„Lidl“ siekia, kad buitinės chemijos produktai būtų draugiškesni tiek jį naudojantiems žmonėms, tiek ir aplinkai. Todėl prekybos tinklas nuo 2022 metų iš savo privačių prekių ženklų produktų „W5“, „Formil“ ir „Maxitrat“ sudėties šalina mikroplastiką.
„Įprastai mikroplastiku yra laikomos mažesnės nei 5 mm plastiko dalelės, kurios arba yra sąmoningai dedamos į tam tikrus produktus, pavyzdžiui, šveičiamąsias priemones, arba atskyla nuo plastikinių įpakavimų ar skalbiamų sintetinių drabužių. Šios dalelės yra itin mažos, o dauguma nuotekų valymo įrenginių kol kas nėra pritaikyti mikroplastikui valyti, todėl dalelės nukeliauja į vandens telkinius, kur gali būti suvalgomos žuvų ir jūros gerybių ir galiausiai patekti ant mūsų pietų stalo. Mokslininkai jau randa mikroplastiko įvairiuose žmogaus organuose – nuo inkstų ir kepenų iki širdies“, – pasakoja M.Urbelytė.
Aplinkai draugiškesnė sudėtis
Sumažinti aplinkai daromą poveikį „Lidl“ siekia ir kitais būdais keisdamas privačių prekės ženklų produktų sudėtis. Pavyzdžiui, „Lidl“ nuolat tobulina įvairias „Pure Home by W5“ asortimento prekes, skirtas vonios, dušo, tualeto, langų ir stiklų valymui, taip pat virtuvės švarai – indams plauti bei riebalams valyti.
„Mūsų siekiamybė – ne tik savo klientams pasiūlyti aukščiausios kokybės gaminių, bet ir, kad juos galėtų naudoti visa šeima. Dėl to „Pure Home by W5“ sudėtyje nerasite dirbtinių dažiklių, o net iki 98 proc. „Pure Home by W5“ asortimento prekių ingredientų yra lengvai suyrantys, natūralios kilmės ir neteršiantys aplinkos“, – sako M.Urbelytė.
Pakuotės iš perdirbto plastiko
„Lidl“ švaros prekės yra ne tik draugiškesnės gamtai savo sudėtimi, bet ir pakuotėmis, pažymi „Lidl Lietuva“ tvarumo vadovė.
„Mūsų buities valymo prekės ženklo „Pure Home by W5“ ir kai kuriuose kituose „W5“ produktų buteliuose dažnai naudojamas 100 proc. perdirbtas plastikas. Sunaudojus prekę jis gali būti perdirbamas dar kartą. Tai leidžia mažinti plastiko atliekų kiekį ir tausoti gamtos išteklius“, – teigia M.Urbelytė.
Namų apyvokos prekių sudėties tobulinimas ir pakuočių pakeitimas – „Lidl“ strategijos „Reset Plastic“ dalis. Strategijoje „Lidl“ įsipareigoja iki 2025 metų savo privačių prekės ženklų pakuotėse sumažinti plastiko kiekį bent 30 proc. ir užtikrinti, jog visos pakuotes, kur technologiškai įmanoma, būtų maksimaliai perdirbamos. Taip pat „Lidl“ siekia, kad nuo 2025 metų pabaigos visoms privačių prekės ženklų pakuotėms gaminti būtų naudojama bent 25 proc. perdirbto plastiko.
Ne tik tvariau, bet ir pigiau
Nors įprastai yra manoma, kad produktų sudėties ir jų pakuočių tobulinimas gali pabranginti gaminius, „Lidl“ geba išlaikyti tvaresnių namų apyvokos prekių kainas draugiškas kišenei.
„Išlaikyti patrauklią šių prekių kainą padeda tai, kad privačių prekės ženklų produktus užsakome itin dideliais kiekiais kartu su visa „Lidl“ grupe, kuri bendrai Europoje ir JAV turi net 12 000 parduotuvių. Be to, privačių prekės ženklų produktai yra pigesni, nes į jų kainą neįeina papildomi rinkodaros kaštai, kurių tenka išleisti garsiems prekės ženklams“, – sako M.Urbelytė.
Šiuo metu Lietuvoje veikia 74 „Lidl“ parduotuvėse 28 šalies miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse, Nemenčinėje, Gargžduose ir Molėtuose.