Žmonėms neturi rūpėti vien ekologija, kad šie prisidėtų prie planetos žalumo

2022 m. kovo 28 d. 10:27
Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, jog ne tvaraus gyvenimo siekis, tačiau paslaugos patogumas ir prieinama kaina tampa vienomis svarbiausių priežasčių, kodėl vis daugiau žmonių renkasi nuomojamus automobilius ar elektrinius paspirtukus.
Daugiau nuotraukų (1)
Dalijantis automobiliu nereikia vargintis dėl jo draudimo, techninės apžiūros, stovėjimų aikštelių bei jų mokesčių. Tuo metu elektriniai paspirtukai leidžia išvengti didelių eismo spūsčių.
Visgi, žmonėms neturi rūpėti vien ekologija, kad šie prisidėtų prie planetos žalumo. Pasak „Bolt“ vadovo Andriaus Pacevičiaus, jeigu elektrinius paspirtukus renkamės dėl kitų priežasčių, važinėdami jais savaime prisidedame prie didesnio tvarumo ir švaresnės aplinkos.
„Gal ir nėra svarbiausias dalykas ta priežastis, kodėl žmogus renkasi transporto priemonę. Puiku, jeigu žmonės tai daro sąmoningai. <...> Bet čia labai svarbu ir prieinamumas. Jeigu kainodara gera, jeigu paslauga veikia patogiai, jeigu po ranka yra paspirtukas, reiškia – tas žmogus, vietoj to, kad važiuotų savo nuosavu automobiliu ir prisidėtų prie visų problemų, jis gal šoks ant paspirtuko ir lygiai taip pat nuvažiuos į darbą. Ir iš to išlošime visi“ – Žinių radijo laidoje „Žalias sprendimas“ pasakojo pašnekovas.
Tokia pat formulė taikytina ir nuomojamiems automobiliams: net jeigu už tokio automobilio vairo sėdama dėl patogumo, skaičiuojama, jog vienas dalijimosi automobilis pakeičia 10-12 privačių automobilių. Vadinasi, gatvėse matome mažiau eismo, mažėja spūstys keliuose bei išmetama mažiau CO2 emisijų.
Visgi, svarbų vaidmenį atlieka ir nuomos verslas – neužtenka tik „paskolinti“ automobilį. Daug svarbiau pasiūlyti žmonėms modernius, ekologiškesnius, mažiau aplinką teršiančius automobilius, sako „CityBee“ vadovas Kristijonas Kaikaris.
Tvariausia alternatyva – elektromobiliai. Tačiau, kad žmonės, nuomodami transportą, suktų būtent tokio pasirinkimo link, dar reikia nemažai dirbti ir plėsti elektros krovimo aikštelių sistemą.
„Mes norim, kad gatvėse būtų daugiau elektrinių automobilių. Ir manau, kad ateityje jų daugės. Bet čia reikia nepamiršti – per naktį elektromobiliai neatsiras. O jeigu taip atsitiktų, tai būtų didelė bėda, nes nebūtų kur juos pakrauti. <...> Didžiausias iššūkis yra tai, kad trūksta reikiamos infrastruktūros jiems pakrauti“ – kalba K. Kaikaris.
Prie transporto tvarumo prisideda ne tik tai, kokia energija varomas automobilis ar paspirtukas. Svarbu ir priemonės ilgaamžiškumas. Tačiau dažnai tenka išgirsti įvairių istorijų apie avarijas, į kurias patenka būtent nuomojami automobiliai.
Sostinėje būta atvejų, kai nuomojami elektriniai paspirtukai piktavalių žmonių buvo įmetami į Nerį. Susidaro įspūdis, jog nuomojamu turtu žmonės rūpinasi labai atsainiai. Tačiau ar tai tiesa?
Pašnekovai pastebi, jog pavienių incidentų pasitaiko. Tačiau tai tėra lašas jūroje. „CityBee“ vadovas tikina, jog situacija Lietuvoje yra dažnai geresnė nei kitose Europos ar Vakarų valstybėse ir žmonės yra atsakingesni. Jam antrina ir „Bolt vadovas: „Jeigu pažiūrėsime, kiek mes turime iš viso veikiančių paspirtukų ir kiek iš jų nukenčia, tai skaičiai yra labai optimistiški. Ir aš labai džiaugiuosi, kad mūsų visuomenė tikrai nušuoliavo toli į priekį ir tikrai yra pagarba viešo naudojimo daiktui.“
Ekologija^InstantElektromobiliai
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.