Nuo praėjusių metų vasaros organizacija „Mes Darom“ vykdė kampaniją „Nuorūka – ne sliekas, žuvies nesuviliosi“. Vykdyta kampanija organizatoriai siekė atkreipti žvejų ir visuomenės dėmesį į šiukšlinimo problemą, dalinosi naudinga informacija apie lašišų žvejybos sezonui taikomus reikalavimus bei saugų elgesį žvejojant ant ledo, taip pat skatino elgtis atsakingai tiek teisingai atsikratant nuorūkomis, tiek surenkant kitų aplinkoje paliktas šiukšles.
Šios kampanijos metu žvejams išdalinta 6000 nemokamų nešiojamų tabakinių, kurios buvo sukurtos išanalizavus šiukšlinimo nuorūkomis prie vandens telkinių priežastis, kuomet paaiškėjo, kad reikalingas patogus ir efektyvus būdas atsakingai atsikratyti nuorūkų. Šios tabakinės – tai praktinis sprendimas, leidžiantis tinkamai išmesti cigarečių nuorūkas, mažinti taršą ir saugoti mūsų vandenis.
Užsibrėžti planai viršyti dvigubai
„Pradžioje planavome išdalinti 3000 nemokamų kišeninių tabakinių, tačiau greitai pastebėjome, jog poreikis yra žymiai didesnis, todėl pasirūpinome, kad jų būtų dvigubai daugiau. Vis dėl to, net ir 6000 tabakinių greitai pasklido po plačią žvejų bendruomenę Lietuvoje“, – pasiektais rezultatais džiaugėsi „Mes Darom“ komunikacijos vadovas Edvardas Glušokas.
Kampanijos metu šias tabakines buvo galima atsiimti žvejų prekių parduotuvėse dešimtyje šalies miestų. Taip pat jos dalintos aplinkosaugos festivalyje „Darom prie jūros“ bei sostinės gatvėse.
„Nuo pat akcijos pradžios tikėjome, kad ji reikalinga ir paskatins teigiamą pokytį. Bendraudami su savo parduotuvių klientais, galime tik patvirtinti – žvejų bendruomenė netruko susidomėti tabakinėmis. Džiugu, kad toks paprastas sprendimas veda teigiamo pokyčio ir švaresnės gamtos link“, – teigė UAB „Kotas“ pardavimų vadovas Laurynas Rinkevičius.
Svarbaus memorandumo pasirašymas
Vainikuodami projekto pabaigą „Mes Darom“ pakvietė žvejų klubus ir žvejų priekių parduotuves pasirašyti memorandumą. Juo įsipareigojama didinti žvejų ir visos visuomenės supratimą apie nuorūkų taršos žalingą poveikį vandens telkiniams, bei skatinti ne tik nuorūkas išmesti atsakingai, bet ir surinkti gamtoje paliktas šiukšles.
„Žvejų bendruomenė tabakines priėmė itin noriai, paminėdami, kad tokios iniciatyvos yra labai svarbios ir reikalingos. Tikimės, kad aktyvus bendruomenės įsitraukimas leis išsaugoti mūsų vandens telkinių švarą ir gyvybingumą“, – teigė E.Glušokas.
Susidomėjimas ne tik iš žvejų
Pasak kampanijos organizatorių, didžiulis susidomėjimas rodo didėjantį visuomenės sąmoningumą.
„Kaip ir tikėjomės, šiomis tabakinėmis aktyviai susidomėjo ne tik žvejai, bet ir kiti gyventojai, leidžiantys laiką gamtoje. O šia kampanija mes ir siekėme atkreipti dėmesį į mums visiems opią problemą, bei pasiūlyti sprendimą. Matome, kad tokie projektai skatina teigiamus pokyčius, todėl jau dabar galvojame apie būsimus projektus ir kaip dar labiau sumažinti šiukšlinimą nuorūkomis“, – dalinosi E.Glušokas.
Projektą „Nuorūka – ne sliekas, žuvies nesuviliosi“ įgyvendino VšĮ „Mes Darom“, UAB „Philip Morris Baltic“ užsakymu. Šiuo projektu įmonė siekia ugdyti rūkančiųjų sąmoningumą, skatinti elgtis atsakingai ir taip sumažinti šiukšlinimą nuorūkomis.