Kaune – aistros dėl vandens motociklų mėgėjų: gyventojai skundžiasi ir triukšmu, ir neatsargiu elgesiu

2024 m. rugpjūčio 3 d. 14:17
Sušilęs vandens telkinių vanduo gundo gausybę maudynių mėgėjų pasimėgauti jo vėsa, bet kauniečiai sunerimę – jiems ir vandens paukščiams išgąstį kelia Nemune ties Šančiais bei Kauno mariose riaumojantys vandens motociklų varikliai.
Daugiau nuotraukų (4)
Nedrausmingu vandens motociklų vairuotojų elgesiu kauniečiai skundžiasi ne tik socialiniuose tinkluose – pranešimų nuolat gauna ir policijos pareigūnai, Aplinkos apsaugos departamento specialistai.
Gyventojai jaudinasi ne tik dėl savo saugumo, bet ir dėl perinčių ar jauniklius auginančių sparnuočių, kurių itin gausu Kauno marių pakrantėse.
Vandens motociklų mėgėjai atkerta, kad pagal vieną netinkamą pavyzdį nereikia spręsti apie visus pramogautojus – miesto gatvėse esą taip pat pasitaiko automobilių vairuotojų, kurie piktybiškai nesilaiko Kelių eismo taisyklių.
Netyla ir ginčai, kur gali plaukioti motorinės vandens transporto priemonės ir kokios prievolės tenka jų valdytojams.
Kauno mariose sužymėti vandens keliai, kurių privalu laikytis vandens motociklų vairuotojams. Papildomi apribojimai kai kuriose šio vandens telkinio vietose taikomi paukščių perėjimo metu.
Plaukioti vandens motociklais draudžiama Nemuno atkarpoje nuo geležinkelio tilto ties M.K.Čiurlionio gatve iki Kauno hidroelektrinės.
– Kuo dažniausiai skundžiasi prie vandens telkinių gyvenantys ar poilsiaujantys kauniečiai? – „Laikinoji sostinė“ pasiteiravo kontrolę vykdančios Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) patarėjo Žygimanto Karaliaus.
– Dažniausiai skundžiamasi dėl vandens motociklų keliamo triukšmo ties Kačergine, Zapyškiu, Kauno mariose.
Šiose vietovėse įrengti patogūs privažiavimai, todėl motociklų vairuotojai mėgsta pramogauti.
Gauname skundų ir dėl nesaugaus plaukiojimo, o tai itin pavojinga. Tokiu atveju administracijos darbuotojai atlieka patikrinimus. Poilsiautojams primename, kad vandenyje tyko labai daug pavojų tiek jiems patiems, tiek aplinkiniams.
Kiekvienas technikos ar įgūdžių galimybių išbandymas, pavojingas manevravimas yra nedidelis žingsnis iki nelaimės.
Galime pasidžiaugti, kad nebūta tragiškų nelaimių, kurių metu žūtų ar skaudžiai nukentėtų žmonės, tačiau tai nėra priežastis atsipalaiduoti.
– Kelių policija sausumos keliuose stato greičio matuoklius, rengia prevencines akcijas, o kaip kontrolė ir pažeidimų fiksavimas vyksta vandenyje?
– Darbas vyksta ne tik vandenyje, bet ir pakrantėje. LTSA specialistai dirba ir keliuose, todėl jie gali užsukti į vandens telkinio pakrantę ir įvertinti situaciją. Turime filmavimo įrangos, galime per garsiakalbį pasikviesti žmogų į krantą ir surinkti reikiamą informaciją.
Rengiame bendras priemones su Aplinkos apsaugos departamento, policijos pareigūnais. Pernai Kačerginėje vyko labai didelė akcija, kurios metu naudojome policijos dronus galimiems pažeidimams fiksuoti.
Tobulėja žmonės, tobulėja technika, todėl tobulėjame ir mes norėdami užtikrinti saugumą. Visi turi likti patenkinti laisvalaikiu vandenyje ir prie vandens.
– Kiek nustatoma pažeidėjų?
– Praėjusiais metais visoje šalyje užfiksuoti 67 pažeidimai, šiemet kol kas tik 9.
– Kuo galima paaiškinti tokį didelį šuolį žemyn?
– Praėjusius metus galima pavadinti tikru perversmu pramoginės laivybos srityje, nes stebėjome itin didelį tiek vandens motociklų, tiek katerių skaičiaus augimą.
Galbūt buvo daugiau žmonių, kuriems trūko įgūdžių ir patirties saugiai elgtis ant vandens. Šiemet ženklaus laivų padidėjimo nebuvo.
Laivavedžiai jau sužinojo, kad dirba juos kontroliuojanti įstaiga, perprato taisykles ir šiemet elgiasi drausmingiau.
Niekas nenori mokėti baudos, o ir žmonių sąmoningumas didėja. Jie supranta, kad pirmiausia patys sau gali pakenkti.
– Kokios gali būti taikomos nuobaudos už pažeidimus?
– Priklausomai nuo pažeidimo – nuo administracinės baudos iki laivavedžio pažymėjimo atėmimo. Griežčiausios nuobaudos taikomos už vairavimą neblaiviam ir avarinės situacijos sudarymą.
Vandens motociklas turi būti registruotas, o vairuotojas privalo turėti laivavedžio pažymėjimą. Pastarasis reikalavimas netaikomas, kai vandens motociklas nuomojamas, o plaukiojimui skirtas plūdurais aptvertas vandens ruožas.
Išplaukus iš šios teritorijos automatiškai įsigalioja reikalavimas turėti pažymėjimą.
Laivavedžiams taikoma ta pati blaivumo norma kaip ir automobilių vairuotojams – 0,4 promilės.
Kiek pamenu, girčiausiam vandens motociklo vairuotojui buvo nustatytas daugiau kaip 1 promilės girtumas, tačiau tokie atvejai labai reti. Jeigu viršijama leistina norma, tai labai mažai.
– Kalba sukasi apie vandens motociklus. Negi kitų vandens transporto priemonių vairuotojai elgiasi itin drausmingai?
– Vandens motociklų vairuotojai dažniausiai padaro pažeidimų, nes jie gali greitai plaukti, greitai pakeisti kryptį. Kaip ir motociklai keliuose, jie yra padidintos rizikos veiksnys.
Pažeidimų padaro ir katerių vairuotojai, tačiau jų užfiksuojama labai mažai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.