Jis tęsia, kad savo kelione siekia nešti naudą Lietuvos mokslui ir garsinti Lietuvos vardą pasaulyje – į Arktį nuplukdyti pirmą burinę jachtą su lietuviška trispalve ir surinkti Klaipėdos jūrų tyrimų mokslininkams reikalingus mėginius.
„Šiuo metu viduje maišosi dvejopos emocijos – ir susikaupimas, ir lengvas stresas, nes nuo Grenlandijos vienas po kito pareina ciklonai. O tai reiškia tik viena – laukia nepalankios oro sąlygos ir audra jūroje, kurią teks įveikti plaukiant link Arkties vandenyno.
Apsišarvavę kantrybe, krante laukiame jau savaitę, bet man ir dviem įgulos nariams sunku nustygti vietoje, tas nusprendėme startuoti net ir audros metu bei judėti pirmosios stotelės – Lokių salos – link“, – kalbėjo keliautojas.
Kokie pavojai laukia kelionėje? K. Juška sako, kad pagrindiniai pavojai, tykantys kelionėje – tai štormai, baltosios meškos, uolos ir ledai.
„Štormai ar audros gali užklupti bet kuriuo metu – žinome technikas, kaip valdyti jachtą tokiomis sąlygomis ir esame pasiruošę, nors praktikos ir neturime labai daug.
Be to, jūrlapiuose yra nepažymėtų uolų, į kurias yra rizika atsitrenkti, jachta taip pat gali būti sutrinta judančių ledo lyčių. Nemažą pavojų kelia ir baltosios meškos, nuo kurių apsiginti labai sunku net turint ginklą – juo naudotis mokame, tačiau tikimės, kad neprireiks“, – pasakoja atokių kraštų tyrinėtojas.
Jis tęsia, kad ši kelionė primins keliavimo būdą, kurį propagavo senieji keliautojai:
„Mane labai žavi toks keliavimo būdas, kurį rinkdavosi senieji keliautojai, kurie į atokius karštus išsiruošdavo tik su jūrlapiu ar žemėlapiu rankose. Tokį patį iššūkį norėjau iškelti ir sau, todėl Arkties vandenyne pasiekęs virš 80 platumos, naviguosiu tik su jūrlapiu ir kompasu.“
K. Juška priduria, kad kelionės metu turės palydovinį ryšį, todėl visais nuotykiais ir iššūkiais jis dalinsis savo Facebook, Instagram ir YouTube paskyrose. O norintys realiu laiku stebėti keliautojo progresą plaukimo metu, gali tai padaryti stebėdami 24/7 aktyvią nuorodą.