2025 m. antrus metus iš eilės saugiausia pasaulio oro linijų bendrove tapo „Air New Zealand“. Ši oro linijų bendrovė dažnai varžosi su „Qantas“ dėl pirmosios vietos – 2024 m. ir 2022 m. ji užėmė šią garbingą vietą.
2025 m. saugiausių oro linijų reitinge pirmąsias 11 vietų užima Azijos ir Ramiojo vandenyno bei Artimųjų Rytų oro linijų bendrovės. Tačiau gerai pasirodė ir Europos oro linijų bendrovės, užėmusios septynias iš 25 pirmųjų sąrašo vietų, skelbia „Euronews“.
Kokios oro transporto bendrovės bus saugiausios Europoje 2025 m.?
Saugiausia Europos oro linijų bendrovė yra „Turkish Airlines“, vykdanti skrydžius Europoje ir Azijoje. Pasauliniame reitinge ji užėmė 13 vietą ir platformoje gavo septynių žvaigždučių įvertinimą.
Nors „Turkish Airlines“ skraidina į daugiau šalių nei bet kuri kita pasaulio oro linijų bendrovė, nuo 2009 m., kai artėjant prie Amsterdamo Šipolio oro uosto sudužo lėktuvas „Boeing 737“, ji nėra patyrusi mirtinos avarijos. Per avariją žuvo devyni žmonės, tačiau 126 liko gyvi.
Praėjusiais metais „Turkish Airlines“ taip pat pelnė apdovanojimų už maitinimą ir pramogas skrydžio metu, o Oro linijų keleivių patirties asociacija (APEX) ją įvertino „World Class“. „Skytrax“ ją pripažino geriausia oro transporto bendrove Europoje.
„TAP Portugal“ užėmė 14 vietą reitinge ir tapo antrąja saugiausia oro transporto bendrove Europoje. Nuo 1977 m. ji neprarado nė vieno keleivio ir reguliariai rengia skrydžių baimės kursus.
Į apatinę sąrašo pusę pateko daugybė Europos vežėjų. Iš eilės tai „SAS“ (Scandinavian Airlines) (16 vieta), „British Airways“ (17 vieta), „Iberia“ (18 vieta), „Finnair“ (19 vieta) ir „Lufthansa Group“, kuriai priklauso ir „SWISS“ (20 vieta).
Ypač išskirtiniai šie metai buvo „Iberia“ – ji pelnė apdovanojimus už geriausią skrydžio laiką, geriausius oro linijų darbuotojus ir išskirtinį maitinimą. Pirmą kartą „Iberia“ pateko į 25 saugiausių oro linijų sąrašą.
Kokios yra saugiausios pigių skrydžių bendrovės Europoje?
„AirlineRatings“ vertina pigių skrydžių bendroves atskirai nuo jų kolegų, o Europos oro linijų bendrovės puikiai pasirodė 2025 m. reitinge.
Sąrašo viršūnėje – milžiniška pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“, užėmusi 3 vietą pasauliniame reitinge ir tapusi saugiausia pigių skrydžių bendrove Europoje. Per savo 40 metų istoriją ši oro linijų bendrovė nė karto nebuvo patyrusi mirtinos avarijos ir teigia, kad „ir toliau pirmenybę teikia savo žmonių ir klientų saugai ir saugumui“.
Nuo jos nedaug atsiliko Jungtinėje Karalystėje įsikūrusi oro linijų bendrovė „easyJet“. Pasauliniame reitinge ji užėmė 4 vietą, taigi yra antra saugiausia Europos pigių skrydžių bendrovė. Kaip ir „Ryanair“, per 30 veiklos metų ji nėra patyrusi mirtinos avarijos.
Toliau sąraše, 7-oje vietoje pasaulyje, esanti „Wizz Air“ užsitikrino trečiąją vietą tarp saugiausių pigių skrydžių bendrovių Europoje. Vėlgi, būdama palyginti jauna oro linijų bendrovė, ji niekada neprarado keleivio ir turi naujų „Airbus“ orlaivių parką, kurio vidutinis amžius neviršija penkerių metų.
Į 25 saugiausių pasaulio pigių skrydžių bendrovių sąrašą taip pat pateko „Norwegian“ (12 vieta), „Vueling“ (13 vieta), „Jet2“ (14 vieta), „Eurowings“ (20 vieta) ir „airBaltic“, užėmusi vos 25 vietą.
Ankstesniuose sąrašuose nei „Jet2“, nei „airBaltic“ nebuvo patekusios į 25-tuką.
Didžiosios Britanijos laisvalaikio oro linijų bendrovė „Jet2“ pakilo į viršų dėl teigiamų keleivių atsiliepimų ir puikaus klientų aptarnavimo. Tai dar vienas oro vežėjas, kurio lėktuvuose nėra žuvusiųjų, o net ir nedidelių incidentų užregistruota labai nedaug.
Latvijos oro transporto bendrovei „airBaltic“ patekimas tarp 25 saugiausių pigių skrydžių bendrovių buvo pasididžiavimo vertas momentas.
Kaip vertinamos saugiausios oro transporto bendrovės?
„AirlineRatings“ vertina oro linijų bendroves, remdamasi įvairiais duomenimis, o savo išvadas papildo konsultacijomis su pilotais ir aviacijos ekspertais.
Pirmiausia, siekiant nustatyti kiekvienos oro linijų bendrovės saugumą, tiriami konkretūs jos požymiai. Tarp jų – bendrovės lėktuvų amžius, eksploatuojamų lėktuvų skaičius, pilotų mokymas ir pranešimų apie incidentus dažnumas.
Įdomu tai, kad „AirlineRatings“ atsižvelgia į oro linijų pelningumą, kuris gali atrodyti neįprastas požymis, siejamas su saugumu. Tačiau oro linijų bendrovės, kurių finansinė padėtis prastesnė, gali būti mažiau linkusios investuoti į mokymą, techninę priežiūrą ir patobulinimus, todėl teoriškai gali sumažėti jų galimybės išlikti saugiomis.
Reitinge taip pat atsižvelgiama į tai, ar oro linijų bendrovė yra iš šalies, kuri yra praėjusi ICAO šalies auditą, vadinamą Universalios saugos priežiūros audito programa (USOAP). Šis auditas leidžia ICAO įvertinti, kaip šalyje vykdoma saugos priežiūra ir kaip laikomasi geriausios praktikos.
Galiausiai vertinama, ar oro transporto bendrovė yra praėjusi IATA veiklos saugos auditą (IOSA) – pasaulinį oro transporto bendrovių veiklos saugos audito standartą.