Departamentas pranešė įteikęs bendrovei privalomąjį nurodymą nutraukti šias operacijas Sausakrūvio uosto terminale nuo spalio 20 dienos.
Sprendimas priimtas gavus iš Aplinkos apsaugos agentūros planinius už uosto įmonių veiklaviečių ribų nusėdančių kietųjų dalelių kiekio ir sudėties tyrimų pasyviaisiais kaupikliais ataskaitą.
„Tyrimai buvo atliekami įgyvendinant Seimo 2020 metų sausį priimtų įstatymų nuostatas ir reaguojant į daugkartinius Klaipėdos miesto gyventojų skundus“, – rašoma pranešime.
Atsižvelgiant į tyrimo ataskaitos išvadas, konstatuota, kad „Klasco“ kraunami birūs kroviniai patenka už vykdomos ūkinės veiklos teritorijos ribų ir aptinkami šalia esančių statinių, jų dalių paviršių. Tyrimas atskleidė ir pažeidimo mastą – kai kuriose iš tirtų teritorijų net apie pusę visų iškritų sudaro būtent šios įmonės krovinio dalelės.
„Įmonė seniai žadėjo nebekrauti dulkančių krovinių atviru būdu, deja, šio pažado klaipėdiečiams nevykdė. „Klasco“ dulkės buvo matomos plika akimi, o dabar ir įrodytos. Įmonė savo krovą turės atnaujinti tik įtikinusi Aplinkos apsaugos agentūrą, kad suvaldė neigiamą poveikį aplinkai“, – pranešime cituojamas aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Geležies rūdos krovos veikla visa apimtimi galės būti atnaujinta, tik kai bus įvykdytos privalomajame nurodyme nustatytos sąlygos. Šis nurodymas gali būti skundžiamas.