Meistras nekelia ragelio.
Jeigu sutarėte darbus ir suderinote terminus, tačiau terminui artėjant meistras nekelia ragelio, neperskambina – susirūpinkite, nes atėjus laikui dirbti greičiausiai jis nepasirodys.
Meistras vengia pasirašyti sutartį.
Jeigu tariantis dėl darbų meistras nenoriai kalba apie sutarties pasirašymą – bėkite nuo jo kuo toliau. Visi darbai turi būti atliekami tik su sutartimi, tai gali būti nurodyta bet kokia rašytine forma, kad ir elektroniniu laišku.
Meistras įkyriai reikalauja avanso prieš pasirašant sutartį.
Jokiais būdais niekada ir niekam nemokėkite pinigų prieš tai nepasirašę sutarties. Mūsų „Build Deal“ praktikoje buvo atvejis, kai klientas prieš tai samdytam rangovui aklai atidavė apie 40 tūkstančių eurų. Neįtikėtina, tačiau kartais meistrai moka apsukti net taip.
Meistras vilkina laiką.
Jeigu meistras vilkiną darbų atlikimo laiką, vis kažkas nutinka, tai šeimoje nelaimė, tai pats serga, tai į užsienį skubiai reikėjo išvykti – neprasidėkite su tokiu, nes tai pažadukas, kuris darbų neįvykdys.
Skelbiasi „visų galų“ meistru.
Deja, tačiau tokių nebūna. Jeigu meistras sako, kad pats ir trinkeles sudės, namo sienas išdažys ir dar elektrą išvedžios, tai faktas, kad nei vienas darbas nebus atliktas gerai. Tikri profesionalai, specializuojasi tik tam tikroje vienoje srityje.
Na ir pabaigai tikra istorija, kuriai drąsiai priskirtumėme 1-ą vietą tarp visų apgavysčių metodų.
Klientai susirado meistrus, kurie nei avanso prašė po pirmo pokalbio, nei sutarties vengė pasirašyti. Sutarė darbus, tinkamą kainą ir terminus. Atėjus laikui dirbti atvyko darbuotojų brigada, pradėjo nešti įrankius dėžėse. Viską sunešę paprašė šeimininko avanso medžiagoms, kurias važiuos ir nupirks būtent dabar.
Šeimininkas aklai padavė kelis tūkstančius ir meistrai išvažiavo. Praėjo porą valandų, jie dar nebuvo grįžę, šeimininkui skambinant jau nebekėlė ragelio. Žinoma. nuostabą sukėlė tai, kad darbo įrankius gi paliko, negali gi jų nepasiimti, tačiau nusprendus pasižiūrėti dėžių turinį, buvo rasti ne įrankiai o statybinės šiukšlės. Klientai pradėjo domėtis sutartyse nurodytais duomenimis, tačiau ir tie buvo netikri.
Ko gali pamokyti šita situacija? Net ir tokius, kurie atrodo labai patikimai, reikia patikrinti, patikrinti duomenis apie įmonę, paieškoti socialiniuose tinkluose arba google ir surinkti kuo daugiau informacijos apie būsimus paslaugų tiekėjus.