Kalėdiniai sveikinimai: ką sveikinti, kaip rašyti ir kada siųsti?

2022 m. gruodžio 8 d. 06:25
Artėjant didžiausioms metų šventėms, galvoje sukasi ne tik klausimai apie dovanų paieškas brangiausiems žmonėms, bet ir kaip pasveikinti draugus, kolegas. Ar kalėdiniai sveikinimai – vis dar populiarūs? Kasmet kalbama, kad siunčiamų tradicinių atvirukų mažėja, populiarėja elektroniniai sveikinimai, bet ar pastarieji gali būti parodyti nuoširdumą?
Daugiau nuotraukų (9)
Kaip išvengti šabloniškų kalėdinių sveikinimų ir kada juos geriausia siųsti – portalui lrytas.lt papasakojo komunikacijos ekspertai.
„Winning Reputation“ agentūros įkūrėjo ir direktoriaus Andriaus Baranausko teigimu, Kalėdos – ta šventė, kurios laukimas yra ne tik ilgiausias, bet ir intensyviausias. Todėl nenuostabu, kad kyla daug klausimų, stengiamasi apgalvoti daugybę pasiruošimo detalių, siekiant pradžiuginti aplink esančius žmones.
Dėmesio ir rūpesčio parodymui bei tarpusavio ryšio sustiprinimui tinkama priemonė – kalėdiniai sveikinimai, teigia komunikacijos ekspertas, agentūros „Brandnomika“ vadovas Robertas Šapalas.
„Kalėdos, visų pirma, yra apie žmonių santykius. Todėl kalėdinis sveikinimas draugams, giminaičiams, klientams ar partneriams – žinutė, kad šie žmonės yra mylimi, vertinami ir branginami. Antra, tai – vienas iš būdų ryšiui stiprinti. Trečia, su kalėdiniu sveikinimu galima priminti apie save tiems, su kuriais jau senokai buvo bendrauta“, – įžvalgomis dalinasi R.Šapalas.
Kalėdinio sveikinimo pagrindas
Nors kalėdinis sveikinimas, kaip įžvelgia R.Šapalas, yra priemonė padedanti sustiprinti tarpusavio santykius, tačiau kartu išsakytos mintys ir palinkėjimai turėtų būti paveikūs. A.Baranauskas priduria, kad šventinio sveikinimo sėkmė – nuoširdus dėmesys, leidžiantis sveikinimo gavėjui pasijausti ypatingu.
„Ne veltui daugelis įmonių stengiasi parengti išskirtines reklamas šiam periodui. Jos varžosi, kuri sukurs šiltesnį, jaukesnį kalėdinį klipą, tai juk yra irgi sveikinimo forma. Jeigu sveikinat klientus, tai galioja ta pati taisyklė – skirti laiko ir dėmesio. Sėkmingo sveikinimo dalis yra nuoširdumas ir dėmesys“, – sako A.Baranauskas.
Komunikacijos eksperto teigimu, rašant kalėdinį sveikinimą, reikia galvoti apie jo gavėją ir kokią emociją tai jam sukels.
„Sveikinant reikėtų galvoti ne apie save, o apie tą žmogų, kurį sveikini. Jeigu manai, kad žmogui tai sukelia gerą emociją, ar tai yra reklama, ar tai yra laiškas, kas tai bebūtų, tai – sėkmė“, – pabrėžia A.Baranauskas.
Popierinis ar elektroninis?
Komunikacijos agentūros „Brandnomika“ vadovo teigimu, sprendimas, sveikinimas bus popierinis ar elektroninis, parodo kur kas daugiau nei galvojote.
„Mano įsitikinimu, jeigu sveikinimas skirtas artimam žmogui, klientui ar partneriui, tada dažniausiai pasirenkama popierinė atvirutė. Taip yra dėl vyraujančių stereotipų. Toks formatas parodo, jog sveikinimo gavėjas yra svarbus.
Jei sveikinimas skirtas pažįstamiems, dažnai pasirenkami skaitmeniniai sveikinimai. Verta paminėti, kad įmonės, kurios viešai pasisako už tvarumą, paprastai renkasi skaitmeninį sveikinimo formatą“, – įžvelgia R.Šapalas.
Siunčiant, svarbi antraštė
Nusprendusiems kalėdinius sveikinimus siųsti elektroniniu paštu, komunikacijos ekspertas siūlo atkreipti dėmesį į kelis aspektus.
„Jeigu kalėdinis sveikinimas yra virtualus, derėtų pagalvoti apie elektroninio laiško antraštę. Gera antraštė – svarbus aspektas tam, kad laiškas būtų atidarytas. Juk apmaudu, skyrus daug laiko ir pastangų sužinoti, kad el. sveikinimas nebuvo perskaitytas.
