Vilniečiai, pasiruoškit: vėl nebus karšto vandens – ragina pasitikrinti, kada atjungs

2024 m. gegužės 22 d. 16:39
Didžiausias šilumos ir karšto vandens tiekėjas Lietuvoje AB Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) kaip ir kiti centralizuotos šilumos tiekėjai pradėjo intensyvų pasiruošimą šildymo sezonui. Šiltuoju metų laiku 760 km ilgio tinkle atliekama vamzdynų diagnostika ir būtini remonto darbai.
Daugiau nuotraukų (3)
Šiame procese būtina laikinai nutraukti karšto vandens tiekimą, todėl vilniečiai kviečiami iš anksto pasitikrinti, kada namuose nebus karšto vandens, tai padaryti galima bendrovės internetinėje svetainėje.
Klientus šiluma ir karštu vandeniu aprūpinanti vamzdynų sistema natūraliai dėvisi, todėl kasmet visi Lietuvos centralizuotos šilumos tiekėjai privalo ją patikrinti tam, kad žiemą būtų išvengta paslaugų tiekimo nesklandumų. Efektyviausias būdas įvertinti vamzdynų techninę būklę yra hidrauliniai bandymai, kuomet tinklo atkarpose keliamas slėgis.
Šis metodas padeda vamzdynuose aptikti tokius defektus kaip korozija ar įtrūkimai bei juos pašalinti. Kasmet atlikti šiuos darbus centralizuotos šilumos ir karšto vandens tiekėjus įpareigoja ir Šilumos ūkio įstatymas.
„Gyventojų komfortą užtikrinanti infrastruktūra, kurios vidutinis amžius Vilniuje siekia apie 30 metų, natūraliai dėvisi, todėl minėti darbai yra neišvengiami. Šiuolaikinės technologijos leidžia tokius darbus suplanuoti ir atlikti kur kas greičiau, todėl Vilniuje vidutinis karšto vandens išjungimas dėl hidraulinių bandymų užtrunka vos ilgiau nei parą. Vis dėlto karšto vandens išjungimo terminas gali būti pratęstas tuo atveju, jeigu aptinkami defektai, kuriuos būtina pašalinti“, – sako VŠT Infrastruktūros komandos vadovas Andrius Agintas.
Anot bendrovės atstovo, išvengti laikino paslaugos tiekimo nutraukimo nėra įmanoma, kadangi daugiabučių namų šilumos punktuose esantys šilumokaičiai nėra pritaikyti padidintam slėgiui ir jų neatjungus bandymų metu gali sugesti.
Remonto metu iš vamzdynų privaloma išleisti termofikacinį vandenį, todėl atliekant tokius darbus paslaugos tiekimas taip pat nėra įmanomas. Jeigu hidraulinio bandymo metu neaptinkamas vamzdyno įtrūkis, karštas vanduo sugrįžta per parą, tačiau svarbu atkreipti dėmesį, kad konkrečiame pastate sklendes įjungia ir paslaugos tiekimą atnaujina namo administratorius ar bendrijos paskirtas karšto vandens sistemų prižiūrėtojas. Nuo jo operatyvumo taip pat priklauso, kaip greitai į gyventojų namus sugrįš karštas vanduo.
„Kaip ir šildymą, taip ir karštą vandenį konkrečiame daugiabutyje išjungia ir įjungia namo administratoriaus ar bendrijos samdomas šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojas“, – primena A. Agintas. Jeigu vamzdyno įtrūkimas yra nedidelis, vandens išjungimas gali būti pratęstas iki 2 parų, tačiau sudėtingų gedimų šalinimas gali trukti ir 5 paras. Toks laikas būtų dar ilgesnis, jeigu remonto darbus tektų atlikti žiemą.
„Suprantame, kad karštas vanduo yra svarbi paslauga, todėl net ir laikinas, bet neišvengiamas karšto vandens išjungimas gyventojams kelia papildomų rūpesčių. Žinome, kad dalis klientų prie šių darbų derina savo atostogas, planuoja išvykas, todėl kviečiame iš anksto mūsų internetinėje svetainėje pasitikrinti, kada konkrečiame daugiabutyje laikinai nebus karšto vandens. Tai padės išvengti šalto dušo staigmenos“, – sako VŠT Klientų komandos vadovė Rūta Jasiulionienė.
VŠT prašo klientų nepamiršti savitarnos svetainėje atnaujinti savo kontaktų, jeigu jie keitėsi. Turėdami kontaktus apie numatytus karšto vandens išjungimus klientai informuojami SMS žinutėmis ir el. laiškais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.