Praėjusį balandį žurnalistas Brennanas Doherthy nuošaliame paplūdimyje su vaizdu į Torontą ant savo merginos piršto užmovė sužadėtuvių žiedą. Tačiau jos atsakas išskiria šią porą iš kitų jaunų įsimylėjėlių – ji taip pat jam padovanojo sužadėtuvių žiedą.
B.Doherthy sužadėtuvių žiedas – 2 mm pločio balto aukso juostelė, deranti prie jo sužadėtinės žiedo. Vyras pripažįsta, kad jam būtų keista, jeigu jis jo neturėtų. Daugeliui žiedas tradiciškai simbolizuoja, kad moteris jau yra „užimta“. Tačiau žurnalistas tikino, kad jų santykiai yra lygiavertė partnerystė, todėl tradicinis požiūris jiems nelabai patinka.
Kai kuriose šalyse, pavyzdžiui, Čilėje, Švedijoje ar Brazilijoje, vyrai jau seniai nešioja sužadėtuvių žiedus, kurie po vedybų tampa vestuviniais žiedais. Tačiau kitose Vakarų valstybėse sužadėtuvių žiedus gauna tik moterys. Bet tai keičiasi.
Yagmuras Telaferlis, Niujorke įsikūrusio juvelyrinių dirbinių prekių ženklo „Eternate“ komunikacijos vadovas, pastebi, kad vyrai jau ne vienerius metus sužieduotuvėms rinkosi paprastus vestuvinius žiedus, kadangi rinka dar neturėjo jokių kitų alternatyvų. Tačiau galiausiai įvairaus dydžio įmonės pastebėjo šią paklausą ir pradėjo kurti specialiai vyrams pritaikytas sužadėtuvių žiedų kolekcijas.
„Eternate“ savo liniją pristatė sausį. Be to, daugelis visame pasaulyje žinomų prekių ženklų, įskaitant „Tiffany & Co“ ir „Brilliant Earth“, jau pardavinėja vyrams skirtus dirbinius: šie žiedai paprastai būna platesni, o deimantai, priešingai nei moterų žieduose, yra inkrustuojami kiek mažiau pastebimose vietose. Bet, kaip ir moterims skirti žiedai, jie gali kainuoti ir keliasdešimt tūkstančių eurų.
Tobiasas Kormindas, Londone veikiančios internetinės deimantų prekybos įmonės „77 Diamonds“ generalinis direktorius, sakė, kad dar prieš septynerius metus vyriškų sužadėtuvių žiedų paklausa buvo beveik neegzistuojanti. Bet šiandien, jo skaičiavimais, tokie žiedai sudaro apie 30 proc. nestandartinių vyriškų papuošalų užsakymų, mat vyrai sužadėtuvėms nori žiedų su deimantais ar kitais brangakmeniais. „Tai nėra pati populiariausia prekė, – tikino T.Kormindas. – Bet panašu, kad paklausa auga.“
Ekspertai teigia, kad vieni pirmųjų klientų, ieškojusių sužadėtuvių žiedų vyrams, buvo gėjai. „Gėjų poros siekė pažymėti savo sužadėtuves ir vestuves. Jie taip pat ieškojo būdų išreikšti savo įsipareigojimą vienas kitam“, – aiškino Joshua Shermanas, įmonės „Grown Brilliance“, daugiausia dėmesio skiriančios laboratorijoje „auginamiems“ deimantams, rinkodaros direktorius.
Laikui bėgant, ši tendencija pradėjo plisti. Sužadėtuvių žiedus nešiojo ir tokios įžymybės kaip Edas Sheeranas, Ryanas Reynoldsas, Brooklynas Beckhamas ir Michaelas Bublé. Kai kurie iš jų savo sužadėtuvių žiedą dabar maunasi kartu su vestuviniu.
Tokį pokytį lėmė ne tik bet kuriai lyčiai pritaikytų mados produktų rinkos suklestėjimas, bet ir faktas, kad dabar vis daugiau vyrų mėgsta „pasipuošti“. Kaip teigė Y.Telaferlis, 2021 m. tik 7,2 proc. „Eternate“ parduotų dirbinių buvo skirti vyrams. Šiandien vyriški papuošalai sudaro apie 15 proc. metinių pardavimų. J.Shermanas iš „Grown Brilliance“ sakė, kad jų vyriškų papuošalų pardavimų skaičius auga dvigubai greičiau nei jų moteriškos linijos.
Keičiantis visuomenės požiūriui, kai kurie suabejojo tradicine sužadėtuvių žiedo simbolika. Eddie LeVianas, Niujorke įsikūrusios juvelyrinių dirbinių kompanijos „Le Vian Corp“ generalinis direktorius, vyriškus sužadėtuvių žiedus laiko besikeičiančio santykių ir meilės suvokimo atspindžiu. Jis ir pats nešioja savo sužadėtuvių žiedą. „Kaip vyras, išdidžiai nešiojantis savo deimantinį sužadėtuvių žiedą, kurį mano žmona Miranda man padovanojo prieš 38-erius metus, aš pats mačiau, kaip kito požiūris į tokią praktiką“, – pasakojo E.LeVianas.
Talia Koren, Kalifornijoje gyvenanti santykių ekspertė ir tinklalaidės „Dating Intentionally“ vedėja, žiedą savo dabartiniam sužadėtiniui padovanojo praėjus maždaug savaitei po to, kai jis jai pasipiršo. „Nesuprantu kodėl heteroseksualiuose santykiuose moteris žiedą gauna, o vyras ne, – sakė moteris. – Kodėl nėra jokio įsipareigojimo simbolio, kurį dar prieš santuoką gautų vyras?“
Nors T.Koren aplinkoje nėra kitų žiedus nešiojančių susižadėjusių vyrų, ji pastebi, kad kai kurios poros domisi tokia praktika. Ji mano, kad tokie žmonės nori piršlybas pažymėti pagal savo vertybes. Santykių ekspertė neslėpė, kad ji susilaukė ne vienos moters pagyrimo dėl jos sprendimo padovanoti savo sužadėtiniui žiedą (tiesa, tam pritarė tikrai ne visi – kai kurie jos „Instagram“ sekėjai pasipiktino tokia idėja).
Daugybė juvelyrų tiki, kad ši tendencija toliau augs ir net galimai taps įprastu dalyku, ypač jei vis daugiau žmonių, kartu ir garsenybių, priims tokį sprendimą. „Daugybei porų tai tapo svarbiu papuošalu“, – teigė Kanadoje leidžiamo vestuvių leidinio „The Kit“ ekspertė Alison McGill.
Pasak E.LeViano, didesnė paklausa reiškia ir didesnį pelną: „Iš verslininko perspektyvos, auganti vyriškų sužadėtuvių žiedų paklausa suteikia pelningą galimybę juvelyrams ir papuošalų pardavėjams. Augant rinkai, kuri ieško naujų meilės ir įsipareigojimo išraiškų, atsiranda didžiulis potencialas patenkinti įvairius skonius ir pageidavimus.“
Parengta pagal bbc.com