Atgaivino sovietmečio relikviją
Klaipėdoje gyvenantis A.Stonis yra aistringas senųjų automobilių gerbėjas. Bene labiausiai jį domina sovietmečio laikų lengvieji automobiliai. Prieš penkerius metus vyro širdis suvirpėjo, kai Ignalinoje pamatė dar 1967 metais gamintą, bet vis dar krutantį automobilį „Zaporožec“.
Sovietmečiu tokius Ukrainoje, Zaporožės mieste surinktus automobilius žmonės švelniai vadindavo „zapukais.“ Dabar jų beveik neliko – visi nukeliavo į metalo laužynus. Tik vyresnio amžiaus žmonės dar prisimena „brandaus socializmo“ laikų technikos stebuklą “zapukus“. Jaunimui šis žodis – tuščias garsas arba tik metalo laužo krūva.
„Aš galvoju šiek tiek kitaip – man tokios mašinos – ne šlamštas, o saugotinas automobilizmo paveldas, savotiškas praeities gyvenimo atspindys. Todėl nusprendžiau nusipirkti „zapuką“ ir jį atgaivinti, – pasakojo 32 metų A.Stonis, dar įsigijęs ir kitą sovietmečio įžymybę – Toljačio mieste vėliau pagamintą lengvąjį automobilį „Žiguliai“.
Pasitelkęs į pagalbą garažų kvartalo kaimyną, A.Stonis suremontavo „Zaporožec“ variklį, sutvarkė kėbulą, atnaujino saloną. Mėlyna spalva nudažytas automobilis, kurį klaipėdietis vadina ne „zapuku“, o „kupriuku“, dabar vėl smagiai rieda uostamiesčio gatvėmis ir net greitkeliais.
Įdomios relikvijos savininkas tikina, kad jo „kupriukas“ – išskirtinė mašina: „Gatvėje pamatę tokį automobilį žmonės nešiurpsta, nesišaipo iš vairuotojo. Visi maloniai šypsosi, pamoja ranka, net kelių patruliai pasisveikina, atiduoda pagarbą. Turbūt visiems smagu, kad „senolis“ dar važiuoja“.
Sugalvojo įdomią fotosesiją aerodrome
Antikvarinis automobilis A.Stoniui tapo gyvenimo būdo dalimi. Kaštonų gatvės garažą, kuriame laikomas „kupriukas“, klaipėdietis pavertė įdomių susitikimų, bendravimo su artimiausiais draugais erdve. Jis – lyg klubas, kuriame vyksta muzikos vakarai, fotosesijos, kitokios alternatyvios akcijos, sutraukiančios nemažai smalsuolių.
„Pagrindinė neformaliu renginių ašis – garaže arba lauke stovintis automobilis „Zaporožec“. Viską aprašau savo tinklaraštyje. Garažo kaimynai akcijų nesmerkia, net paremia – juk mes niekam netrukdome. Draugus raginu netysoti ant sofos, nespoksoti į televizorių – verčiau pajudėti, ką nors įdomaus sugalvoti ir padaryti“, – pasakojo A.Stonis.
Prieš porą mėnesių A.Stoniui šovė į galvą mintis – surengti alternatyvią fotosesiją uostamiesčio pašonėje įsikūrusių „Klaipėdos avialinijų“ aerodrome. Pagal sumanytą kokia nors išvaizdi mergina turėjo pozuoti fotografui sovietmečio technikos relikvijų – vis dar skraidančių vienmotorių orlaivių An-2 ir važiuojančio automobilio „Zaporožec“ – fone.
A.Stonį tokiai akcijai įkvėpė populiarus pasaulinis tinklalapis, publikuojantis erotiškas merginų nuotraukas. Modeliais tampa gražuolės, atsiuntusios savo nuotraukų, iš kurių portalo tvarkytojai fotosesijoms atrenka tinkamiausias. Po to balsuojama – daugiausia internautų simpatijų pelniusios merginos gali sulaukti ne tik solidžių honorarų, bet kino filmų prodiuserių, garsių modelių agentūrų dėmesio.
Pagrindinė dalyvė atskrido iš Anglijos
„Gausiai lankomos interneto svetainės “Suicide girls“ kūrėjus labiausiai domina išskirtinė modelių išvaizda – spalvingos ir neįprastos tatuiruotės ant merginų kūno, auskarai, žiedai, kitokie aksesuarai. Kai kurios erotikos ribas peržengiančios gražuolių fotosesijos konservatyvių pažiūrų žmones gali šokiruoti“, – perspėja A.Stonis.
