Moksliniais tyrimais jau seniai įrodyta, kad muzika ima keisti mūsų smegenų darbą tą pačią akimirką, kai ją išgirstame. Šį stulbinantį jos poveikį žinojo jau senųjų laikų civilizacijos. Pavyzdžiui, žyniai transo būseną pasiekdavo būtent padedami muzikos – ritmiškų būgnų garsų ir pasikartojančios melodijos.
Šiuolaikiniame pasaulyje muzikos poveikis mūsų jausmams ir veiksmams taip pat nėra pamirštas. Šiandien muzikos terapija naudojama net medicinoje: pastebėta, kad ji gerina smegenų tonusą, atpalaiduoja raumenis, o kartais veikia kaip nuskausminamieji. Sportininkai prieš svarbias varžybas taip pat dažnai pasineria į muziką, nes ji padeda susikaupti, atsiriboti nuo pašalinių trikdžių ir į aikštelę žengti maksimaliai pasiruošus pergalei.
Dažnai muzika mus veikia net tuomet, kai to sąmoningai nejaučiame. Garsų poveikį mūsų smegenų veiklai ir veiksmams tyrinėjantys mokslininkai sako, kad muzika gali nulemti net tai, ar užėję į parduotuvę ką nors joje įsigysime. Jei prekybos vietoje skambanti muzika mums nepatiks, galime tiesiog apsisukti ir išeiti, nors paskui logiškai net negalėtume paaiškinti, kodėl priėmėme tokį sprendimą.
Dėl šios priežasties kai kurie parduotuvių savininkai skambančios muzikos parinkimą patiki profesionalams. Pavyzdžiui, lietuviško trikotažo „ABOUT“ parduotuvėje skambančią muziką parinkinėja laidų vedėjas Richardas Jonaitis. Kliento prašymu buvo sukurtas specialiai „ABOUT“ pirkėjams – šiuolaikiškiems ir moderniems žmonėms – tinkantis garso takelis.
Kadangi „About“ apatinio trikotažo kolekcijos yra skirtos labai įvairiems žmonėms, tai ir parduotuvės garso takelį sudaro labai įvairi, bet skoningai parinkta muzika – juk sidabro jonais prisodrinto apatinio trikotažo perkančio verslininko ir patogumo laisvalaikiui ieškančio snieglentininko muzikiniai skoniai gali būti skirtingi.
Pasak specialistų, muzika versle užima labai svarbią vietą, tačiau sudarant parduotuvėje skambantį garso takelį labai svarbu gerai pažinti savo klientus. Tinkamai parinkta muzika akimirksniu suteikia tam tikrą nuotaiką, ramina ir atpalaiduoja, padeda atsikratyti įtampos bei jaustis laisvai. Be to, muzika reikšminga ne tik siekiant klientams suteikti teigiamų emocijų, bet ir darbuotojų motyvacijai. Visą dieną skambant gerai muzikai kyla darbuotojų motyvacija ir nuotaika, o tai greitai pajunta ir į parduotuvę užsukę pirkėjai.