Yra daug būdų sukurti patrauklią el. laiško antraštę. Mano patarimas – ją suasmeninti. Pavyzdžiui, rekomenduočiau paminėti siuntėjo vardą. Kalbant apie sveikinimo apipavidalinimą, mano įsitikinimu, svarbiausia yra idėja.
Pavyzdžiui, kartais siunčiami vaikų paramos akcijos atvirukai ir pan. Dažniausiai tokio atviruko siuntėjas remia kurią nors organizaciją ar judėjimą. Taip pat vertėtų turėti galvoje, kam bus siunčiamas atvirukas. Gal gavėjui yra svarbus koks elementas ar spalva. Jei siuntėjas atviruką suasmenintų, gavėjas tikrai įsimintų sveikinimą“, – dalinasi R.Šapalas.
Nesiųskite šabloniškų sveikinimų
Kalėdinis sveikinimas neturi būti šabloniškas, vertėtų sukurti originalų turinį, pabrėžia komunikacijos ekspertas R.Šapalas. Jo teigimu, į sveikinimą galima įtraukti ir asmeniškumą atskleidžiančių detalių.
„Jeigu rašoma artimam, svarbiam žmogui ar partneriui, turinys neturėtų būti šabloniškas. Nelabai būtų gerai, jeigu gavėjas gautų tą patį sveikinimo tekstą iš skirtingų žmonių. Tai rodytų, kad į sveikinimą pažiūrėjote gana atsainiai.
Dėl sveikinimo ilgio – čia svarbiausia turinys. Jeigu turite ir norite kažką daugiau pasakyti, rašykite. Jeigu rašote artimam žmogui, tekste galite paminėti kažką ypatingo, svarbaus – tai, kas įvyko per šiuos metus, ir palinkėti gražių švenčių. Jeigu rašote klientui ar partneriui, tekstas turėtų būti formalesnis: padėkokite už bendradarbiavimą, kartu pasiektus gerus rezultatus“, – įžvelgia R.Šapalas.
Taip pat vienas iš eksperto patarimų – nevengti įdomaus turinio, į kurį būtų galima įtraukti ir jaustukus.
„Žinoma, svarbu, kas skaitys sveikinimą. Žinant tai, galima pagalvoti apie įdomesnį turinį, stilių, gal net jaustukus (angl. emoji). Kaip minėjau prieš tai, suasmenintas tekstas, skirtas tik tam tikrai auditorijai bus vertinamas kur labiau nei šabloninis“, – priduria, R.Šapalas.
Kada išsiųsti geriausia
Svarbu ne tik sukurti originalų šventinį sveikinimą, bet ir žinoti, kada jį siųsti. A.Baranausko teigimu, šventiniam laikotarpiui vertėtų pasiruoši iš anksto ir įvertinti visus galimus trikdžius.
„Jeigu dovaną gimtadieniui perki tada, kai išsikvieti taksi važiuoti į svečius, tai irgi jau netinkamas laikas. Tad viską reikia planuoti iš anksto. Gruodis ir yra tas geras laikas sveikinti. Priemonę, kurią naudoji taip pat reikėtų įvertinti. Jei turi tiek klientų, kuriems parašysi dešimt sveikinimų ranka ir juos nuveši, tai čia vienos laiko sąnaudos, jeigu nori atspausdinti 100 000 atvirukų ir išsiųsti, tai spaustuvės pradėk ieškoti labai iš anksto“, – pastebi komunikacijos ekspertas.
Kelis praktinius patarimus, kad kalėdinis sveikinimas pasiektų ir pradžiugintų gavėją, atskleidžia ir R.Šapalas.
„Elementaru, kad jūsų tikslas – ne tik pasveikinti, bet ir kad sveikinimas būtų perskaitytas. Tarptautinė statistika rodo, jog Kalėdos yra ta šventė, per kurią sveikinimų sulaukiama daugiausiai. Todėl, norint padidinti tikimybę, kad jūsų sveikinimas jo gavėją pasiektų laiku, apie tai derėtų pagalvoti iš anksto.
Jeigu siunčiate popierinį atviruką klientui ar partneriui, rekomenduočiau, kad atvirukas gavėją pasiektų ne paskutinę darbo dieną prieš šventes, o bent kelias dienas prieš. Taip vienas iš pirmųjų parodysite dėmesį, o jūsų sveikinimas nepaskęsk kitų sveikinimų jūroje.
Jeigu planuojate siųsti skaitmeninį atviruką, nesiųskite jo paskutinę darbo dieną prieš šventes, švenčių išvakarėse. Iš savo patirties galiu pasakyti, kad paskutinę darbo dieną prieš didžiąsias žiemos šventes įmonėse dažniausiai dėmesys skiriamas bendravimui su darbuotojais, partneriais, kolegomis. Todėl labai tikėtina, jūsų sveikinimą gavęs gavėjas neturės laiko atidžiam skaitymui“, – nurodė R.Šapalas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.