Pasak laivo savininkės bendrovės „Solvang“, laivo „Clipper Eris“ šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos turėtų sumažėti apie 70 proc.
Modernizuojant laivą Singapūro laivų statykloje, 160 metrų ilgio etileno transporteryje buvo įrengta išmetamųjų dujų filtravimo sistema, surenkanti CO2.
Surinktas CO2 suskystinamas ir saugomas laive esančiose talpyklose, kad vėliau būtų užkastas arba panaudotas kitiems pramoniniams tikslams.
„Anglies dvideginio surinkimas laive kartu su esama valymo technologija – trumpiausias kelias mažinant pasaulio giliavandenių laivų laivyno anglies dvideginio emisijas“, – teigė „Solvang“ generalinis direktorius Edvinas Endresenas.
„Tai vienas iš perspektyviausių sprendimų ateities laivams“, – pridūrė jis.
Tarptautinis jūrų transportas yra atsakingas už 2–3 proc. šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijų, tačiau dėl technologinių kliūčių ir tarptautinio šio sektoriaus pobūdžio jį sunku dekarbonizuoti.
Vis dėlto Tarptautinės jūrų organizacijos (TJO) narės patvirtino strategiją, kuria siekiama iki 2030 m. 20–30 proc. sumažinti tarptautinės laivybos išmetamus teršalus. Iki 2040 m. šis rodiklis turėtų sudaryti 70–80 proc., o iki 2050 m. emisijos turėtų pasiekti nulį.
Laive „Clipper Eris“ įdiegta anglies dvideginio surinkimo ir saugojimo (OCCS) technologija – bandomasis projektas.
„Solvang“ šiuo metu stato dar septynis laivus, kuriuose potencialiai turėtų būti įrengta ši sistema, pranešė bendrovė.
„Anglies dvideginio surinkimo ir saugojimo galimybių įdiegimas „Clipper Eris“ – didelis pasiekimas laivininkystės tvarumo srityje“, – sakė projekto partnerės Suomijos laivų variklių gamintojos „Wartsila“ prezidentas Rogeris Holmas.