Didžiosios Britanijos daugiamilijoninėje sostinėje Londone gimusi ir augusi Maria neabejoja – tinkamai apsirengęs žmogus per darbo pokalbį kur kas labiau pasitiki savimi.
Nesvarbu, gaus Simonas darbą po pokalbio banke ar ne, šių drabužių jam grąžinti nereikės.
Fėja, aprengusi Pelenę, užsakė ir karietą į karaliaus rūmus, o Simonui su naujais drabužiais buvo įteikta 10 svarų (11 eurų) kelionei į banką, kur jo laukė pokalbis su galimu darbdaviu.
Simonas tapo vienu iš kelių tūkstančių klientų, kuriais kasmet prieš darbo pokalbį pasirūpina „Suited & Booted“, sugebėjusi kilniam tikslui suvienyti profesionalius stilistus ir brangių drabužių parduotuves.
Po pusės metų neveiklos dėl karantino šį rudenį organizacija atnaujino darbą.
– Lietuvoje, kur veikia nemažai labdaros organizacijų, negirdėjau nieko panašaus. Kaip kilo mintis rengti bedarbius? – paklausiau M.Lenn.
– Daug kas gyvenime vyksta atsitiktinai – labdaros projekto idėją man pasiūlė buvusi kolegė, nes jai atrodė, kad moku organizuoti ir galėčiau padėti buvusiems benamiams.
Iš pradžių galvojau apie ką nors panašaus į garsiojo kulinaro Jameso Oliverio tipo virtuvę, kur benamiai mokomi gaminti maistą. Tačiau netrukus išgirdau, kad yra svarbesnis poreikis – drabužiai jų darbo pokalbiui. Pakalbėjau su daugybe žmonių, ir 2012 metais mes pradėjome dirbti.
– Kiek žmonių jūs aprengiate per metus?
– Jau pirmaisiais metais turėjome 700 klientų. Ir iki karantino, kuris buvo įvestas dėl koronaviruso šių metų kovą, aprengdavome po 2 tūkstančius klientų per metus.
– Kaip išsirenkate žmogų, kuriam padėsite?
– Pas mus ateina benamiai, žmonės, pasveikę nuo priklausomybių, buvę kaliniai arba kalintys atviruose kalėjimuose – kiekvienas, kuriam reikia pagalbos einant į darbo pokalbį, čia jos sulaukia.
Visi mūsų klientai ateina tik susitarę iš anksto ir su įdarbinimo agentūrų ar kitų pagalbą teikiančių organizacijų rekomendacijomis.
Mes dirbame su daugybe organizacijų – įdarbinimo centrais, nakvynės namais, socialinių paslaugų organizacijomis – maždaug su pora tūkstančių įstaigų, siunčiančių mums žmones, kuriuos reikėtų tinkamai aprengti būsimam darbo pokalbiui.
Ir mes juos aprengiame gerais kostiumais ir marškiniais, užrišame kaklaraiščius ir apauname batais ne vien tam, kad jie gerai atrodytų, bet ir kad geriau jaustųsi.
– Kodėl jūsų klientai tiktai vyrai?
– Kai pradėjome darbą, organizacija, aprengianti moteris darbo pokalbiams, jau buvo.
Dabar yra ir daugiau tokių moteris darbo pokalbiams rengiančių organizacijų, vieną jų net globoja princo Harry žmona Meghan Markle.
– Ar jūs irgi turite panašaus kalibro globėjų?
– Taip, tai Rawenas Williamsas, buvęs Kenterberio arkivyskupas.
– Kodėl svarbu tinkamai apsirengti darbo pokalbiui?
– Akimirka, kai jūs įeinate į kambarį, ir dar maždaug 30 sekundžių – laikas, per kurį kiti susidaro tvirtą įspūdį apie jus. Tik žvilgtelėję jie iš karto nusprendžia, kas jūs per žmogus. Todėl tai, kaip jūs apsirengęs, irgi lemia jų nuomonę.
Jei negailėjote laiko rinkdamasis tinkamus drabužius – esate žmogus, kuris tikrai nori šito darbo. Kadangi to darbo paprastai norite ne tik jūs, šiose varžybose privalote padaryti viską, kad atrodytumėte kuo geriau.
Tai pasitikėjimo savimi problema. Jei daugelį metų buvote bedarbis ar atsigaunate po psichikos ligų, jums reikia paramos ir patarimų. Jei duotume tokiam žmogui pinigų ir nusiųstume į parduotuvę apsipirkti, jis nežinotų, ką pirkti.
Todėl kai ieškantys darbo ateina pas mus, pirmiausia juos įvertina stilistas.
Mes turime nuostabių stilistų, kurie priekabiai derina atspalvius ir prie kostiumo parenka geriausiai tinkančius marškinius, kaklaraištį. Taip aprengtas žmogus iš mūsų išeina jausdamasis tikrai ypatingas.
Visiems savo klientams parenkame kostiumus, batus, marškinius. Bet jei žmogus nori gauti kūrybinį darbą, stengiamės, kad jis išsiskirtų savitu stiliumi – siūlome skirtingos spalvos švarką ir kelnes, ryškesnį kaklaraištį.
***
Visą straipsnį skaitykite šeštadienio „Lietuvos ryto“ priede „Gyvenimo būdas“.