 eurų.
Aukoti nenuskriaudžiant savo šeimos ar artimųjų, bet žinant, kad šiandien padėjai kitam. Ši pagalba yra kur kas daugiau nei apie valgį, tai ir apie rūpesčio parodymą kitam“, – aukoti kviečia „Maisto banko“ vadovas Simonas Gurevičius.
Dalintis kviečia ir norvegų įkvėpta reklama
Startuojant lėšų rinkimo akcijai „Maisto bankas“ pristato ir jautrią reklamą, įkvėptą norvegų pavyzdžio. Norvegų kūrybinės agentūros „Kitchen Leo Burnett“ darbo „The Lunchbox“ įkvėpta reklama nufilmuota vienoje Lietuvos mokyklų, vaizdo klipo kūrimą įgyvendino prodiuserių komanda „Tym Drym“. Reklamoje pasakojama istorija apie mergaitę, į mokyklą atėjusią su tuščia pietų dėžute – tai užuomina į vis dar opią skurdo ir socialinės atskirties problemą visuomenėje.
„Šios reklamos idėjos autoriai iš Norvegijos buvo laimingi, kai susisiekėme – jiems itin džiugu, jog prieš 7 metus sugalvota idėja, nors ir kiek kitaip, toliau tęsia savo gyvenimą visame pasaulyje. Deja, tačiau tema vis dar aktuali, vaikai, neturintys ką valgyti, vis dar egzistuoja mūsų visuomenėje.
Neatsitiktinai vaikų skurdo tema pasirinkta ir mūsų „PasiDalink“ reklamoje – Lietuvoje kas šeštas vaikas gyvena ties skurdo riba, „Maisto bankas“ kasdien daro viską ką gali ir vardan sotesnės mažųjų vaikystės: remiame vienišas mamas ar tėvus su mažais vaikais, daugiavaikes šeimas, taip pat vaikų dienos centrus, vaikus globojančias šeimynas. Tačiau tam be galo didelį ir reikšmingą poveikį daro visuomenės parama, todėl labai kviečiu nelikti abejingais ir paremti „Maisto banko“ kovą su skurdu ir maisto švaistymu“, – prašo „Maisto banko“ vadovas.
S. Gurevičius atskleidžia, kad šiuo metu skambučiai numeriais 1343 (auka 5 eurai) ir 1413 (auka 10 eurų) neturi jokių papildomų administracinių mokesčių: „Esame labai dėkingi telekomunikacijų bendrovėms, suteikusioms galimybę padėti dar daugiau – jos atsisakė visų su paslauga susijusių mokesčių, tad kiekvienas paaukotas centas nukeliaus tiesiogiai „Maisto bankui“, pagalbai maisto stokojantiems žmonėms.“, – sako organizacijos vadovas.