Departamentas spalio 13 dieną bendrovei nurodė nuo spalio 20 dienos nutraukti operacijas sausakrūvio uosto terminale.
„Jie informavo apie tai, kad sustabdė krovą, o mes dabar laukiame tolesnių jų veiksmų“, – BNS sakė AAD Komunikacijos skyriaus vedėjas Arūnas Malinovskis.
Anot jo, kol kas bus atliekami neplaniniai įmonės patikrinimai, o veiklą ji galės atnaujinti įrodžiusi, jog dulkėtumo normos neviršijamos ir neišplis už jos teritorijoje.
„Kol negausime kažkokio pranešimo apie tai, kad yra pažeidimai, mes atliksime neplaninius patikrinimus, bet tikime įmone, kad ji ėmėsi priemonių. Jie turi užtikrinti savo veiklą laikantis visų teisės aktų, jei jie užtikrins, kad nebus taršos, jie galės toliau vykdyti savo veiklą“, – sakė AAD atstovas.
Pasak jo, įmonė pati turi nuspręsti, kokių veiksmų imtis, kad tarša būtų sumažinta.
„Mes nenurodome, ką jie turi daryti, pats verslas turi nuspręsti, kokių priemonių imsis, kad galėtų toliau vykdyti veiklą“, – teigė A.Malinovskis.
Bendrovės atstovė ryšiams su visuomene Andžija Butvydienė BNS ketvirtadienį patvirtino, jog šiuo metu geležies rūdos krova nevyksta.
„Papildomų aplinkosauginių priemonių planas pateiktas, vyksta derinimo procesas. Tikimės konstruktyvaus dialogo su aplinkosaugininkais ir optimalaus sprendimo abiem pusėm“, – komentare sakė A.Butvydienė.
„Klasco“ krovą nurodyta stabdyti gavus Aplinkos apsaugos agentūros už uosto įmonių ribų nusėdančių kietųjų dalelių kiekio ir sudėties tyrimų ataskaitą. Pasak jos, „Klasco“ kraunamų birių krovinių dulkės patenka už jos ribų ir nusėda ant šalia esančių statinių paviršių, o kai kur net apie pusę tokios taršos sudaro būtent „Klasco“ krovinių dulkės.
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas praėjusią savaitę sakė, kad įmonė seniai žadėjo nebekrauti dulkančių krovinių atviru būdu, deja, šio pažado nevykdė.
„Klasco“ dulkės buvo matomos plika akimi, o dabar ir įrodytos“, – teigė jis.
Nuo gegužės 1-osios įsigaliojus ES reglamentu sugriežtintai birių krovinių krovai, S.Gentvilas tuomet perspėjo, kad „Klasco“ bei kitos uosto krovos įmonė bus uždarytos, jei nesumažins dulkėtumo.
„Klasco“ generalinis direktorius Vytautas Štumbergas gegužę teigė, jog įmonė mažina dulkėtumą, o tai liudija oro kokybės matavimo stotelių duomenys. Anot jo, įmonė naudoja vandens patrankas, laisto kelius, įrengė mobilius dulkių sulaikymo ekranus, dengia birius krovinius ir imasi kitų priemonių.
Vienu metu „Klasco“ savo sandėliuose gali sukaupti 220 tūkst. tonų biriųjų trąšų, 87 tūkst. skystųjų trąšų ir 5 tūkst. chemijos produktų, iki 110 tūkst. tonų grūdų, 31 tūkst. tonų šaldytų produktų. Atvirose ir uždarose saugyklose vienu metu gali būti sukaupta iki 1 mln. tonų įvairių krovinių.
Registrų centro duomenimis, 2020 metais „Klasco“ iš viso perkrovė 12,95 mln. tonų krovinių – 4 proc. daugiau nei 2019 metais. Panašių krovos apimčių tikimasi ir šiemet.
Be geležies rūdos, „Klasco“ krauna ro-ro krovinius, birias ir skystas trąšas, grūdus, metalo produkciją.
„Klasco“ atstovai taip pat pranešė, kad darbai nebevykdomi.
„Šiuo metu KLASCO geležies rūdos krovos darbai nevykdomi, atsižvelgiant į AAD nurodymą. Papildomų aplinkosauginių priemonių planas pateiktas, vyksta derinimo procesas. Tikimės konstruktyvaus dialogo su aplinkosaugininkais ir optimalaus sprendimo abiem pusėms.“