Kaip stiprinti emocinę sveikatą dirbant nuotoliniu būdu

2020 m. kovo 23 d. 16:45
Lietuvoje paskelbtas karantinas daugelį žmonių paskatino likti namuose ir dirbti nuotoliniu būdu. Tai sukelia papildomų rūpesčių – kaip produktyviai tęsti darbus, bei pasirūpinti emocine sveikata dirbant neįprastoje aplinkoje.
Daugiau nuotraukų (2)
Personalo specialistė, debesų kompiuterijos bendrovės „Hostinger“ žmogiškųjų išteklių vadovė Gabija Jasiulionytė teigia, kad COVID-19 sukelta nežinomybė ir poveikis ekonomikai tiesiogiai atsiliepia žmonių emocinei sveikatai.
„Nežinomybė dėl ilgalaikių ekonominių pandemijos padarinių neišvengiamai turi įtakos žmonių savijautai ir darbo kokybei. Darbdaviai ir patys darbuotojai turėtų dėti visas pastangas, kad poreikio jaudinimuisi būtų kuo mažiau“, – sako G. Jasiulionytė.
Kasdieniai pokalbiai su darbuotojais kelia ūpą ir produktyvumą
Net jei įprastai kasdienių susirinkimų neturėdavote, karantino metu, kiekvieną dieną pradėkite komandiniu vaizdo skambučiu. Tai leis visiems vieniems kitus pamatyti, įsijausti į darbo dienos pradžią, pasidalinti vyraujančiomis nuotaikomis ir darbų prioritetais.
Prioritetus verta ne tik aptarti, bet ir užrašyti bendrame pokalbio lange. Svarbu prie to grįžti dukart per dieną: ryte surašyti dienos planus, o vakare apžvelgti, ką pavyko nuveikti. Reikėtų aptarti ne tik tai, kas buvo pasiekta, bet ir tai, kas nepavyko. Naudinga įvardinti kliūtis, ir kartu pasitarti, kaip jas įveikti.
G. Jasiulionytė rekomenduoja: „Pokalbiuose turėtų būti kuo mažiau formalumo. Venkite sausos klausimų-atsakymų sesijos, nes jos metu žmonės gali pasijausti, tarsi turi atsiskaityti už savo darbus. Tiek skambučiai, tiek susirašinėjimai yra ne oficialios ataskaitos, o galimybė vieni kitiems padėti. Tad nebijokite pajuokauti ar trumpam nukrypti nuo darbo temų. Tai mažina įtampą ir kelia darbuotojų nuotaiką“.
Dalinkitės patarimais motyvacijai ir nuotaika
Daliai darbuotojų darbas namuose gali būti naujiena. Tad svarbu kalbėtis ne tik apie užduotis, kurias reikia padaryti, bet ir apie būdus, kaip jas padaryti geriau, lengviau ar linksmiau. Paieškokite naudingos medžiagos, kuri padėtų palaikyti produktyvumą, motyvaciją ir nuotaiką. Pasidalinkite šiais straipsniais su kolegomis. Jei kažką jau išbandėte patys, pridėkite ir asmeninių įžvalgų. Paskatinkite komandą dalintis savo patirtimis, kas jiems geriausiai suveikė.
Pasiteiraukite darbuotojų ne tik apie darbus, bet ir apie savijautą
„Žmogus, kuriam kyla baimė ar panika, gali tapti apatiškas, o tai pamažu ima persiduoti ir kitiems komandos nariams. Todėl kalbant su komanda, būtina aptarti ne tik žmonių svarbiausius darbus, bet ir jų kasdienę savijautą“, – pabrėžia G. Jasiulionytė.
Apie savijautą kalbėti žodžiu kartais gali būti nedrąsu. Tokiu atveju galite sukurti internetinę apklausos formą. Joje pasiteiraukite apie darbuotojų savijautą. Leiskite užduoti jiems kylančius klausimus. Dalis užduodamų klausimų gali kartotis, juos apžvelkite viešai. Bet nepraleiskite ir pavienių klausimų, skirkite laiko sureaguoti į visus kolegų nuogąstavimus.
Suorganizuokite pokalbį su vadovais
Su darbuotojais turėtų bendrauti ne tik tiesioginiai komandų vadovai, bet ir įmonės vadovai. Karantino laikotarpiu žmonėms gali kilti klausimai ne tik apie jų pačių užduotis, bet ir apie bendrą įmonės situaciją. Todėl verta suorganizuoti darbuotojams skirtą atvirą video konferenciją, kurios metu vadovai pakomentuotų esamą įmonės padėtį, atsakytų į darbuotojams kylančius klausimus. Būtent jų žodis apie situaciją gali veiksmingai nuraminti visą komandą.
Parodykite rūpestį ne tik žodžiais, bet ir darbais
Darbuotojams į namus išsiųskite valgomų linkėjimų. Tai gali būti vaisiai, užkandžiai, vitaminai ar bet kas, kas leistų stabtelėti, pasilepinti ir grįžti prie darbų su nauja energija. G. Jasiulionytė sako: „Įprastai kai kuriuose ofisuose visuomet galima rasti vaisių, batonėlių ar kitų užkandžių. Norėjome, kad komandai dirbant nuotoliniu būdu, galimybė pailsėti ir pasistiprinti išliktų. Todėl užkandžių visiems išsiųsime tiesiai į namus.“
Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, po 2008 metų finansų krizės, Europoje antidepresantų vartojimas pakilo 40%. Tai signalizuoja, kad žmonės jautriai reaguoja į pasaulyje vykstančias situacijas, kurių patys negali kontroliuoti. Tad karantino bei nuotolinio darbo laikotarpiu, būtina skirti ypatingai daug dėmesio darbuotojų savijautai, bei nežinios jausmo mažinimui.
Tai, kaip šiuo laikotarpiu pasirūpinsite kolegų savijauta, nulems požiūrį, su kuriuo jie grįš į biurą karantinui pasibaigus. Jei dabar elgsitės dėmesingai, tuomet net ir prabėgus keleriems metams, kolegos prisimins ne darbo krūvį, kurį turėjo namuose, o rūpestį, kurio sulaukė iš savo komandos.
karantinas^Instantdarbas iš namų
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.