Moteris pasakojo, kad ateiti į būrimo seansą ir pasikalbėti apie ateitį, ilgaamžiškumą bei sveikatos problemas nusprendė išvydusi būrėją televizijoje.
„Per televizijos laidas ji man atrodė labai malonus, šiltas žmogus, todėl labai norėjau pas ją apsilankyti, sužinoti ateitį. Tačiau viskas vyko kiek kitaip – kai atėjau pas ją sutartu laiku, ji vos vieną kartą nukėlė kortų kaladę ir daugiau į ją net nežvilgtelėjo. V.Budraitytė daugiausiai laiko seansu metu, kuris truko vieną valandą, kalbėjo apie savo gyvenimą, savo maisto racioną ir pan.“, – skundėsi Valerija.
Išgąsdino seanso kaina
Paprašyta prisiminti būrimo seansą ir papasakoti, ką būrėja jai išpranašavo, paaiškėjo, kad moteriai buvo pasakyta nemažai teisybės. „Ji nurodė mano zodiako ženklą, pasakė, kad buvau išsiskyrusi, tačiau ėmė šmeižti mano buvusįjį ir vadino jį alkoholiku, nors jis toks tikrai nėra. Būrėja papasakojo ir apie mano dukrą, kuri gyvena Anglijoje, spėjo, kad artimiausiu metu keisiu darbovietę. Man tas klausimas buvo labai svarbus, nes šiuo metu esu nežinioje“, – sakė ji.
Druskininkietė teigė, kad ją labai suglumino būrėjos kalbos apie antsvorį. „Kai tik atėjau, ji ėmė kalbėti, kad aš labai daug sveriu, kad man laikas susiimti ir pakeisti mitybą. Aš ir pati žinau, kad mano svoris didelis, tačiau buvo nemalonu, kai apie tai kalbėjo būrėja. Ji man ant lapo liepė susirašyti ir maisto produktus, kurių neturėčiau valgyti, norėdama būti ir jaustis sveika“, – prisiminė Valerija.
Moteris sakė, kad ją labiausiai jaudina sumokėti 38 eurai už būrimo seansą. „Prabuvau pas Vaivą valandą. Ji iš manęs paėmė 38 eurus, tačiau nemanau, kad tiek buvo verta mokėti už paprastą pasikalbėjimą, kuris buvo susijęs labiau su Vaivos gyvenimu, pagyromis apie jos dukrą, bet ne konkrečiai apie mane. Būrėja man ir jokio kvito nedavė už paslaugą. Tikrai jaučiuosi pikta“, – skundėsi ji.
Paklausta, kodėl seanso metu nesugebėjo pati suformuluoti klausimų apie ateitį ir užduoti jų būrėjai, ji teigė, jog seanso metu jautėsi sutrikusi. „Aš ir pati nelabai suprantu, kodėl neuždaviau konkrečių klausimų. Jaučiausi nejaukiai, Vaiva atrodė visa galva už mane pranašesnė“, – guodėsi specialiai iš Druskininkų į Vilnių dėl būrimo seanso vykusi Valerija.
„Ko klausė, tą ir pasakiau“
Situaciją pakomentavo ir pati būrėja V.Budraitytė. „Kortas visada dedu tik vieną kartą, o kaladę laikau rankose. Dažnai manęs klientai klausia, kodėl aš nežiūriu į kortas, tačiau, patikėkite, aš mintinai matau jas, turiu vizualinę atmintį“, – tikino moteris.
Ji prisiminė pas ją atėjusią Valeriją ir sakė, jog klientė tikrai gavo visus atsakymus apie sveikatą, kuri jai ir rūpėjo. „Sudiktavau jai sąrašą produktų, ką reikėtų valgyti, ko atsisakyti, pateikiau literatūros sąrašą, dokumentinių filmų pavadinimus – taip to seanso laikas ir praeina. Susitikimas su manimi trunka akademinę valandą, kuri tikrai praeina nejučia“, – sakė ji.
Paklausta dėl klientę sujaudinusios seanso kainos, garsi astrologė sakė, kad kiekvienas pas ją užsukantis klientas kainą žino iš anksto, nes ji yra pasakoma dar registruojantis telefonu.
„Ji tikrai žinojo kainą, todėl piktintis neturėtų. Gal moteris galvojo, kad aš labdarą dalinu, jei kreipiamasi dėl sveikatos. Aš tikrai žinau, kad mano patarimai jai padės, ir jeigu ji jais pasinaudos, ateis antrą kartą pas mane“, – šypsojosi Vaiva.
Vaivos vyras gynė žmoną
Žinomų Lietuvos žmonių pamėgtos būrėjos ir astrologės V.Budraitytės vyras, taip pat besisukantis šiame versle, Gaudentas Naujokas išsakė savo nuomonę apie pas jį ir pas žmoną užsukančius nepatenkintus klientus.
„Žmonės karts nuo karto tiesiog nežino, ko nori. Kartais įvyksta nesusikalbėjimas. Iš tiesų, tai labai retai girdžiu, kad Vaiva kalbėtų apie savo asmeninį gyvenimą ir jo peripetijas. Jeigu to reikalauja situacija ir reikia pateikti konkretų pavyzdį kaip patarimą, žinoma, kad ji kalba per savo prizmę, pateikia konkretumus, tačiau gali būti ir taip, kad atėjęs žmogus paprasčiausiai tiesiog nesuvokia, ką norima tuo pasakyti“, – sakė vyras.
