Jei su grubiu elgesiu susidūrėte parduotuvėje ar autobuse, nepraraskite
savitvardos! Išties, patarti lengva, o įgyvendinti sunku. Tuomet
pagalvokite: ar verta jaudintis dėl šiurkštaus skriaudiko elgesio?
Juk galutinis „agresoriaus“ tikslas – išvesti iš kantrybės, sulaukti
atsakomosios replikos. Nereikia jo nudžiuginti tokia „dvikovos“
baigtimi. Tegu jis pasitraukia iš mūšio lauko pralaimėjęs.
Į skriaudiko grubumą reikia atsakyti oriai, duodant jam suprasti, kad
nesate nusiteikę dalyvauti tolesnėje diskusijoje. Štai keletas
„antichamiškų“ frazių: „Deja, nebūsiu jums tinkamas pašnekovas“,
„Šiandien mano nuotaika puiki, jums nepavyks jos sugadinti“.
Toli gražu ne kiekvienas žmogus gali būti išradingas, bendraudamas su
chamu. Psichologų teigimu, nesugebėjimas laiku atsikirsti dažnai tampa
jaudulio priežastimi, o incidentas ilgam palieka
nemalonias nuosėdas. Jei esama padėtis reikalauja atsakymo
nedelsiant, o į galvą neateina jokia mintis, pakanka vieno žvilgsnio.
Psichologai siūlo mažą gudrybę, kuri, tiesą sakant, reikalauja tam tikro
aktorinio meistriškumo. Išgirdę grubią frazę, giliai
įkvėpkite, nukreipkite įdėmų žvilgsnį į „oponento“ viršunosę ar kokią
nors jo kostiumo dalį, po to mintyse suskaičiuokite iki 10. Kai chamo
žodyno atsargos išseks ir jis paklaus, ko į jį taip spoksote,
nustebęs/usi paklauskite: „Atleiskite, jūs kažką pasakėte!“ Po šių
žodžių storžieviui tapsite neįdomus/i.
Po grubumo, šiurkštaus elgesio kauke paprastai slepiasi asmeninės
problemos ir kompleksai, kuriuos žmogus bando „užmaskuoti“ tokiu
elgesiu. Gali būti, kad prekybos centre grubiai atrėžusi pardavėja
susipyko su sutuoktiniu ar mylimuoju. Žinoma, tai nereiškia, jog toks
jos elgesys pateisinamas, bet keičia vaidmenis susiklosčiusioje
situacijoje: jau ne jūs esate jos grubumo auka, o ji tampa savo emocijų
įkaite.
Jei į pardavėjos grubumą reaguosite negatyviai, tuomet perimsite jos
skleidžiamą neigiamą energetiką. Ar jums to reikia? Geriausias
variantas – šypsena ir charakteringas atsakymas, kaip antai: „Nereikia
nusiminti, viskas bus gerai“. Pamatysite, pardavėjos grubumo neliks nė
kvapo.
Su šiurkščiu elgesiu neretai susiduriame ir valstybinėse įstaigose. Tos
srities tarnautojai, viena vertus, neretai turi kažkokią galią (duoti
pažymą ar atsakyti, pasirašyti ar ne), kita vertus, jaučia savo
anonimiškumą. Jie – viso labo tik dalis sistemos ir dirba,
prisidengdami jos vardu.
Jūsų tikslas: išmušti skriaudiką iš vėžių. Mandagiai pasiteiraukite jo
asmeninių duomenų ar paprašykite jo viršininkų koordinačių.
Veikiausiai, valdininkas sutriks ir prikąs liežuvį.
Parengė Ona Kacėnaitė