Verslininkas su žmona Jolanta, kadaise pusiau juokais sugalvoję apvažiuoti pasaulį motociklu, dabar tarsi ir laikosi šio plano.
Pamatę didžiąją dalį Europos ir Azijos, jie nusprendė šį kartą kelionę pradėti nuo Aliaskos Šiaurės Amerikoje ir pasiekti Pietų Amerikoje esančią Argentiną.
Kartu su Navickais keliaus ištikimas bendražygis Sigitas Kviklys, taip pat – Albinas ir Audronė Matuzai.
Buvęs Vilniaus vadovas važiuoja patikimu „BMW R1200GS“ motociklu, tačiau ilgoje kelionėje greičiausiai neapsieis be padangų ir tepalų keitimo.
V.Navickas džiaugėsi, kad motociklininkus visame pasaulyje žmonės sutinka labai šiltai, – visuomet pasiūlo nakvynės vietą, pamaitina ir paploja per petį.
Keliautojų motociklai jau iškeliavo į Aliaskoje esantį Ankoridžą. Rugpjūčio 19-ąją ten atskris ir jų savininkai.
V.Navickas tikisi, kad pavyks be trukdžių iš muitinės atsiimti motociklus, surinkti dalis, kurios buvo nusuktos juos pakuojant, ir greitai leistis į kelionę.
Atmetus dokumentų tvarkymą, motociklininko pasirengimas kelionei yra paprastas. Užtenka įsidėti keletą atsarginių detalių ir įrankių, du rūbų komplektus – nuo traumų saugančią aprangą ir šortus bei marškinėlius.
Kolektyvas planuoja kaip niekada ilgą žygį motociklais. Skrydžio atgal į Europą bilietai užsakyti tik gruodžio 3 dienai ir dar pasiliekant galimybę keisti datą.
JAV ambasados darbuotojai ir išeiviai iš Lietuvos patarė būti itin atsargiems šiaurinėje Meksikos dalyje. Pirmus 80 kilometrų rekomendavo važiuoti nesustojant ir neatsisukant atgal.
Keliautojai nerimauja ir dėl to, ar atvykus į Panamą pavyks pasiekti Kolumbiją. Dėl regiono nusikalstamų grupuočių pomėgio plukdyti narkotines medžiagas keltų reisai praėjusiais metais ir vėl buvo atšaukti.
V.Navickas tikisi, kad jiems padės mažas turistų grupeles tuo maršrutu plukdančių jachtų savininkai.
Navickai pripažįsta, kad ispaniškai kalbėti nemoka, tačiau to pernelyg nesureikšmina.
Kaip gestai ir popierius su rašikliu juos gelbėjo Kinijoje, taip šios bendravimo priemonės turėtų gelbėti ir Pietų Amerikoje.
Taip pat jie nevengia pasinaudoti turizmo informacijos centrų teikiama pagalba. Be to, kelyje visuomet galima sutikti britą, amerikietį ar lietuvį.
„Prisimenu, viename Laoso kaime su motociklais sustojome prie turgaus, ir mus pamatė Londone gyvenanti čekė ir britas. Jie nustebo, klausė, iš kur mes atsiradome“, – prisimena V.Navickas.
Kelionėje teks aplankyti net 16 šalių, tačiau verslininkas jau žino, kad į pasienio postą derėtų atvykti rytą, mat čia gali užtrukti. Be to, naktimis kai kurie pasieniečiai tiesiog nedirba.
Sunkiausia per visą kelionių istoriją jam buvo kirsti Turkijos sieną su Sirija. Pasienyje teko praleisti penkias valandas vaikštant nuo pareigūno prie pareigūno ir mokant visiems jiems už draudimą, laikinąjį motociklo įvežimą, civilinės atsakomybės draudimą, vizą, ekologijos mokestį ir kitas rinkliavas.
Kelionės grafikas įprastai būna griežtas – pusę devynių ryto komandos nariai sėda ant motociklų ir važiuoja visą dieną. Stengiasi per dieną įveikti bent 300 kilometrų, o jei pakeliui yra lankytinų vietų, ir jas pamatyti.
Po šešių dienų tokio intensyvaus važiavimo keliautojai vieną dieną leidžia sau pailsėti.
Tradiciškai keliautojai ir šį sykį ketina sekti lietuvybės pėdsakais – laukia susitikimai su išeivių bendruomenėmis Vankuveryje, San Fransiske, Los Andžele, taip pat Meksikos, Kolumbijos, Argentinos miestuose.
„Važiuodami visuomet turime lietuviškus akcentus: marškinėlius, kepurėles. Tam tikrą misiją vis tiek atliekame.
Kartais mūsų paklausia, kaip konkrečiai mes tai darome. Užtenka pavyzdžio, kai Laose sutikti britai pasakė, kad lietuviai – šaunuoliai“, – apie šalies vardo garsinimą kalbėjo V.Navickas.
Dar neišvykęs į planuojamą kelionę, jis jau žvalgosi į Afriką – ieško kitos kelionės maršruto. Tačiau užkietėjęs keliautojas apgailestavo, kad dėl ten nuolat vykstančių pilietinių karų pervažiuoti viso Juodojo žemyno vienu bandymu turbūt neįmanoma.
Skaičiai ir faktai
2008 m. Lietuva (Vilnius)–Ispanija–Marokas.
2009 m. Turkija (Stambulas)–Sirija (Alepas, Chomsas, Palmyra, Damaskas, Beirutas) ir atgal.
2012 m. Argentina–Čilė ir atgal (įveikta 10 tūkst. kilometrų).
2013 m. Lietuva (Vilnius)–Latvija–Rusija–Kazachstanas–Kinija–Laosas–Tailandas (Bankokas), kelionė truko 40 dienų.
2014 m. Lietuva (Vilnius)–Švedija–Danija–Anglija–Airija ir atgal.
2015 m. (planas). Kanada–JAV-Meksika–Hondūras–Kosta Rika–Nikaragva–Panama–Kolumbija–Peru–Bolivija–Čilė–Argentina.