Paklaustas, kiek laiko trunka seansas ir ar galėjo būti taip, kad Vaiva tiesiog jį baigs po valandos, vyras kantriai aiškino. „Būrimo seansas paprastai trunka 45-60 minučių. Jei žmogus ateina neturėdamas klausimų ir nesugeba jų suformuluoti, mes bandome nurodyti tam tikras gaires. Bet kokiu atveju reikia klausti, kad būtų pateikti atsakymai. Tačiau jei klausimų nėra, seansas virsta laiko eikvojimu“, – sakė jis.
Vyras tikino, kad daug mažiau nesusipratimų dėl nenusisekusių seansų būtų tuo atveju, jei žmonės ateitų pasiruošę. „Vieni ateina užsirašę juos dominančius klausimus, kiti jiems iškyla seanso metu, treti išeina net gerokai anksčiau negu teoriškai turėtų trukti seansas, nes išgirdę reikiamus atsakymus nebenori užsibūti. Neįtiksi visiems“, – tvirtino pašnekovas.
G.Naujokas, išgirdęs klientės repliką apie negautą kvitą už paslaugas, paaiškino, kad jie su Vaiva dirba pagal verslo liudijimą. „Jeigu žmogui reikalingas kvitas, tegul paprašo – mes jį užpildysime ir duosime. Jeigu žmogui pačiam nereikia, tikrai kiekvienam atėjusiam nesiūlome“, – teigė jis.
Vartotojas turi prašyti kvito už paslaugą
Teisingumo ministerijos visuomenės informavimo skyriaus patarėjas Audris Kutrevičius sakė, kad magijos paslaugų teikėjai, kaip ir kiti verslininkai, turi būti įregistravę (įsteigę) savo veiklą. Šios paslaugos vartotojas turėtų prašyti, kad jam būtų išduotas kasos aparato kvitas ar kitas paslaugos teikimą patvirtinantis dokumentas (tai yra įrodymas, kad naudojotės teikiama paslauga). Tačiau jei klientas neprašo, būrėjas nepadaro jokio nusižengimo, pats kvito nepasiūlydamas.
A.Kutrevičius atkreipė dėmesį, kad tarp paslaugos teikėjo ir vartotojo gali būti sudaryta ir rašytinė paslaugų teikimo sutartis, nors nei Civilinis kodeksas, nei kiti teisės aktai nenumato privalomo rašytinės sutarties sudarymo dėl šios srities paslaugų. Tokioje sutartyje galima numatyti, kokios paslaugos vartotojui bus teikiamos, taip pat numatytos sąlygos, kuomet vartotojui turi būti grąžinami visi ar dalis sumokėtų pinigų (pavyzdžiui, neišsipildžius pranašystei ar nesulaukus pažadėtos konkrečios sėkmės).
Magijos paslaugos teikėjas taip pat neturi teisės daryti įtakos vartotojo apsisprendimui nesąžiningais būdais – tai draudžia Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymas. Šis įstatymas draudžia klaidinančią ir agresyvią komercinę veiklą. Pavyzdžiui, jei burtininkas tvirtina, jog nenupirkus jo paslaugų vartotoją ištiks nelaimė, tai yra akivaizdi agresyvi komercinė veikla. Siekdamas išvengti nelaimės, kuria burtininkas pagrasino, vartotojas gali pirkti paslaugas už didelius pinigus, ko turbūt nedarytų kitomis aplinkybėmis.
VMI ragina pranešti apie įtarimą keliančius atvejus
A.Kutrevičiui antrino ir Valstybinės mokesčių inspekcijos Vilniaus Mokestinių prievolių departamento direktorė Edita Glumbakienė. Vilniaus AVMI pažymi, kad vykdyti ezoterinę veiklą gyventojai gali įteisindami ją dvejopai: įsigydami verslo liudijimą „Astrologijos veikla“ arba registruodami individualią veiklą pagal pažymą „Kita, niekur kitur nepriskirta, asmenų aptarnavimo veikla“.
Šiuo metu galiojančiuose teisės aktuose yra įtvirtinta, jog fiziniai asmenys, vykdantys individualią veiklą pagal verslo liudijimą, pirkėjo prašymu privalo išduoti prekės/paslaugos apmokėjimą patvirtinantį dokumentą-kvitą. Būrimo paslaugas teikiantys asmenys, įregistravę individualią veiklą pagal pažymą, taip pat privalo išrašyti galiojantį apskaitos dokumentą.
Vilniaus AVMI ragina gyventojus visuomet reikalauti kvito arba sąskaitos – faktūros, taip ne tik užkertant kelią galimam pajamų neapskaitymui, tačiau kartu gaunant įrodymą, jog paslaugą įsigijo iš konkretaus paslaugos tiekėjo ir už ją atsiskaitė. Šie dokumentai labai svarbūs siekiant žalos atlyginimo dėl nekokybiškos paslaugos.
Mokesčių inspekcija taip pat primena, jog gyventojai, įtarę arba turintys informacijos apie galbūt neapskaitomas pajamas, „vokelius“, kvitų neišdavimą arba kt. mokestinius pažeidimus, apie tai gali pranešti VMI pasitikėjimo telefonu 1882, užpildydami elektroninę anketą VMI svetainėje www.vmi.lt arba pasinaudodami programėle išmaniesiems telefonams „Pranešk“ arba apsilankę Mokesčių inspekcijoje.