Paaiškino, kodėl tenka laikinai atjungti elektrą, ir kaip tam pasiruošti

2023 m. sausio 4 d. 12:31
Bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) vykdomi planiniai elektros tinklo priežiūros ir remonto darbai, kurių metų klientams laikinai atjungiamas elektros tiekimas, atliekami reguliariai visus metus tam, kad būtų užtikrinamas kokybiškas ir patikimas elektros skirstomojo tinklo veikimas ir energijos tiekimas visiems šalies gyventojams.
Daugiau nuotraukų (7)
ESO Tinklų eksploatavimo tarnybos direktorius Virgilijus Žukauskas atsako į šešis dažniausiai kylančius klausimus ir paaiškina priežastis, kurios turi įtakos šių situacijų atsiradimui.
Kokia elektros atjungimo priežastis?
Pasak ESO atstovo, planiniai periodiniai remontai ir techninis aptarnavimas atliekami siekiant pašalinti pastebėtus defektus, kurie pačiu nepatogiausiu metu gali sukelti neplanuotai ilgus atsijungimus.
Kita priežastis yra tinklo rekonstrukcija. „Rekonstrukcija dideliuose elektros skirstymo objektuose vyksta dėl tiekimo kokybės gerinimo. Vien rekonstruojant vidutinės įtampos tinklą, elektrą reikia atjungti mažiausiai 5 kartus, kadangi tai sudėtingas ir imlus laikui ESO inžinierių vykdomas darbas“, – teigia V. Žukauskas.
Viena dažna priežastis yra naujų vartotojų, tarp jų ir naujų gaminančių vartotojų, prijungimas. Naujo vartotojo prijungimo prie tinklo metu elektra atjungiama ir tame tinkle jau esantiems vartotojams.
Jeigu darbą atliekate per kelias valandas, kodėl rašoma, jog elektros nebus visą dieną?
„Tiksliai suplanuoti darbų atlikimo laiką yra labai sudėtinga, nes neatjungus įrenginio dažnai neįmanoma nustatyti visų galimų defektų. Planinius darbus visuomet stengiamasi atlikti kuo operatyviau. Dažnu atveju juos atliekame per trumpesnį laiką, nei nurodome siunčiamuose pranešimuose“, – sako ekspertas.
Anot bendrovės Tinklų eksploatavimo tarnybos direktorius, net 99 proc. suplanuotų nutraukimų yra atliekami nevėluojant.
Kodėl visi darbai negali būti atlikti vasarą?
„Vien šiltojo metų laiko neužtenka atlikti reikiamus priežiūros darbus. Taip pat gali atsirasti pavojingų defektų, kurių nepašalinus operatyviai galimas atsijungimas pačiu netinkamiausiu laiku. Tai – nuolatinis darbas, kuris yra atliekamas ištisus metus, tačiau atšalus orams jis yra ribojamas arba stabdomas“, – paaiškina V. Žukauskas.
Oro temperatūrai dienomis svyruojant nuo -5 iki -10 laipsnių planiniai elektros tinklo remonto darbai laikinai sustabdomi, jei juos atliekant elektros energijos tiekimą vartotojams būtina nutraukti ilgiau kaip 5 valandoms – vykdomi tik tiek darbai, kurių atlikimo trukmė yra iki 5 val.
Termometro stulpeliui nukritus žemiau nei -10 laipsnių, planiniai darbai, kurių metu klientams nutraukiamas elektros energijos tiekimas, nėra vykdomi.
Kodėl ESO nestato generatorių atlikdami rekonstrukciją?
Anot ESO atstovo, galimybės visais atvejais pastatyti generatorius nėra. Įvertinant kiekvieną dieną vykstančių planinių atjungimų mąstą reikėtų ženkliai daugiau generatorių ir žmonių, kurie juos aptarnautų, o visa tai tiesiogiai įtakotų darbų kaštus.
Generatoriai statomi tik išskirtinėms avarinėms situacijoms ir skirti tik nedideliam skaičiui vartotojų arba svarbiems infrastruktūriniams vartotojams.
Kaip pasiruošti planiniams darbams ir elektros energijos tiekimo planiniam atjungimui?
Anot V. Žukausko, gavus pranešimą apie planinius darbus, rekomenduojama nurodytu laiku išjungti elektros prietaisus, kad dėl staigaus elektros energijos išjungimo nesutriktų jų veikimas. Iš kištukinių lizdų reikia ištraukti ne tik kompiuterio, bet ir visų kitų elektroninių buities prietaisų maitinimą.
Jei dėl kokių nors priežasčių yra itin svarbu, kad naudojami elektros prietaisai veiktų be pertrūkių, rekomenduojama apsvarstyti galimybę išsinuomoti išorinį elektros generatorių, prijungiamą prie vartotojo vidaus tinklo ir atsijungiant nuo ESO tinklo.
Negavau informacijos, kad bus vykdomas elektros atjungimas. Kodėl?
Apie planinius darbus bei elektros energijos atjungimą klientus informuojami ne vėliau nei prieš 5 k. d. iki darbų pradžios. Pranešimai apie planuojamus elektros atjungimus bei gedimus siunčiami el. paštu ir/arba SMS žinute.
Kaip pataria ESO atstovas, jei pranešimo negaunate, ESO savitarnoje reikia pasitikrinti ar nurodyti kontaktiniai duomenys nepasenę, o prireikus juos atnaujinti ir taip gauti visą svarbią informaciją apie ESO tinkle vykdomus darbus.
Taip pat galima pasirinkti bei pasikeisti, kokiu būdu (SMS žinute ir/arba el. paštu) norima gauti informaciją apie planuojamus atjungimus arba gedimus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.