Europos jūrų saugumo agentūra Lietuvos teritorinėje jūroje vykdo misiją, kurios metu nuotoliniu būdu valdomas orlaivis matuoja laivų išmetamųjų dujų koncentracijas, stebi galimus taršos nafta (ir jos produktais) ar šiukšlėmis atvejus iš laivų.
Taip pat vykdo verslinės žvejybos kontrolę ir įvertina laivų navigacijos saugumą.
Aplinkos apsaugos departamento Jūros aplinkos apsaugos inspekcija gavo bepiločio orlaivio fiksuotą informaciją, kad į Klaipėdos uostą plaukiantis laivas HIROKI su Belizo vėliava galimai naudoja jūrinį kurą, kuriame viršyta leistina sieros oksidų (SOx) koncentracija.
Jūros AAI kartu su Vartotojų teisių apsaugos tarnybos darbuotojais atliko minėto laivo patikrinimą ir paėmė jūrinio kuro mėginius. Mėginiai perduoti į laboratoriją ištirti sieros oksidų koncentraciją.
„Džiaugiamės, kad turim galimybę vykdyti taršos stebėjimo misiją naudodamiesi „Schiebel CAMCOPTER® S 100“ orlaivio teikiamomis galimybėmis. Orlaivyje sumontuoti dujų jutikliai ir fotoaparatai gali aprėpti optinius ir infraraudonųjų spindulių spektro diapazonus, taip fiksuoti, kokio sieringumo degalus naudoja laivai, ir kontroliuoti jų išmetamą sieros kiekį, kuris negali viršyti 0,1 proc.“, – teigia Jūros aplinkos apsaugos inspekcijos vyr. specialistas Gediminas Vasiliauskas.
Pasak aplinkosaugininko, laivui viršijus sieros oksido kiekį degaluose, maksimali bauda taikoma juridiniams asmenims gali siekti iki 59 100 eurų. Šiuo metu vyksta tolimesnis tyrimas.