Nusprendęs surengti panašią fotosesiją A.Stonis per socialinius tinklus ilgokai ieškojo modelio.
Vežimas pajudėjo, kai atsiliepė viena Didžioje Britanijoje gyvenanti lietuvė, išrinkta tinklalapio „Suicide girls“ modele. Susidomėjusi galimybė pozuoti neįprastoje aplinkoje buvusi klaipėdietė atskrido iš Londono.
Fotosesijos idėjos autorius A.Stonis jau buvo subūręs talkininkus – fotografę Jurgitą Jablonskienę, visažistę Somantą Pazdrazdienę, šukuosenų meistrę Agnę Steckytę.
Klaipėdos parašiutininkų klubo nariai komandą supažindino su aerodromo šeimininkais. Akcijos dalyvius konsultavo vienas „Klaipėdos avialinijų“ darbuotojas, buvęs lakūnas, kurį A.Stonis mini geru žodžiu: „Jis tiek daug žino apie aviaciją, mums buvo įdomu klausytis jo pasakojimų apie orlaivius An-2“.
Kodėl A.Stonį ir jo draugus sudomino šie, o ne kokie nors kiti civilinės aviacijos objektai ? Klaipėdietis sako, kad jį sužavėjo oreivystės praeitimi dvelkiančio lėktuvo An-2 išvaizda – jo konstrukcija ir dizainas.
„Kai oro uoste pamatėme tuos lėktuvus, atrodė, kad iš kabinų iššoks tuoj ūsuoti, odiniais švarkais ir galifė kelnėmis vilkintys oreiviai. Sužinojus, kad An-2 ir „Zaporožec“yra bendraamžiai, pasidarė dar įdomiau“, – įspūdžiais dalijosi A.Stonis
Komandą pribloškė netikėta žinia
Šiais laikais šalia naujausių modelių „Ferrari“, „Mercedes Benz“ ir kitų prabangių automobilių nufotografuotos gražuolės jau nieko nestebina. Reklaminėms fotosesijoms naudojami šiuolaikiški oro laineriai – irgi jau kasdienybė.
Tačiau ar kokiam nors patrakėliui buvo toptelėjusi į galvą mintis išskirtinės išvaizdos merginas užtupdyti ant senutėlio orlaivio An-2 ir įamžinti jų grožį autotransporto dinozauro – sovietinio automobilio „Zaporožec“ – fone?
„Nežinau, kas buvo anksčiau. Aviatoriai, su kuriais mums teko bendrauti, neprisimena panašių fotosesijų. Galbūt mes pirmieji pasaulyje sumanėme tokią fotosesiją. Buvo smagu, kad viskas pavyko“, – įgyvendinta svajone džiaugėsi A.Stonis.
Viešnagė gerokai nudrengtame “Klaipėdos avialinijų“ aerodrome, kur išrikiuoti senutėliai lėktuvai An-2, visiems neįprastos fotosesijos tokio Lietuvos civilinės aviacijos paveldo fone dalyviams paliko malonius prisiminimus.
Pagrindinė akcijos dalyvė, interneto svetainėje “Suicide girls“ pseudonimu „Gigi gold“ prisistatanti lietuvė, specialiai atvykusi iš Londono pozuoti šalia reliktinio orlaivio sraigto menčių ir jo kabinoje, irgi buvo patenkinta.
Po mėnesio netikėta žinia, kad toks pat „Klaipėdos avialinijų“ lėktuvas, skridęs iš Geteborgo į Klaipėdą, virš Baltijos patyrė katastrofą ir nugarmėjo į jūros dugną, pribloškė A.Stonį ir jo komandą – niekas to nesitikėjo.
Unikalios fotosesijos dalyviai dabar gaudo žinias apie gelbėtojų veiksmus Baltijoje, laukia mįslingos tragedijos atomazgos – ar pavyks į talką atskubėjusiems olandams iškelti iš jūros dugno lėktuvą ir žuvusius pilotus?
„Kas galėjo pagalvoti, kad šitaip nutiks. Po šios avarijos labai susijaudinau – gaila pilotų, užjaučiu jų artimuosius. Senus orlaivius, automobilius dar galima suremontuoti, o žuvusiųjų jau nebeprikelsi“, – sielojosi A.Stonis.