VVTAT esantiems šiuo metu Islandijoje rekomenduoja sekti vietinių institucijų informaciją, Užsienio reikalų ministerijos informaciją ir atitinkamai imtis atsargumo priemonių.
Kai turisto kelionės metu jo buvimo vietoje įvyksta stichinės nelaimės ar kitos nenumatytos aplinkybės, kurių negalima numatyti arba išvengti, turisto saugumu turėtų pasirūpinti kelionės organizatorius. Taigi, vartotojas turėtų kreiptis į kelionės organizatorių dėl poreikio perkelti į saugesnę vietą arba grįžimo namo anksčiau, nei numatyta sutartyje.
Jeigu į organizuotą turistinę kelionę planuojate vykti artimiausiu metu, patartina susisiekti su kelionės organizatoriumi dėl būsimos konkrečios kelionės.
Jeigu kelionės organizatorius vertina, jog gali įvykdyti visus sutartyje numatytus įsipareigojimus, konkreti kelionės vieta nėra paveikta nenumatytų aplinkybių, dėl kurių turistas patirtų nepatogumų, valstybinės institucijos nėra paskelbusios rekomendacijų į konkrečią šalį nevykti, kelionės sutarties atsisakymas būtų galimas tik pagal sutartyje numatytas sąlygas – sumokant sutarties nutraukimo mokestį priklausomai nuo likusio laiko iki kelionės ir pan.
Jei vartotojas mano, kad jo teisės pažeistos ir kilusios problemos neišsprendžia su kelionės organizatoriumi, jis gali kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka. VVTAT kiekvieną ginčą nagrinėja individualiai, remdamasi pateiktais įrodymais, ginčo aplinkybėmis ir pan.
„Jeigu nesate sudarę organizuotos turistinės kelionės sutarties, galimai esate savarankiškai įsigiję oro vežėjo, viešbučio ar kitų apgyvendinimo paslaugų teikėjo paslaugas. Tokiu atveju, reikėtų atidžiai įvertinti su kiekvienu paslaugos teikėju sudarytos sutarties sąlygas.
Jeigu kelionės metu susidūrėte su nenumatytomis aplinkybės, pavyzdžiui atsidūrėte pavojaus zonoje, turėtumėte sekti Užsienio reikalų ministerijos teikiamą informaciją keliaujantiems, susisiekti su atsakingomis konsulinėmis įstaigomis ir pasirūpinti savo saugumu.
Paslaugų teikėjo įsipareigojimai ar vartotojo galimybė nutraukti sutartį, paprastai, būna numatyta konkrečioje sudarytoje sutartyje. Kiekvienu atveju, jeigu kyla ginčas tarp vartotojo ir paslaugų teikėjo dėl sutarties vykdymo, vartotojas turi teisę kreiptis į dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka į VVTAT (kai paslaugos teikėjas įsisteigęs Lietuvoje) arba į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (kai paslaugos teikėjas įsisteigęs kitoje ES valstybėje, Norvegijoje ar Islandijoje)“, – primena tarnyba.